Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Sbo, waar op letten? Tips?


Calathea

Calathea

18-09-2023 om 22:16 Topicstarter

Dochter is inmiddels gestart op het sbo. Verademing qua aanpak en rust. Ze gedijt er goed.

het logistieke deel met taxi en halen en brengen vind ik nog wel heel lastig.

Onze dochter gaat sinds groep 7 naar het speciaal onderwijs. Wij hadden dus wel vanaf dag 1 een ander kind, ze vind het heel erg fijn. 
Alleen, de taxi. We zitten nu nog te wachten op de taxi... Gaat echt niet goed, dat levert veel stress op en we moeten nog even, want dochter gaat naar VSO, ook geen fietsbare afstand helaas. 

Volgens mij hebben zo'n beetje alle vervoersbedrijven op het moment heel erg te kampen met personeelstekorten. Het is bij ons ook bar en boos dit schooljaar. Kind is zeker 3 keer per week een half uur te laat op school en zijn ophaaltijd is ook steeds maar weer afwachten. Super onhandig, zeker op de dagen dat ik wacht op de taxi voor ik naar mijn werk rij. Maar ik vind het toch lastig om hierover te klagen omdat ik weet dat ze problemen hebben met personeel en het toch ook nog steeds wel als een soort luxe voelt dat kind wordt opgehaald en terug gebracht. 

Ja, we hebben voor onszelf ook wel een grens gesteld. Van de week had dochter 1,5 uur enkele reis. Dan klaag ik wel, voor een half uurtje niet, want idd veel personeelstekort. 

Brachiosaurus schreef op 19-09-2023 om 11:01:

Ja, we hebben voor onszelf ook wel een grens gesteld. Van de week had dochter 1,5 uur enkele reis. Dan klaag ik wel, voor een half uurtje niet, want idd veel personeelstekort.

Maar het gaat bij ons om een half uur te laat op school, dat vind ik eigenlijk niet acceptabel. Hij zit daar niet voor de leuk natuurlijk, het is wel de bedoeling dat hij alle lessen volledig kan volgen in mijn ogen. 

Als hij een half uur te laat op school is, is de reistijd ook 1,5 uur overigens. Dat is idioot lang, maar dat vind ik an sich niet het grootste issue. Dat is vervelend voor kind, maar dat is niet anders soms.

Ja van de week was dochter om 11:1 op school. De dag ervoor 09:30. De dag ervoor kwam de taxi gewoon niet. Dus ik ken het probleem.
Voor mijn dochter is 1,5 enkele reis wel een probleem.
:

Ik zou wel kijken naar wat voor soort mensen er op dat sbo van je keuze komen en wat voor uitstroom de school heeft (moet elke school in de schoolgids online zetten). Op de eerste basisschool van mijn kinderen zaten veel klasgenootjes die van andere scholen binnenkwamen met een advies sbo. Sommigen bloeiden op de nieuwe (reguliere) school helemaal op, anderen konden alsnog niet meekomen. Het sbo in onze regio staat erom bekend dat vrijwel alle leerlingen naar Pro gaan waar je niet eens binnenkomt zonder een officieel LVB-stempel. Als je kind een gemiddeld iQ heeft kan je dus misschien beter zoeken naar een andere reguliere basisschool dan zo'n school waar de meeste kinderen een LVB hebben.

Calathea schreef op 18-09-2023 om 22:16:

Dochter is inmiddels gestart op het sbo. Verademing qua aanpak en rust. Ze gedijt er goed.

het logistieke deel met taxi en halen en brengen vind ik nog wel heel lastig.

Oh niet gezien, sorry.

Ja dat leerlingenvervoer daar is wel veel mee aan de hand, ik zie het al een tijdje in het nieuws komen. Heel vervelend, hopelijk wordt het voor jou snel opgelost. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.