Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
charisma

charisma

12-01-2010 om 18:48

Scholen, wat is wijsheid : (lang)

Mijn dochter zit nu in groep 6. ik ben van mening dat zij meer kan presteren dan zij nu doet. tot en met groep 4 had zij voornamelijk a's (maar 1 b). vorig werd zij door de lerares de grond ingestomp (figuurlijk) en er kwam niets meer uit. zij kreeg een onvoldoende voor gym(zij deed wel altijd mee en vond het heel leuk maar lachtte te veel)en haar overige vakken gingen van a naar c en 1 d. Volgens de school is dit het niveau wat zij aankan maar dat geloof ik niet. zij willen geen extra energie in haar steken omdat zij vinden dat zij redelijk presteert. (zij zit op het landelijk gemiddelde, dus is dat voldoende voor de school) zij heeft heel veel vriendinnen op school en voelt zich daar heel veilig. wij zijn verhuisd toen zij 4 en een half was en in dat half jaar is zij erg gepest op die toenmalige school. vandaar dat ik het heel belangerijk vind hoe zij zich voelt op school. ik zit nu in dubio: moet ik mijn dochter op school laten en hiernaast zelfbetaalde hulp (remedial teaching)zoeken of haar op een andere school plaatsen, weg van vertrouwde vriendinnetjes (waar zij zichzelf kan zijn)maar wel meer aandacht voor haar leerprestaties. ik vind het toch moeilijk want ik wil geen kind dat niet gelukkig is. wat is wijsheid?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Zus

Zus

12-01-2010 om 20:22

Lastig

Heeft zij vanaf groep 5 dezelfde juf gehad die haar de grond instampt? Gaat zij in de groepen 7 en 8 nog andere docenten krijgen? Dat zou natuurlijk schelen. Ik zou sowieso niet teveel van de school verwachten en de vraag is ook helemaal maar om een andere school dat nou zoveel beter zou doen.Ik heb niet zo'n hoge pet op van het onderwijs, eerlijk gezegd, het is zo docent-afhankelijk. Dat merk je nu ook maar weer.
Ik denk niet dat dat het sociale aspect waard is. Op haar leeftijd zijn vriendinnetjes en je veilig voelen sociaal heel belangrijk. Op een nieuwe school nog helemaal opnieuw beginnen is bijna onmogelijk. De groepen zijn dan al zo gevormd dat je er als nieuweling altijd een beetje buiten blijft staan.
Tenslotte zou het ook nog zo kunnen zijn dat ze de stof in de hogere groepen ook moeilijker vindt.
Als ik jou was, zou ik meer energie steken in RT thuis en je dochter op de huidige school laten.

Marieke

Marieke

12-01-2010 om 20:43

Waar is die lerares nu?

Heeft ze die lerares nog steeds of heeft ze een andere? Als ze een andere heeft, waarom denk je dat haar prestaties nog steeds door haar slechte ervaringen van het jaar ervoor worden beïnvloed?
Waarom moet school extra energie in je kind steken en niet jijzelf? Is jouw kind het grootste of één van de grootste problemen in de klas? Die laatste vraag is een beetje tegendraads, maar de juf haar werkdag heeft ook maar 8 uur en zij heeft een klas vol. Waarom vind je dat jouw dochter extra aandacht behoeft en niet een ander?

Ik begrijp dat je dochter al eens van school is veranderd en van school veranderen op die leeftijd is een heftige ervaring. Bovendien heeft je dochter nergens last van begrijp ik uit je berichtje. Jij hebt last van het idee dat je dochter beter kan scoren op de cito. Het lijkt mij een slechte motivatie om een kind uit haar veilige omgeving te halen. Het laatste draagt zij een levenlang mee en een B of een A op de cito zal heel waarschijnlijk geen enkel effect hebben op haar loopbaan of de rest van haar leven.

Sawo

Sawo

13-01-2010 om 20:04

Prive rd

Hoi charisma

Wij hebben vanuit een vergelijkbare situatie gekozen voor prive bijles. Het heeft bij ons goed gewerkt. Onze dochter presteerde niet alleen slecht maar was ook lol in het werken kwijtgeraakt. Dus als je het geld kunt missen kan ik je het aanraden.
groet

Saar

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.