Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Scholen in hilversum?

Ik weet niet of ik hier goed zit. Maar in verband met mogelijke verhuizing wil ik het toch vragen. Hebben de basisscholen in Hilversum wachtlijsten of kan je je gewoon een paar maanden voor het vierde jaar aanmelden? En voor de BSO? En zijn er scholen met continuerooster?

Veel vragen, maar misschien is er een Hilversummer die antwoord kan geven. bedankt alvast!

Viridantia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mama_Lynn

Mama_Lynn

03-10-2011 om 08:39

Viridantia

Ik hoop dat er nog nu woonachtigen in Hilversum reageren (ik woon er namelijk niet), ik weet ook niet in hoeverre er overal wachtlijsten zijn, maar wel voor sommige scholen, tenminste een paar jaar geleden. Een neef van mijn man heeft daar gewoond tot voor kort en zij hebben hun zoontje (nu 5) destijds een week na de geboorte ingeschreven (en kwam toen op de wachtlijst). Nummer 2 (net 4) was al voor de geboorte ingeschreven (en zij is daar uiteindelijk niet eens gestart, want ze zijn inmiddels verhuisd. Dat was wel een specifieke school. Dus ik hoop dat iemand je kan vertellen hoe dat in het algemeen is in Hilversum en of dat nog zo actueel is als een paar jaar geleden.

Groetjes, Lynn

Het leuke van de tip van p

..is dat je twee vliegen in 1 klap slaat. Ik heb dat indertijd gehad toen onze school nog aan kleuterverlengen deed. De VO-scholen in de omgeving gemaild met de vraag of kleuterverlengde herfstkinderen bij hun een streepje achter hebben.

De antwoorden was een ding, maar wat vooral erg interessant was was hoe verschillend de reactie was kwa snelheid, vriendelijkheid en accuratesse.
Bij vielen er weer een paar scholen af voor later. Nou ja, niet helemaal, maar de klantvriendelijkheid verschilde gigantisch en kwam overeen met wat ik al van ouders van oudere kinderen had gehoord. Errug interessant, mijn eigen veldproef!

Mama_Lynn

Mama_Lynn

03-10-2011 om 12:08

Ik zie dat mijn berichtje op dat vlak een beetje onduidelijk was.

Ze kregen wel voorrang, vanwege het broertje, dat wel. Maar ze hebben haar wel voor de geboorte ingeschreven. Kwam dus niet op de wachtlijst, maar werd geaccepteerd. Niet duidelijk waarom dat dan moest en of ze haar later hadden kunnen inschrijven. Wel raar eigenlijk, ja.

Lynn

Jacobien

Jacobien

03-10-2011 om 14:18

Hilversummer

Ik woon in Hilversum. Op veel basisscholen zijn er wachtlijsten, al hangt het wel van de wijk en de populariteit van de school af. En instromen op een school gaat soms gemakkelijker dan in groep 1 beginnen. Op de naschoolse opvang is vooral op woensdag en vrijdag nog wel plek, kijk maar eens op de website van de SKH.

Succes jacobien

Waar in hilversum?

Een en ander is behoorlijk afhankelijk van de plek in Hilversum waar je terecht komt. Weet je in welke wijk je wellicht terecht komt? Ik kan je misschien wel hepen.

Mama_Lynn

Mama_Lynn

04-10-2011 om 09:33

O.t. p.

Ben het helemaal met je eens, hoor. maar ik woon dan ook op een plek waar ik mijn dochter kon opgeven 3 maanden voor ze 4 werd

Viridantiak, veel succes. Fijn dat er inmiddels ook wat hilversummers gereageerd hebben.

Lynn

viridantia

viridantia

04-10-2011 om 16:06 Topicstarter

Master goat

In de buurt van het station (dus of centrum of de buurt achter het station)

Groet Viridantia

Hoe ver?

Hoe ver be je bereid om te reizen voor een school. En maakt het schooltype nog uit?

viridantia

viridantia

04-10-2011 om 20:36 Topicstarter

Mastergoat

Het belangrijkste voor mij is dat het een goede school is, met rust en zonder al te veel probleemleerlingen, en met hoogopgeleide ouders (hoeft niet lelieblank maar ook niet zwart).
Als wij blijven wonen waar wij nu wonen gaan de kinderen naar een Jenaplanschool (met continuerooster). Maar de school in Hilversum hoeft geen Jenaplan te zijn hoor, die zijn er volgens mij ook niet in het centrum.

Korte afstand en continuerooster zijn ook prettig maar kwaliteit vind ik het belangrijkste. Ik reis liever wat verder voor een goede school dan een slechte school om de hoek. Eigenlijk nogal standaard.

Bedankt viridantia

OOL'er

OOL'er

04-10-2011 om 23:19

Standaard?

"zonder al te veel probleemleerlingen, en met hoogopgeleide ouders". "Eigenlijk nogal standaard."
Standaard? Dat durf ik te betwijfelen. Waarom moeten de andere ouders hoogopgeleid zijn? ("maar geen elite"). Jouw toevoeging klinkt als een soort goedmakertje, dat we vooral niet moeten denken dat je je te goed voelt voor 'het volk'. Maar het ligt er wel een beetje bovenop.
En wat bedoel je met 'zonder al te veel probleemleerlingen'? Wat stel je je daarbij voor? Een school die alle kinderen met problemen de deur wijst? Lijkt mij niet bepaald de school waar je je kinderen graag plaatst. Want houd er rekening mee dat ook jouw kind een 'probleemleerling' kan zijn of worden. Ook hoogopgeleide ouders zetten namelijk kinderen op de wereld met stoornissen, gedragsproblemen of leermoeilijkheden. En reken maar dat je dan graag een school hebt die zich ook inzet voor jouw kind, en niet alleen voor 'ideale leerlingen'.

Iets verder weg... jenaplan...

Ik weet een Jenaplanschool die ongeveer aan je eisen voldoet en waarvan ik weet dat ze plek hebben. Die zit in de Hilversumse Meent. Dat is wel wat verder. Ik weet dat er een rechtstreekse busverbinding is vanaf het station die ongeveer naast de school stopt. De school heeft geen continurooster maar wel een erg prettige overblijfmogelijkheid in de pedagogische lijn van de school. De school is klein en overzichtelijk en er heerst een prettige sfeer. Als je er meer over wilt weten moet je het maar zeggen. Ik kan je er van alles over vertellen...

ex-hilversummer

ex-hilversummer

05-10-2011 om 13:20

Dalton

In de wijk over het spoor ligt de Lorentzschool; een basisschool met Dalton onderwijs. Of anders de Wilgeschool; ook over het spoor. Weet alleen niets van wachtlijsten. Een gewone kleinere school is de Leeuwenhoek; maar die voldoet denk ik niet aan je eisen.
Ga vooral langs op de scholen om de sfeer te proeven. Succes met zoeken!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.