Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Tv

Tv

17-01-2020 om 21:06

Profielkeuze: M&O en slecht in wiskunde

Mijn kind moet dit jaar een profiel kiezen. Hij is slecht in wiskunde (staat een vijf) en denkt erover om E&M met wiskunde A en bedrijfseconomie (M&O) te kiezen. Als je niet zo goed bent in wiskunde is M&O dan wel een handige keuze?

Zoon

Heeft t op de HAVO wel gedaan en het was voor hem goed te doen. Wiskunde bleef altijd tussen de 4.8 en de 5.7 maar M&O ging prima.

Sofia

Sofia

18-01-2020 om 09:44

Rekenen vs. Wiskunde

M&O is geen hogere wiskunde maar voornamelijk een beetje rekenen. Trucjes leren voor wat bij elk onderdeel hoort is wel handig daarbij. Ze moeten ook formules voor de verschillende berekeningen, maar erg moeilijk (wiskundig) ze niet.

Als hij ook moeite heeft met gewoon rekenen en verhaalsommen kan het wel een dingetje worden.

School

Geeft school daar geen advies over? Hier kregen de leerlingen per vak te horen of werd geadviseerd of juist afgeraden om het vak te kiezen.

Sas

Sas

18-01-2020 om 14:35

Op school van jongste was Wiskunde A standaard bij M&O profiel

Je moest echt om een uitzondering vragen als je M&O wilde doen met Wiskunde B. Had met de roosters te maken.

In de praktijk was M&O voor degenen met minder wiskundige aanleg, wel lastig. Maar goed te oefenen.

Tv

Tv

18-01-2020 om 15:34

Rekenen

Dank voor jullie reacties! Rekenen ging op de basisschool erg makkelijk, maar op het vo heeft hij heel veel moeite met de rekenregels, verplichte stappen, etc. Volgens mij zit het probleem dus vooral in het onthouden en toepassen van regels ipv gewoon maar wat doen op gevoel. Zelf denk ik dat dat juist wel bij M&O belangrijk is, maar ik weet dat niet zeker.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.