Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
25-09-2009 om 15:46
kunnen jullie helpen met deze rekensom. Deze som komt voor bij de citotrainer. Onze dochter heeft een andere uitkomst als ons. Nou werkt zij met een speciale rekenmachine voor haar dyscalculie en ik heb de som ook nog eens met een gewone rekenmachine gemaakt, en ook gewoon uit mijn hoofd hoor. We komen op 3 uitkomsten. Aan haar leerkracht gevraagd en die geeft als antwoord " meneer van dale wacht op antwoord, maar geeft niet de oplossing.Nou heb ik even gegoogeld en die regel is ouderwets het is nu voortaan: Hoe moeten wij van de onvoldoendes afkomen? Dus haakjes, machtsverheffen, worteltrekken, vermenigvuldigen en delen, optellen en aftrekken.
HIer is de som 18+6:3x 1/4=
ik heb 3 uitkomsten nl. 18.5 of 2 of 32
welke moet het zijn.
18+6=24:3=8x1/4=2
18+6 : 3x1/4 = 24:3/4=32
of de uitkomst van het speciale rekenmachine
dit is een 2 regelig rekenmachine die mijn dochter mag gebruiken voor haar dyscalculie hoe je aan die 18.5 komt weet ik niet.
Dus hoe moet je deze som uitrekenen. Ik ga voor de uitkomst 2.
07-10-2009 om 17:17
Rekenmachine
He hallo,
even terug komend op de aller eerste mail.
je schreef dat je dochter een rekenmachine heeft voor haar dyscalculie.
is dit een gewoon rekenmachientje of is dit een speciaal iets voor dyscalculie?
antoinette
08-10-2009 om 19:50
Aaltje
Zoals ik al zei, ben ik blijkbaar ouderwets, want ik meen geleerd te hebben dat je éérst moet vermenigvuldigen en dan pas delen. Maar waarschijnlijk ben ik gewoon OUD en vergeten hoe ik het geleerd heb
Jesse