Vic
11-07-2012 om 12:14
Rapportuitreiking
Bij oudste (voortgezet onderwijs) wordt het eindrapport uitgedeeld tijdens een jaarafsluiting waarbij ook de ouders uitgenodigd zijn. Wij 'mogen' om 21.00 uur komen, en het geheel duurt een uur. Al met al verwacht ik niet dat we voor 22.30 weer thuis zijn, wat ik best wel laat vind gezien het feit dat ik de volgende dag gewoon moet werken. Ik kan me trouwens van vroeger niet herinneren dat er een feestje werd gebouwd rond het uitreiken van het eindrapport.
Hoe gaat dat bij jullie?

Marieke
11-07-2012 om 12:33
Vic
Hier wordt het rapport gewoon aan de kinderen uitgereikt op een bepaalde dag. Misschien willen ze bij jullie mensen naar die jasrsluiting lokken met het rapport, omdat er misschien anders weinig animo voor is?
Maak er gewoon een leuke avond van!
Marieke
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Digimum
11-07-2012 om 12:42
Gewoon
Hier werd het eindrapport gewoon uitgedeeld in de klas, na het inleveren van de boeken. Geen ouders erbij.
Op een andere school in de buurt is het ook een hele happening, tot aan toneelstukjes toe.

Silone
11-07-2012 om 12:48
Hmm
Ik ben blij dat het hier gewoon vrijdagochtend om 8:30 in de klas is, met alleen de eigen kinderen. En niet eens omdat de rapporten dit jaar nu niet bepaald verheugend zijn te noemen.
Alsof er al niet genoeg te doen is, zo aan 't eind van 't jaar.

Fiorucci
11-07-2012 om 12:51
Gewoon
Gewoon om 9 uur, in de klas, praatje van de mentor en lekker naar huis.

wil40
11-07-2012 om 13:00
Ook geen happening
Kinderen moeten er wel speciaal voor naar school komen en de rapporten worden door de mentor uitgedeeld. Binnen 10 minuten kunnen ze weer naar huis.
Gewoon in de ochtend.

MegaMum
11-07-2012 om 18:29
School 1, school 2,,,
School 1 laat kinderen op de laatste ochtend opdraven om het rapport in ontvangst te nemen; geen gedoe.
School 2 verwacht ouders en overigen voor een twee uur durende sessie in een kerk, waar met veel ceremonieel de bevorderde kinderen - na een "oordeel" over de klas als geheel - stuk voor stuk genoemd worden. Aan een enkele bijzonderling worden nog wat extra woorden gewijd. Is de klas als geheel over, dan volgt er bonustralala. Tussen de bedrijven door optredens, vooral muzikale, van leerlingen. De beste jaarlaagleerlingen (in cijfers gemeten)krijgen een prijsboek. Na afloop krijgen de kinders hun rapport mee.

Tineke
11-07-2012 om 18:48
Voor het eerst
Vanavond een feestelijke rapportuitreiking, van zoon, over van 2 naar 3, vindt gewoon in een lokaal plaats, maar daarna hapjes en drankjes in de aula. Nou, je begrijpt het wel, gratis eten & drinken, dus wij gaan beslist (en iedereen wil mee, ook dochters, vriendje van dochter)! )

anna van noniemen
11-07-2012 om 21:23
Gewoon bij de mentor
in de klas, half uurtje, babbeldebabbel, peptalk voor komend schooljaar (2e klas is laatste jaar zorgklas, komend jaar dus een gewone klas, fingers crossed....), rapport overhandigen en fijne vakantie, doei!

neteret mut
11-07-2012 om 22:03
Verschillend
maar op geen enkele school met en happening. Bij 2 scholen gaan de kinderen zelf naar de klas en krijgen dan hun rapport van een mentor. De andere 2 scholen roepen de kinderen en/of de ouders op een vantevoren afgesproken tijd bij de mentor om daar het rapport te krijgen ( bij die scholen hoor je ook dan pas of je over bent of niet, de andere bellen op).

koffiekwast
12-07-2012 om 14:14
Ook hier een hele happening
met muziek, praatjes etc in een locatie (kerk) in de binnenstad. Eerst klassen 1 en 2, daarna de midden- en bovenbouw.
Op zich vind ik het ook nog wel wat hebben. Niet zo maar het papiertje overhandigen, maar aandacht voor het feit dat ze weer een stap verder zijn.
Het geeft ook wel een soort binding met school.

Tineke
12-07-2012 om 16:35
Gezellig!
De rapporten lagen gewoon op een tafel, in een lokaal. Zelf pakken. Mentor en andere docenten liepen overal rond. Thee, koffie, wijn, en frisdranken in overvloed. En het was echt supergezellig. Veel ouders tegengekomen van de basisscholen, dat waren echt kleine reünietjes. Drie stappen lopen en weer een bekende tegenkomen. Vrolijke boel en zeker voor herhaling vatbaar.

Vic
12-07-2012 om 18:26
Het was erg leuk
Heel onverwacht eigenlijk, maar ik vond het echt een leuke avond. Na de rapportuitreiking door de mentoren, werd in de aula nog een jaarafsluiting gehouden. Met een bandje bestaande uit leerkrachten, een groot scherm met foto's van de belangrijkste evenementen van afgelopen jaar, en nog wat toespraakjes.

Suus65
13-07-2012 om 21:51
Ik ken beide situaties
want kinderen op 2 verschillende scholen
En hoewel ik eigenlijk niet zoveel met tradities heb vind ik het best leuk hoe uitgebreid het op de ene school gaat,met van alles erom heen
Dat ik moe ben enzo, tja, jammer dan, zou niet minder moe zijn als die avond er niet was, geniet er ook van
Andere school gaat volop voor de kinderen, klasuitje enzo, ook prima