Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
eventjes een beetje onzeker

eventjes een beetje onzeker

10-09-2012 om 19:27

Plusklas

Hallo allemaal,

Onze dochter van net 10 jaar oud, zit in groep 7.
Zij heeft al jaren moeite met concentreren in de klas. Afgelopne jaar hebben we haar laten testen en uit deze iq test bleek dat zij een iq heeft van 131. De school heeft haar dit jaar in de plusklas geplaatst. Op zich een goed idee denken wij, maar het lijkt alsof haar huidige werk in de klas niet gecompact wordt en zij wel meer werk te doen krijgt (ook in de klas) vanuit de plusklas. Als ze klaar is met haar werk moet zij aan het werk voor de plusklas. Ik verwacht dat zij hier de motivatie niet voor kan opbrengen, dit lijkt me ook wel logisch.
Nu mijn vraag:
Heeft iemand ervaring met een zoon of dochter in een plusklas? Hoe was dat georganiseerd? Moest er veel werk verricht worden buiten de plusklas (thuis of in de klas)? Werd het gewone werk in de klas compact aangeboden? Wat werd er aangeboden in de plusklas?
Ik realiseer me dat dit veel vragen zijn, maar ik merk dat ik het lastig vind om dit te bespreken met andere ouders op school. Er is toch al snel een stempel gedrukt op ons of op onze dochter.

Dankjewel!
een ietwat onzekere moeder...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
lisbeth

lisbeth

10-09-2012 om 20:16

Bij ons

Onze dochter zit dit jaar voor het derde jaar in de plusklas.
Zij compact in de klas bij bijna alle vakken.in de tijd die vrijkomt krijgt ze verrijkingswerk, dat kan Kien zijn maar ook Acadin.
De plusklas is twee uur per week. Onderwerpen zijn divers, filosofie, dorpen bouwen, mindset. Vanuit de plusklas krijgen ze twee taken mee, 1 opdracht om in de klas af te maken en 1 huiswerk opdracht. In de klas wordt hier gewoon tijd voor vrijgemaakt, bijvoorbeeld doordat compacten.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Mediamom

Mediamom

10-09-2012 om 22:00

Hier

Mijn zoon doet op school een plusklas (o.a. Spaans), maar daarvoor heeft hij geen extra werk in de klas. Het neemt natuurlijk wel wat lestijd weg, maar dat kan hij ook wel missen. Z'n schoolwerk moet hij sowieso in 4/5 van de tijd doen, want één dag in de week gaat hij naar een externe plusklas op een middelbare school. Daar doet hij extra talen, wiskunde en natuurkunde. Het huiswerk daarvoor maakt hij uiteraard thuis.

Rekenen is -volgens mij- het enige wat compacter is dan normaal.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.