Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Loba

Loba

12-04-2019 om 06:33

Overstappen

Dag, ik ben ouder van een 13 jarige. Zij zit momenteel in de brugklas en daar gaat het niet goed op sociaal gebied. Nu zouden wij haar graag op een andere school de brugklas over laten doen, zodat ze wat groter en minder speels een nieuwe start kan maken. Is dit mogelijk; mag je er als ouders voor kiezen een kind te laten doubleren?
En de komende drie maanden: is t kind dan verplicht naar de oude school te gaan (waar ze wordt gepest) ? Wij willen niet dat ze nog meer schade oploopt..

Triva

Triva

12-04-2019 om 07:53

Waarom

Wil je dat ze nog eens de brugklas doet? Zijn haar cijfers zo slecht? Kun je niet nu overstappen? Dan kan ze mee naar de tweede?

Waarom

Wat zegt de school? Blijven zitten om je pestkoppen kan ze op de huidige school ook. Maar alleen als haar leerresultaten onvoldoende zijn! Want anders is het vluchtgedrag! Persoonlijk vind ik overstappen de laatste optie. Haar beschadigde zelfvertrouwen neemt ze mee en ook daar zullen kinderen zijn die haar daar op gaan aanpakken. Bovendien geef je haar het signaal dat ze moet vluchten ipv haar te helpen weerbaarder en zelfverzekerder te worden en de situatie de baas te zijn. Pestkoppen pakken altijd de zwakste. Kunnen ze haar op de huidige school begeleiden en er voor zorgen dat ze haar pestkoppen niet meer tegen komt in klas 2? Dan zou dat mijn voorkeur hebben.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.