Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Meike

Meike

25-11-2011 om 19:52

Rekenwerk niet af....niet gymmen?

Onze jongste zit in groep 4. Vanavond vertelde hij dat hij vandaag op school had moeten blijven terwijl de rest van de klas naar de gymzaal was (sportzaal is paar straten van school vandaan).
Hij had zijn rekenwerk niet af dus hij mocht niet mee gaan gymmen, hij moest in de klas zijn werk afmaken.
Ik vind dat eigenlijk een rare gang van zaken. Gym hoort toch ook gewoon tot het lesprogramma? Het is toch geen extraatje/ beloning voor kinderen die hard gewerkt hebben?
Hoe gaat dat op de school van jullie kinderen? Wat vinden jullie hiervan? Of stel ik me aan?
Groet,

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fianna

Fianna

25-11-2011 om 20:09

Kan niet

Nee je stelt je niet aan. kan niet, vin dik. heb het meegemaakt op vorige school oudste in groep 3. Vreselijk gewoon. Ik zou er een punt van maken en meteen vragen hoe het komt dat hij het niet af heeft (snapt hij het niet of is hij afgeleid) en als het erg belangrijk is dat hij het af krijgt een andere oplossing zoeken met leerkracht. Kinderen horen gewoon te gymen. Bezopen dit.

Guinevere

Guinevere

25-11-2011 om 20:18

Gek zeg

Daar ben ik het niet mee eens en ik zou er navraag over doen.
Hier mogen kinderen die werk af moeten maken op vrijdag niet naar het schooltv-weekjournaal kijken, dan zitten ze apart om het werk alsnog te maken. Maar dat is vooraf bekend. Sommigen werken daarvoor dus als een haas door en anderen vinden dat weekjournaal niet leuk dus die willen dan graag werk afmaken.

Gebeurde bij ons ook

Maar bij uitzondering en dan in groep 7 en groep 8. Ik zou er voor èèn keer niet zo`n drama van maken, maar het moet geen regelmaat zijn. En ik vind een groep 4 kind nog wat jong voor dit soort sancties.
Werk afmaken na schooltijd gebeurde hier ook, maar niet langer dan een kwartier.Vond ik ook geen probleem.
Ook gebeurde dit niet bij kinderen die serieus doorwerkten of de opdrachten niet begrepen. Als mijn zoon zo`n sanctie kreeg had hij gewoon niet doorgewerkt en zitten lummelen. Dat wist hij zelf ook wel.

Fiorucci

Fiorucci

26-11-2011 om 07:45

Idioot

Juist even lekker gymen kan ervoor zorgen dat je daarna beter je koppie bij je werk kunt houden...ik zou er zeker mee aan de slag gaan dus.

Meike

Meike

26-11-2011 om 14:50

Gelukkig

Ik ben blij met jullie reacties. Het is de 1e keer dit schooljaar dat gymmen als een beloning wordt ingezet. Vorig jaar is het ook een aantal keren gebeurd en toen heb ik daarover een gesprek gehad met de juf. Het is toen het hele schooljaar niet meer gebeurd. Ik vind inderdaad dat gymmen nodig is om daarna weer aktief met leerwerk aan de gang te gaan. De reden dat zoon zijn werk niet af had is eigenlijk ook zorgelijk maar daar heb ik al een afspraak voor gemaakt met de juf en directrice.
Dinsdag heb ik een afspraak voor dat gesprek. Ik laat jullie nog weten hoe het ging.

Groet,

Monique D*

Monique D*

26-11-2011 om 16:16

Deze sanctie werkt niet ..

..bij kinderen die juist een hekel aan gym hebben. Fijn, dan hebben ze een reden om niet te gaan.. en dan zullen ze nog langer over hun werk treuzelen.
En het is natuurlijk vreemd dat ze niet mogen gymmen als ze hun werk niet af hebben. Dat geldt toch ook niet voor andere vakken, zoals handenarbeid, taal en rekenen?

An

An

26-11-2011 om 16:28

Alleen werk niet af?

Als het puur om het af te maken werk gaat vind ik het een hele verkeerde regel. Maar als er meer speelt dan alleen dat werk af dan heeft de juf misschien wel een goede reden. Even aan de juf haar argumentatie vragen zou ik aanraden.

Groet, an

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.