Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
mama 32

mama 32

22-01-2012 om 19:09

Schoolkeuze voortgezet onderwijs

Binnenkort moeten wij, samen met onze zoon de keus maken naar welke school hij gaat in het voortgezet onderwijs. Er zijn al open dagen bezocht en ervaringen uitgewisseld met andere ouders. Nu ben ik nog op zoek naar objectieve meningen. Bestaan er sites waarop ik dit kan lezen? Bijv het drugsgebruik op een van deze scholen zou behoorlijk groot zijn en zou staan in de top 10 van nederland. Maar waar kan ik dan bv deze top 10 vinden? Wij vinden het belangrijk om onze keus te maken op feiten en niet op geruchten.
Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mireille

mireille

22-01-2012 om 20:13

Oh?

Ik wist niet dat er een top 10 is van scholen waar het drugsgebruik hoog is. Lijkt me stug want hoe wil je dat berekenen? Het aantal betrapte leerlingen? Het aantal veronderstelde leerlingen dat gebruikt?
Waar je kunt kijken is schoolvo.nl. Daar staat niets over drugsgebruik of zo, wel resultaten en bij een aantal scholen (lang niet allemaal) hoe tevreden ouders en leerlingen zijn over die school.
En verder: praten met ouders van leerlingen die er al zitten.

mama 32

mama 32

23-01-2012 om 21:14

Mireille

Precies, die top 10 vind ik dus ook zo vaag. Er wordt naar mijn idee maar wat gezegd.. En waar worden die gegevens dan op gebaseerd... ?
De site geeft me niet zo heel veel nieuwe info, dit had ik al gelezen op de websites van de betreffende scholen.
Bedankt in ieder geval voor het meedenken.
mam32

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.