Nina
22-06-2012 om 08:22
Rekbare boekenkaften
Dochter gaat naar de middelbare. Nu wil ze graag de dresz boekenkaften hebben. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee. Passen ze goed om de boeken heen? Kan me voorstellen omdat het stof is dat de hoekjes van de boekjen meer kans lopen op beschadigingen. Kan ik volstaan met alleen de A4 kaften of zou ik er ook een paar A5 nodig hebben?
Hoeveel zou ik er nodig hebben. Dochter gaat naar het vwo.

Nina
22-06-2012 om 08:25
Etiketten
Hoe kun je de boeken dan merken. Etiketten zullen wel niet blijven plakken op het stof.

Knutselkei
22-06-2012 om 09:46
Fijn
Hier vinden ze ze fijn, zoon heeft 6 boeken ermee"gekaft"en die zijn nog mooi. De andere boeken heb ik bijna allemaal op nieuw moeten kaften, het lijkt wel of dat papier steeds dunner wordt?
Etiketten blijven gewoon zitten.
1 etiket moeten vervangen, dat was op een kleiner boek waarbij de rekbare kaft wat speling had.

dresz
22-06-2012 om 10:00
Lichte paniek....
Hier liep ik vorig jaar ook tegenaan, dus ik wou je nu uitgebreid gaan vertellen hoe we het gedaan hebben.....Kan ik 1 boek niet vinden en kom er achter dat kind de rekenmachine thuis heeft laten liggen....( heeft nu proefwerkweek, een kleinere tas mee met niet de standaard uitrusting, hoop dat het niet nodig is.)
Alsnog:
Als je huurboeken krijgt zullen er niet veel strakke hoekjes meer aanzitten, maak je geen illusies .
De rekbare kaften werken alleen goed om stevige boeken, dus in ieder geval niet de werkboeken. Het zou handig zijn als schoolboeken allemaal dezelfde maat haddenen......
Hier hebben alleen de leerboeken een rekbare kaft en elk vak een eigen en bij de rekbare kaft passende kaftpapierkleur.( zoals je misschien hier wel vaker gelezen hebt). Het is dus een bont geheel op de boekenplank. De werkboeken hebben wel een etiket met naam , vak en klas. De rekbare hebben een etiketje achterin waar de familienaam op staat. Doordat elk vak ongeveer dezelfde kleur heeft grijpt kind niet makkelijk mis bij het inpakken en bij het zoeken in de tas.
Hoe het past om de volgende boeken:
Na klar ! duits (rood)
Getal ruimte wisk. ( zwart) 2 delen. maat tussen a5 en a4. a4 past ruim
perspectief strak (motief)
technologisch kaftpapier (slappe kaft, 2 delen)
kontakt verstevigd met karton tussen de hoes en de kaft (motief)
d'accord frans (paars)
de geo aardr. ( motief)
stepping stones engels (blauw)
biologie voor jou ( groen)
op nieuw niveau nederlands. Kaftpapier, rekbare past volgens mij niet, boek te groot . Hier zit een "hip" papiertje om dat dit jaar vervangen moest worden.
Feniks gesch. rekb. kaft. Deze kan ik niet vinden. Vermoed dat kind deze al ver weg gestopt heeft...Wat een rotmethode.
Er zitten leeswijzers in die bij sommige al gesneuveld zijn, moet ik nog even repareren. Ik merk dat kind ook regelmatig een toets, notitie o.i.d. achter de kaft schuift.
Bij elk vak was er ook een kleurend schrift, maar merk nu wel dat deze of niet gebruikt worden. ( Dan vind ik overal losse krabbels op uitgescheurde blaadjes ed. Heb al een waarschuwing uitgedeeld dat deze volgend jaar in de prullemand verdwijnen). Het valt op ( weet niet of alleen mijn kind dat doet....), dat schriften niet opengelegd, maar omgeslagen worden, waardoor ze erg snel kapot gaan. Kind is gedurende het jaar voor wiskunde overgestapt op zo'n collegeblok, dat gaat beter. Ik ga met kind bekijken hoe we dit komend jaar gaan doen.
Met uitzondering van technologisch en getal en ruimte, bestaan bovenstaande boeken allemaal uit 1 deel met meerdere werkboekdelen om gewicht in de tas te beperken ( niet dat het helpt ...).
De werkboekdelen waar kaftpapier omheen zit, zouden de meeste het niet een heel jaar gered hebben. Slijten door op de vouwranden en ik gebruik dat stevige dikke papier.
dresz

dresz
22-06-2012 om 10:50
Boekenlijst
o, ja, je moet dus even kijken op de boekenlijst. Scholen kiezen zelf voor een methode en welke vakken....
Ik heb ook nog een vraag.
Past dresz om Nova , nieuwe natuur.....
Index, economie
standpunt
Is het zinvol om de werkboeken van Nova aan te schaffen of blijven die onbeschreven op de plank liggen?
Dresz