Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Profielwerkstuk, onderzoeksvraag

dochter moet dit jaar een profielwerkstuk maken. Ze dacht aan het onderwerp kindermishandeling. Maar we komen niet uit op een onderzoeksvraag. Iemand een idee?
(Mag ook nog ideeën voor een ander onderwerp)


Kikki39

Kikki39

13-01-2022 om 18:24 Topicstarter

Ik zit er bovenop? Ik heb er helemaal niet bovenop gezeten, juist net totaal niet. Heb meegedacht over het onderwerp en de vraag hier gesteld of ik het moest nakijken. De ene zegt hier dat ze het zelf allemaal moet laten doen en de ander zegt je had haar moeten coachen/begeleiden. De ouders van het meisje met dyslexie hebben er geen moment naar gekeken. Ik denk dat ze echt wel de datums hebben gekregen, maar dat ze zelf hierin laks geweest zijn. Ik heb meerdere malen gezegd; zullen jullie niet iets aan het pws gaan doen, dadelijk is de tijd om....

maar er is toch niets ergs gebeurt kikki? Misschien een wat minder hoog cijfer gekregen, maar hopelijk wel een goede les geleerd. 
Plannen, samenwerken etc zullen ze echt hun hele leven moeten doen. We leren juist door fouten te maken en daar mee om te gaan. Je wil niet dat ze leert; mama lost het wel op. Of misschien wil je dat wel, maar daar krijg je niet echt lekker functionerende volwassenen van.

bij mama kun je je hart luchten. Maar mama lost het niet op, dat kan je dochter zelf. Daar krijgt ze zelfvertrouwen en inzicht van. Een beetje onafhankelijkheid is ook een eigenschap waar ze later veel aan heeft. 

Geef haar die kans en probeer, hoe lastig het voor jou ook is, het niet voor haar op te lossen. het is echt niet nodig. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.