Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Tango

Tango

03-07-2018 om 13:43

Ouders van VMBO Kader/Basis leerlingen


Tango

Tango

25-09-2018 om 10:20

Toets

Zoon kwam mopperend thuis gisteren. Hij had een 5 1/2 voor de toets en er stond een vraag in die niet in de eerste 3 paragrafen voorkwam zei hij. Iets over ademen door de mond of door de neus. Dat stond er ook inderdaad niet in, dus ik vond het ook raar. Ik had gisteren nog in het boek willen kijken of dit in de volgende paragraaf stond, maar dat is erbij ingeschoten. Nu zit het boek in de tas, dus ik kijk vanmiddag even. Ik hoop dat hij het zelf dan even gaat aangeven bij de docent.

Zoon heeft deze week verder geen toetsen, voor zover ik heb begrepen. Volgende week wiskunde en Engels.
Hier hebben ze deze week nog een relaxte week. 45-minuten rooster en laatste 2 uren vervallen vanwege de coachgesprekken. Wij mogen vanmiddag op komen draven Ben heel benieuwd. We kregen een lijstje met onderwerpen waarover het zou gaan. Stonden enkele begrippen/afkortingen in die mij en zoon niets zeiden. Gaan we dus maar even vragen. Er is ook een stukje terugblik naar vorig schooljaar, wat zoon maar onzin vond, want dat is toch geweest zei hij...haha. Verder moest hij iets vertellen waar hij trots over is. Ik heb maar alvast gevraagd aan hem om hierover na te denken. Dat vind hij dan ook heel lastig. Uiteindelijk met wat hulp noemde hij iets wat hij op kamp heeft gedaan dat hij eerst niet durfde. Leek me prima.
Ik zal later vandaag nog even laten weten hoe het gesprek was. Vanavond hebben we ook gesprek op de MBO van dochter. Dat zal wel een iets ingewikkelder verhaal gaan worden.

Tango

Tango

25-09-2018 om 16:17

Leuk gesprek

Het mentorgesprek vanmiddag was erg leuk. De mentor vroeg vooral aan zoon om dingen te vertellen, over het kamp, over de stagedag en over de vakken op school. Zoon beantwoordde de vragen en deed dit echt al veel uitgebreider dan ik van hem gewend ben. Hij gaf ook een mooi cijfer aan de sfeer in de klas, een 8. De mentor vond dat fijn om te horen. Zoon gaf ook aan dat hij meer durft te vragen in de les, als hij iets moeilijk vindt, bijvoorbeeld bij Engels. En hij vertelde dat hij M&M leuk vindt. Terwijl hij dat vorig jaar een moeilijk vak vond. Heeft duidelijk met de docent te maken.

We hebben verder wat informatie gekregen over de toetsing van dit schooljaar en over wanneer je over gaat naar het volgende leerjaar, welke cijfers je daarvoor moet hebben. Hadden we vorig jaar niet gekregen. Ik heb het verder nog niet gelezen.
ik vond het een fijn en positief gesprek.

@nnemoon

@nnemoon

26-09-2018 om 08:41

Tango

Wat een leuk gesprek met die mentor en fijn dat je zoon zo goed meedeed aan dat gesprek, knap hoor! Wat fijn om te horen dat je zoon de sfeer in de klas een acht geeft. Weet je nog dat hij eigenlijk niet naar deze school wilde gaan en hoe goed deze school eigenlijk bij hem past?

Waarom hebben ze bij je zoon een 45 minuten rooster? Is dat in verband met die gesprekken?

Ik snap de reactie van je zoon op zijn 5,5 voor bio maar een 5,5 is toch bijna een 6?

Tango

Tango

26-09-2018 om 15:38

@nnemoon

Het 45-minutenrooster is inderdaad vanwege de coachgesprekken. Deze vinden dan in de middag plaats en zo is daar meer tijd voor.

Zoon was vooral verontwaardigd over de vraag die in een andere paragraaf stond dan die hij moest leren. We hebben het nog even nagekeken en het stond inderdaad in paragraaf 4 terwijl zoon zeker wist dat hij 1 t/m 3 moest leren. Hij gaat het morgen met de docente bespreken. Ben benieuwd wat ze zegt.

Ja, dat is zeker waar, @nnemoon, dat zoon helemaal niet naar deze school wilde en dat hij er nu prima op zijn plek zit. Of dat op die andere school ook het geval zou zijn zullen we nooit weten. Maar natuurlijk zijn we heel blij dat hij het hier naar zijn zin heeft. Het kamp heeft ook echt een hele positieve werking gehad op de klas en hoe iedereen met elkaar omgaat en daarnaast ook op zoon. Hij zag er best een beetje tegenop maar het is heel goed gegaan en hij vertelde er gisteren ook echt heel enthousiast over.

Flavia

Flavia

26-09-2018 om 15:51

Wat een verschillen

Bij school van dochter is 45 minuten het standaard rooster, verder hebben ze nog 40 en 30 minuten roosters en het persoonlijk rooster. Hoe die laatste werkt weet ik nog niet die heeft ze nog niet gehad maar is meestal de week voor de toetsweek begreep ik uit de uitleg bij de ouderavond.

Zomer

Zomer

26-09-2018 om 16:36

Eerste toets

He he, hier ook eindelijk de eerste toets Volgende week woensdag staat er een toets Nederlands gepland. Gaan we vanavond even kijken hoeveel het is en wat ze er al van weet. Vandaag was ze alweer om 13:00 uur vrij ivm. uitval.

Tango, fijn dat je zoon zo op zijn plek zit! Ik benieuwd wat de biomeneer zegt en of er dan ook nog wat aan het cijfer wordt gedaan.

Hier ook lessen van een uur maar oudste die ook dalton heeft gedaan had ook lessen van 45 minuten. En hier bij uitzonderingen ook wel eens verkorte lestijden.

Ik had trouwens een mail gekregen van school. Ik was weer uitgeloot voor de ouderraad. Jammer maar helaas.

Zomer

Zomer

29-09-2018 om 11:57

Weekend!

Tango, ik lees net dat je dochter wel op haar huidige school blijft! FIjn dat je duidelijkheid hebt gekregen. Jammer dat je dochter van alle kanten verkeerde informatie heeft ontvangen en dat er zelfs op de schoolsite verkeerde informatie is geplaatst Dat wekt weinig vertrouwen Ik hoop dat ze het vanaf nu leuker gaat krijgen/vinden! Heeft je zoon die fout in de toets nog bij de leraar bio aangekaart?

@nnemoon, je zoon al meer gewend op school? Hij zit nu toch ook op een andere locatie? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Hier zijn we aan het leren voor de toets Nederlands. Het is best veel, 2 hoofdstukken maar het gaat tot nu toe goed. We doen elke dag wat. Ze had eerst komende donderdag nog een toets theorie van een praktijkvak maar a.s. Donderdag is ze een dag vrij ivm. Personeelsdag school. Dus die toets wordt verplaatst naar een week later. Wel zo fijn want ook dat is veel leerwerk. We waren er al aan begonnen maar gaan nu eerst focussen op Nederlands. Qua huiswerk valt het mee komende week. Ik ga straks nog even kijken of er nog wat bijgekomen is.

Dochter gaat morgen een dagje op pad met 3 vriendinnen. Heeft ze heel veel zin in! Verder genieten we hier nog van het mooie weer. Het lijkt wel of ik energie heb voor 10. Druk in het huis aan het opruimen (weggooien, kringloop), Ik word daar heel blij van! De tijd gaat wel snel zeg. Maandag alweer oktober! Nog even en het is alweer herfstvakantie !!!!!

Tango

Tango

30-09-2018 om 22:35

Hard werken

Hier is het ineens hard werken. Ik was zelf vrijdag en zaterdag weg. Zat twee dagen in Brugge met mijn moeder. Was erg leuk!
Gisteravond weer thuis en toen vroeg ik aan zoon wat voor huiswerk hij had voor komende week. Bleek hij ineens 3 toetsen te hebben en een verslag M&M in te moeten leveren. Morgen heeft hij al biologie-toets. Een deel daarvan hadden we gelukkig al geleerd voor het SO, maar paragraaf 4 was best lastig (over ademhalingstelsel). 5 viel dan weer mee, over roken. Het zit er redelijk in.
Het verslag voor M&M is ook af. Hoefde gelukkig niet zo lang. Het ging over de watersnoodsramp. Verder nog een toets M&M donderdag en een woordjestoets Engels vrijdag, van veel woordjes. Zijn we ook alvast een beetje mee begonnen. M&M toets beginnen we morgen mee. Ineens veel werk dus. Echt balen dat het systeem er nog steeds uit ligt, want ik mis dus echt dingen af en toe.
Vrijdag had zoon een toets wiskunde, die had ik ook gemist want hij had eerst gezegd dat deze een week later was. Toen was hij ineens vrijdag. Hij dacht dat hij het zelf wel kon leren, vond ik ook wel goed van hem. Helaas vond hij hem toch best moeilijk.
Over biologie was hij vergeten te vragen aan de docente. Ze had wel iets gezegd over dat er toch vragen in stonden over paragraaf 4. Een beetje vaag dus. Nu maar afwachten wat hij voor de toets gaat halen.

Ik lees nu net op het rooster dat morgen de schoolfotograaf komt. Morgenochtend dus nog maar even vlug kijken wat zoon daar voor aan wil trekken.

Zomer, wat ben jij goed bezig met opruimen! Heerlijk is dat inderdaad.

Flavia

Flavia

01-10-2018 om 08:57

vervelend zeg

Wat vervelend zeg dat zo'n systeem er uitligt als dat wel leidend is.

Hier juist een hele rustige week voor de boeg. 2 dagen cito toetsen en de rest van de week op kamp.

Vorige week was wel een drukke week. 2x een proefwerk en 1x so. Het so was een herkansing want niemand had een voldoende de vorige keer.
Het so van nederlands waar dochter een onvoldoende voor had blijkt te zwaar beoordeeld te zijn en nu heeft ze een voldoende, alleen weet ze het cijfer nog niet precies.

Bij ons werkt het systeem voor de cijfers pas sinds vorige week, dus er moeten nog wat cijfers genoteerd worden.

Tango: Toets biologie

Ook al stond het niet in de tekst, als de docent tijdens de les mondelinge informatie geeft, telt dat ook mee. Die informatie moet hij ook noteren of onthouden (anders kan hij net zo goed een schriftelijke cursus volgen ; )).
Als hij bij de docent hierover gaat klagen, zal ze waarschijnlijk vragen of hij in de klas wel zit op te letten.
De 5,5 kan je zien als een wake-up call.

Tango

Tango

01-10-2018 om 17:55

Flanagan

De vraag stond wel in de tekst, maar in paragraaf 4 terwijl paragraaf 1 t/m 3 geleerd moest worden. Ik kan in het systeem dus niet terugvinden of dat laatste klopt, maar dat had de docente in de les gezegd. Ze zei echter daarna ook weer dat in het SO ook vragen over paragraaf 4 stonden. Heel vaag dus.
Ik vind jouw reactie verder niet zo aardig eigenlijk.... Natuurlijk moet zoon in de les opletten en dat doet hij ook wel. Maar daar ging het dus helemaal niet om.

Tango

Tango

01-10-2018 om 18:02

Thuis

Vandaag ging het even niet zo lekker met zoon. Hij voelde zich vanmorgen niet lekker, misselijk, buikpijn. Ik vond dat hij toch naar school moest, maar uiteindelijk ging het echt niet. Hij is dus thuis gebleven. Ik vond hem niet echt ziek, maar waarschijnlijk was het toch even teveel met al die toetsen en huiswerk in 1 keer. Ik heb hem dus wel aan het werk gezet en hij heeft Engels geleerd en M&M. Alleen Nederlands moest hij nog maken en dat was hij weer vergeten. Hij is nu naar de voetbaltraining. Vanavond moet hij dat dus nog doen. Je merkt echt dat hij teveel huiswerk nog steeds niet overziet.
Gelukkig werkt het systeem weer!!!! Ik ben er blij mee.

Tango,

Begrijp mij niet verkeerd; ik wil je zoon behoeden voor het antwoord van de docent.
Ik denk dat hij zo’n reactie beter van jou kan krijgen dan van de docent.

Zo’n antwoord van de docent kan je zoon ook als kritiek opvatten, wat zijn mening over haar kan beïnvloeden. In de trend van ‘stomme juf, nu wil ik helemaal niet mijn best doen...’
Jij kan hem uitleggen dat de docent het genoemd had en dat hij die ‘tip’ volgende keer gebruikt.

Het is niet nodig dat hij zijn neus botst..

@nnemoon

@nnemoon

02-10-2018 om 09:19

Tango en Zomer

Hoe gaat het vandaag met je zoon? Misschien een beetje oververmoeid van alles bij elkaar. Hoe is het afgelopen met zijn wiskunde toets en de Engelse woordjes?

Gezellig met je moeder in Brugge.

Hier een pittige week, vijf toetsen. Geschiedenis, wiskunde, Engels, biologie en Nask. Hij doet heel erg zijn best, maar moet er erg hard aan trekken en de cijfers die het hem oplevert zijn niet heel erg motiverend. Gelukkig heb ik deze week maar één keer late dienst en twee keer vroege zodat ik 's avonds thuis ben om hem te helpen.

Zomer, hoe is de toets Nederlands gegaan?

Zoon zit niet op een andere locatie hoor. Hij zit gewoon in het zelfde gebouw en ziet in de pauze gewoon zijn oude klasgenoten. Volgende week vrijdag heeft hij een teambuildingsdag. Alle leerlingen van klas 2, basis/kader/Mavo (8 klassen in totaal)gaan dan op de fiets naar een dorp 10 km verderop om daar samen sportactiviteiten te doen en daarna weer samen terug te fietsen naar school. Ik hoop dat hij dan iets beter weer heeft dan nu. Haha!

Merz

Merz

02-10-2018 om 09:53

Mbt proefwerken

Zoals jij nu meemaakt @nnemoon, 5 proefwerken deze week, daar schoot mijn zoon van in de stress. Het gevolg was dat het leren nog moeizamer ging, teveel in zijn hoofd om de rust erin te houden. Ik ben op een gegeven moment bepaalde leraren gaan mailen, leraren van de vakken die het moeilijkste waren. Ik heb bij verschillende een jaarplanning losgepeuterd, dat gaf veel rust. En natuurlijk liep niet altijd alles volgens planning maar we wisten wel ongeveer wanneer, wat eraan kwam. We zijn toen vaak wat eerder begonnen zodat niet alles in dezelfde week viel, dat was voor zoon echt teveel.
Misschien een tip om ernaar te vragen?

Op het MBO nu krijgt zoon het ook voor bepaalde vakken zoals bv wiskunde. Werkt veel rustiger

Tango

Tango

02-10-2018 om 17:28

Hier ook, Merz

Zoon hier kan dat dus ook niet, 5 toetsen in een week. Een tijdsplanning kregen we hier vorig jaar ook een tijdje, maar dat verwaterde weer. En eigenlijk kwam het ook niet vaak voor zoveel toetsen, maar elke periode wel 1 week. Ik heb het vorig jaar bij de mentor ook 2 keer aangegeven, maar werd niets mee gedaan. Mede om die reden ben ik nu in de oudercommissie gestapt. Omdat ik vind dat dit anders moet kunnen.

Zoon is vandaag weer naar school gegaan. Ging nu weer prima. Biologie van gisteren moet hij dus nog inhalen, maar dat vind ik eigenlijk niet zo erg, want nu hadden we veel te weinig tijd. En hij staat dus niet op de schoolfoto. Dat vond ik dus erg jammer. Zoon interesseerde het werkelijk niets. Daar werd ik nog een beetje boos over maar ja dat helpt natuurlijk helemaal niet. Hij heeft gewoon af en toe zo'n dag nodig om weer op te laden.
Hij heeft nu ook weer last van zijn beugel, helpt ook niet mee natuurlijk. Vandaag moest hij naar de orthodontist. Ik kon helaas niet mee en dat was ook weer niet handig, want heb nu geen idee wat ze gedaan hebben. Hij kreeg opeens een nieuwe draad er in, terwijl ze gezegd hadden alleen mondhygiëne-controle. En ik had gebeld dat hij last had en daar deden ze niets aan volgens zoon. Ook kreeg hij nog op zijn kop dat hij geen tandenborstel mee had. Hij moest een euro betalen voor een nieuwe. Die had hij natuurlijk niet mee. Hij wist niet dat dit moest, hadden ze blijkbaar vorige keer niet duidelijk gezegd. Ik ga morgen maar weer even bellen dat ik deze communicatie niet duidelijk vind. Ik kan echt niet elke afspraak mee gaan, maar wil wel graag weten wat ze doen.

Zomer

Zomer

03-10-2018 om 11:01

Tango

Fijn dat je zoon zich weer beter voelt en weer naar school is gegaan. Wat betreft Bio, ik vind het raar dat ze vragen stelt uit hoofdstuk 4 terwijl het opgegeven leerwerk voor de toets bestaat uit hoofdstuk t/m 3. Ik denk eerlijk gezegd dat de lerares dit maar snel even zegt (ja ik weet het, niet zo aardig gedacht) want anders zou ik het niet weten. Vooral op dit niveau zou ik het heel raar vinden als ze dit doen. Volgens is dit ook niet de gewoonte.

Nou we kunnen elkaar de hand schudden. Hier vliegen de toetsen ons nu ook om de oren. Dat hadden we al zien aankomen. Gaat dochter ook nog dit weekend met man weg. Was al gepland. Leerwerk gaat wel mee maar is te behappen. Dochter heeft precies dezelfde onderwerpen als je zoon. Ik zag koolstofdioxide voorbij komen. Bij MM behandelen ze ook de Watersnoodramp . Dochter is momenteel erg ongemotiveerd. Ze moet nu echt een paar goede cijfers halen om gemotiveerd te blijven. Vandaag pas de eerste toets terwijl ze 4 sept. is begonnen. Ik vind dat veel te laat. Dochter heeft gewoon die drive nodig van toetsen. Dan doet ze het ergens voor. Maar nu komt alles tegelijk. Maar goed, het goede nieuws is dat ze morgen vrij is en de SO van Engels er al heel goed in zit. Daar gaat ze sowieso een voldoende op halen. Die heeft ze maandag. Dinsdag wiskunde. Daar gaat oudste haar mee helpen en man. Voor de rest weet ik het niet zo uit mijn hoofd maar er zijn er nog een paar. Ik ben zelf morgen ook vrij dus dat scheelt. Ze heeft ook best veel huiswerk momenteel. Kortom, aan de bak hier.....

Sterkte trouwens met de beugelperikelen Tango. Wat een gedoe weer. Dochter kan sowieso niet alleen daar naar toe. Is net even te ver. Ik probeer die afspraken vooral op de vrije dag van man te plannen. Kan hij mee. Ik moet nog steeds bellen. Heb last van uitstelgedrag. Het staat nu op mijn lijstje van morgen.

Zomer

Zomer

03-10-2018 om 11:13

@nnemoon

Jeetje, je zoon moet ook flink werken zeg. Maar hij is wel een doorzetter hoor. Petje af dat hij het bijltje er niet bij neerlegt. Ik duim voor goede cijfers! Oooh dus gewoon oude vertrouwde school. Dat is wel fijn!

Dat fietsen is wel je zoon zijn ding. Heeft die er zin in? Ik hoop ook dat het dan nog lekker weer is. Het is te wisselvallig om er nu al iets zinnigs over te zeggen.

Dochter heeft vandaag de toets Nederlands. Heel spannend. Ik merk dat ze de stof goed beheerst maar haar concentratie is zo slecht momenteel. Ik heb haar nog even via de app moed in gesproken We gaan het zien. De oefentoets ging heel goed maar ik merkte ook dat ze te snel wil en het afrafelt. We gaan het zien!

Ortho

@Tango, dat je zoon een dikkere draad in de beugel kreeg, kan je ook positief bekijken; sneller aanpassingen, eerder klaar met beugel.
Het valt voor een ortho niet te voorspellen en vooraf te communiceren; ze bekijken het ter plekke of de stand van het gebit een dikkere draad mogelijk maakt of dat ze het uitstellen tot het volgende bezoek. Ca 6 weken later.

@nnemoon

@nnemoon

03-10-2018 om 12:41

Merz en Tango

Vragen naar een jaar planning is misschien nog niet zo gek. Ik denk dat als ik iets van zeg tegen mentor over slechte planning van docenten dat dat weinig zin heeft. In de schoolgids staat namelijk, per dag mogen gegeven worden:
- 1 repetitie en 1 proefwerk
- 1 repetitie en 2 SO's
- 1 proefwerk en 2 SO's
- 2 proefwerken
- 3 SO's

Dus per saldo valt vijf nog wel mee.

@nnemoon

@nnemoon

03-10-2018 om 12:54

Tango

Wat akelig voor je zoon dat hij last heeft van zijn nieuwe draad. Dat hij een euro moet betalen voor die tandenborstel vind ik helemaal onzin. Wat Flanagan zegt is wel waar het gaat om de stand van zijn gebit op dat moment. Soms kunnen ze dan verder met een bepaalde behandeling of moet er nog een poosje doorgegaan worden.

Voordat zoon hier het traject in ging bij de ortho moesten we een vragenlijst invullen. Ik had er op ingevuld dat communicatie voor zoon heel erg belangrijk is omdat hij niet tegen onverwachte dingen kan en daardoor heel anders kan reageren. Ortho pakte dat goed op, het klikte tussen zoon en één van de assistentes. Afspraken werden gemaakt op de dagen dat deze zij in de praktijk aanwezig was enz. Zoon was toen net tien jaar.

Tango

Tango

03-10-2018 om 21:06

Concentratie

Erg herkenbaar wat je schrijft over motivatie, Zomer. Die was bij zoon ook ver te zoeken deze week. Omdat we maar weinig tijd hadden moest er elke avond iets gedaan worden. Zoon wil dan liever in de middag, maar ik moest werken. Zelf doet hij dan erg weinig. Om dan 's avonds weer niet mee te werken omdat hij liever darten of voetbal wil kijken.
Vandaag ging het eindelijk beter. Vanmiddag een flink stuk Engelse woordjes gedaan en vanavond ging M&M ook een stuk beter.
Zoon had zijn toets wiskunde waarschijnlijk ook erg slecht gemaakt vorige week. Die hadden we dus helemaal niet samen geoefend omdat ik hem niet gezien had en zoon zei dat hij pas een week later was. Zoon gaat nog proberen of hij hem over mag doen. Deze docent is daar over het algemeen wel schappelijk in. Maar samen leren is dus nog steeds nodig, zelfs bij wiskunde wat meestal wel goed gaat.

Vandaag zijn gelukkig ook de beugelklachten wat minder. Ik heb gebeld met de orthodontist om even uitleg te krijgen over wat ze gisteren hebben gedaan en heb maar afgesproken voorlopig weer mee te gaan. De volgende afspraak kan dat ook en daarna plan ik ze dus even handig in dat ik mee kan.
Wij hadden hier niet zo'n uitgebreide vragenlijst volgens mij, @nnemoon. Zoon moest wel aangeven of hij een beugel wilde en had 'nee' ingevuld. Was natuurlijk helemaal geen optie, maar ergens hadden ze daaraan toch wel kunnen zien dat hij er tegenop zag. De orthodontist heeft toen wel uitgelegd waarom het nodig is, maar zoon zag dat allemaal niet zo. Hij had op dat moment ook nergens last van.
Ik heb nu uitgelegd dat zoon informatie niet altijd goed opneemt, laat staan overbrengt. Maar ze konden daar niet echt iets mee. Het advies was of meekomen of regelmatig bellen. Dat doen we dus maar.

Tango

Tango

03-10-2018 om 21:09

Flanagan

Het is me inmiddels duidelijk hoor van die draad omdat ik gebeld heb. Boven was de draad vervangen omdat deze steeds los schoot. Dat klopte dus. En onder moest er een nieuwe draad omdat ze 1 slotje opnieuw hebben geplakt. Die informatie had ik dus van zoon niet doorgekregen. Het slotje dat opnieuw geplakt is hebben ze nu overgeslagen met de draad, vanwege de pijnklachten. Blijkbaar is dat geen probleem, daar had ik dus zorgen over. Maar volgens de mevrouw van de balie die ik sprak was deze beslissing in samenspraak met de orthodontist genomen. Zal dan dus wel goed zijn.

hart onder de riem

Vroeger vaak achter de feiten aan gelopen om maar het einddoel te behalen. Energievreterd.
Paar keer de tandenborstel en de kaart naar school gebracht, want de ortho kende een heel vol rooster en we wilden niet dat de afspraak alsnog vergeten was.
Ook op gebied van school; toch vergeten dat hoofdstuk X er bij hoorde of dat een mobiel verboden was, en ga zo maar door. Heel fijn als je achteraf te horen krijgt hoe het werkelijke verhaal in elkaar stak : (.

Ik weet dat kind ook wel eens gebruik maakte van mijn behoefte naar soepel verloop, zoals een keer ziek als het niet erg veel zin had gehad een toets te leren of liever eerst van anderen te horen krijgen wat je kon verwachten.

Gelukkig was kind wel altijd op tijd op school; docenten hebben een hekel aan te laat kamers. Het gaf kind een hoop krediet.

We zijn weer een paar jaar verder. Diploma in één keer binnen. Kind doet nu een
opleiding wat bij kind interesseert. Ik hoef amper nog achter iets aan te lopen. Sterker zelfs; kind wordt kriegel als ik ongevraagd iets regel.

Hart onder de riem voor degene die nog aan het begin staan.

Elisa

Elisa

04-10-2018 om 10:54

Herindicatie cluster 4

Weet iemand waar ik terecht kan voor een herindicatie? Mijn zoon heeft 3 jaar geleden cluster 4 gekregen en 3 jaar op speciaal onderwijs gezeten. Iets wat ik allang wist, dat mijn zoon prima naar regulier onderwijs kan, echter werkt school tegen. Ik wil graag een herindicatie aanvragen, waar kan ik terecht of weet iemand waar ik deze formulieren kan vinden ?

Tango

Tango

04-10-2018 om 14:34

Elisa

Ik zou hier even een nieuw draadje voor starten. Want deze vraag hoort hier niet helemaal thuis. Als je naar Ouders en School gaat en dan naar Nieuwe Discussie, kan je daar een nieuwe vraag neerzetten.
Succes!

Tango

Tango

04-10-2018 om 14:40

Lief, Flanagan

Bedankt voor jouw lieve opmerking. En zo fijn om te horen dat jouw kind zo goed terecht is gekomen en dat jij tegen dezelfde dingen aanliep.
Soms val ik weleens over een opmerking van jou, maar dat zal zeker ook met mij te maken hebben. Het is ook niet altijd makkelijk om je kind, wat net even meer vraagt, door de schooltijd heen te lozen met daarnaast nog allerlei andere zaken zoals inderdaad zo'n orthodontist die dan valt over iets simpels als het vergeten van een tandenborstel.
En misschien vat ik dan jouw bericht net even verkeerd op. Maar dit vind ik absoluut een heel fijn berichtje van je!
En ook herkenning. Zoon hier is ook altijd op tijd op school. Maar af en toe heeft hij gewoon een dagje vrij nodig. Om bij te komen, om net even extra tijd te hebben voor die toets etc. Ik vind dat soms heel lastig, want ik vind eigenlijk dat niet ziek=gewoon naar school. Maar zo werkt het dus bij hem niet altijd. En hij geeft dan ook echt aan dat hij buikpijn heeft of misselijk is, maar in de loop van de dag gaat dit altijd weer over en het blijft eigenlijk altijd bij een dagje. Behalve als hij echt ziek is, maar dan geloof ik hem dus weer niet altijd....Lastig.

Flavia

Flavia

04-10-2018 om 15:06

Tango

Wat komt jouw zoon me bekend voor met zijn dagjes. Niet van dochter maar van mijzelf.

Mijn bedrijfsarts heeft dat slaapdagen genoemd. En ik slaap dan ook het grootste deel van de dag.
Gun je zoon de dag idd, ga je dan door wordt het alleen erger en duurt het juist langer.

Zomer

Zomer

04-10-2018 om 19:18

Leren

Flanagan, leuk om ook jouw ervaring te lezen en fijn dat je zoon het zo goed doet. Dat hij nu een opleiding doet die helemaal bij hem past. Ik heb er ook alle vertrouwen in dat het goed komt met dochter. Komt omdat ik veel van mijzelf in haar herken en met mij is het ook goed gekomen . Dochter is een laatbloeier maar ook nog eens jonge leerling Dat vergeet ik wel eens. Ze wordt volgende maand pas 13 jaar. Bovendien houd ik mij ook voor dat kinderen die op de havo of vwo zitten ook enorm chaotisch kunnen zijn en de helft maar mee krijgen en nog volledig hulp nodig hebben bij het plannen.

Het leren ging hier zowaar gisteravond heel goed. Ze wilde zelfs meer leren dan ik had voorgesteld. Dus dat was positief. Vandaag cijfer van Nederlands terug, een 8.4! Helemaal blij mee en dochter nog meer! Geeft haar echt even een boots dit. Cijfer telt ook nog eens 3x mee! Engels zit er ook bijna in voor komende maandag. Ze neemt dit wel mee met het weekendje weg en meer is ook niet nodig. Dinsdag proefwerk Wiskunde. Dat gaat redelijk. Het beklijft niet echt maar als ze bezig is dan weet ze het na uitleg weer wel. Oudste is vandaag met haar bezig geweest en maandagavond kan ze hiervoor ook nog leren.

Hier ook zeker herkenning met af en toe een dagje bijtanken. Gelukkig gaat het nu goed maar net wat Flavia zegt, het is vooral bijslapen en relaxen. Ik probeer dit zo min mogelijk te doen maar inderdaad, als je het niet doet dan wordt het alleen maar erger is hier ook de ervaring. Maar ik snap je gevoel hierover zeker wel Tango. Je wilt ook niet dat ze te veel missen.

Flavia, je dochter gaat ook nog steeds als een speer? Al helemaal gewend en in het ritme?

Morgen nog even werken en dan alweer weekend. Ik ga samen met oudste en mijn moeder gezellig shoppen zaterdag! Heb ik echt zin in! Jullie nog plannen?

Flavia

Flavia

04-10-2018 om 20:31

Cito en kamp

Hier een relaxed weekje: 2 dagen Cito en de rest van de week kamp.

De cijfers houden nog niet over, op die ene 10 na. We hebben afgesproken het meer samen te doen. Deden we vorig jaar ook met de zaak vakken. Waar het vooral in zit is dat ze te weinig precies is in het antwoorden. En dat willen ze wel op de havo.

Maar verder gaat ze goed. Ik bracht ze weg naar kamp en na 5 minuten hangt ze al met een groep jongens aan een touw boven een sloot. Ik herken veel van mezelf daarin. Aan de andere kant is het een echt meisje. Morgen hoor ik de verhalen.

We zitten wel weer in het ritme van school, 4x trainen en toernooien in het weekend. Het past nu in het rooster, hopelijk volgende periode ook.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.