gerdien
19-06-2012 om 14:38
Schoolagenda
Onze oudste gaat komend jaar naar de middelbare school, een nieuwe fase dus voor ons.
Nu zag ik afgelopen week bij de HEMA leuke schoolagenda's, helemaal niet duur. Ik vroeg me af, kun je met zo'n agenda aankomen?
Of zijn het alleen maar de dure schoolagenda's die iedereen heeft...
vroeg het me gewoon af en misschien weet iemand het hier (of kan het eens vragen aan zijn/haar brugpieper

mama 5
19-06-2012 om 14:53
Hier
Ik zou een dure agenda kopen. Een hema agenda is hier toch wel een beetje 'niet leuk'. Niet dat ze daar nu echt mee gepest worden, maar een 'echte' is gewoon leuker. Volgens zoon is een merkagenda beter 'voor de eerste indruk, iets wat heel veel kinderen nemen'.
Ik heb met mijn kinderen afgesproken dat ze mochten kiezen. Ze mochten twee duurdere dingen kopen en de rest was de goedkopere varianten. Mijn dochter koos voor een dure agenda en een dure multomap. Kaftpapier en schriften deed ze 'effen'. Zoon hoefde alleen maar een dure agenda en vond het voor de rest allemaal prima.

Silone
19-06-2012 om 15:11
En hier
Door de wol geverfd door zijn grote broers wil aanstaande brugger een simpele goedkope agenda met voldoende schrijfruimte en weinig tot geen plaatjes.
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat hij zijn kennismakingsochtend op zijn nieuwe school nog moet krijgen. Wellicht verandert zijn standpunt.

Maylise
19-06-2012 om 15:11
Hier
Schoolagenda wordt altijd heel intensief gebruikt. Niet alleen voor huiswerk maar ook om elkaar briefjes te schrijven, plaatjes te plakken en weet ik veel. Aan het einde van het jaar zijn het ware kunstwerken. Gezien hoeveel ze die dingen gebruiken gedurende het jaar mogen ze van mij best een dure. Als je uitrekent hoeveel uren de agenda gebruikt wordt dan valt de prijs best mee. Ik laat ze dus zelf een agenda naar keuze uitzoeken, is dan een goedkope dan prima maar een dure mag ook.
Of een hema agenda not done is hangt van de school af. Bij mijn kinderen op school kon het wel; zeker in de latere jaren. Mijn kinderen wilden echter altijd graag een agenda van een of ander merk. O'Neill bijvoorbeeld.

bibi63
19-06-2012 om 15:41
Hier
dochter op Dalton, dus die krijgen vanuit school een 'planagenda', dus niet aan de orde (in ieder geval in de brugklas, volgende jaren weet ik niet). Maar ik zou inderdaad kiezen voor een agenda naar keuze. En verder kun je zeer goedkope en superleuke schriften, kaftpapier, etuis enz enz bij de Action kopen.
Gr. Bibi

Fiorucci
19-06-2012 om 15:53
Hier.....
Dochter heeft heel blij een TopModels agenda gekocht en haar broer een Animal-agenda, van The Muppets..)
Kaftpapier en dat soort dingen halen we gewoon bij Action.

Emel
19-06-2012 om 16:12
Hema
Oudste (2 mavo) heeft altijd voor een hema-agenda gekozen. Hij wil zelf geen duurdere, van mij had het best gemogen. Action vond hij ook een optie Daarentegen moet kleding perse van bepaalde - dure - merken zijn. Pubers....
Middelste gaat volgend jaar naar de middelbare school, ben benieuwd wat hij kiest.

Marie
19-06-2012 om 16:15
Brugklas - in boekenpakket
Hoi
Hier zit in de brugklas een (Hema)agenda in het boekenpakket (tot grote ergenis van dochters...).
Dat doen ze hier om het voor de leraren gemakkelijker te maken uitleg te geven over het gebruik van de agenda.
Kijk dus eerst even of dat ook bij jullie op school zo is.
succes

skik
19-06-2012 om 18:07
Hema-agenda
Mijn dochter koos in haar brugjaar een Hema-agenda. Zo één met veel insteekhoesjes waar ze zelf plaatjes in kan stoppen. Vandaag heeft ze alvast een nieuwe Hema-agenda gekocht voor het volgende schooljaar. Oudste heeft vier jaar een My life is Sweet-agenda gehad maar wil nu ook een Hema-agenda.
Ik denk dat het aan de school ligt waar je kind heen gaat, of zo'n goedkopere agenda 'kan'. Hoe kritisch de schoolgenoten zijn, hoe stevig de groepsdruk is. En in hoeverre jouw kind zich er wat van aantrekt of zijn agenda al dan niet cool is. Ik vraag me altijd af hoe dat werkt, er worden hier wel vaker vragen gesteld of een bepaalde tas of fiets wel 'kan'. Maar bij aanvang van de brugklas heeft iedereen al een tas en een fiets, dus hoe weet je dan van te voren of je de 'juiste' hebt? Fietsen en tassen zou je nog kunnen inschatten op basis van wat je rond de school ziet als je er gaat kijken, maar kleiner spul?
skik

Mediamom
19-06-2012 om 21:54
Hier
Zoon heeft een Citruspersagenda, en komend jaar wil hij die weer. Hij vindt 'm leuk genoeg om niet saai te zijn, maar gebruikt hem vooral voor z'n planning. De laatste maanden heeft hij ook de planstickers gebruikt (weet niet waarvoor, want hij begint toch altijd pas de avond van tevoren ).
Volgens mij kan bij hem op school elke agenda wel... (hij heeft sowieso een blinde vlek voor wat sociaal acceptabel of wenselijk is )

jessica 5
19-06-2012 om 23:59
Het eerste schooljaar
Ben ik met de drie oudste kinderen bij de schoolcampus van V&D geweest en mochten ze gewoon lekker schoppen. Daarna vonden ze het wel best die agenda e.d, dus gewoon alles gekocht bij de Action. Als de jongste twee (gaan nu naar groep6)naar het voortgezet gaan dan gaan we weer lekker schoppen bij de schoolcampus.

gerdien
20-06-2012 om 11:21
Bedankt!
Tja, ik laat haar maar gewoon zelf kiezen. Het maakt mij ook niet veel uit, maar ik vond ze zelf zo leuk van de HEMA
en net wat iemand al zei, als je voor het eerst naar het vo gaat weet je nog niet wat wel en niet "kan"

Melleke75
21-06-2012 om 09:21
Zelfde school als marie
Geen leerkracht die er moeilijk over deed toen zo`n beetje de hele dag met de herfstvakantie al een andere agenda had.