KGO
26-04-2012 om 12:32
Schoolreisje naar moviepark germany
Hallo,
Dochterlief (9 jaar, groep 6) zal voor het schoolreisje naar MoviePark Germany gaan. Ik ben er zelf nog nooit geweest. Maar als ik op de website kijk dan lijkt het me net zoiets als de Efteling (wat betreft de attracties). Dochterlief is erg klein voor haar leeftijd en ook smalletjes (ongeveer 130cm). Nu gaan ze met groep 5 t/m 7. Andere jaren ging er niet superveel begeleiding mee en volgens mij mogen de kinderen in groepjes zelf rondlopen. En dat vind ik dus niks.
Ben ik daar nu te voorzichtig in? En dan de attracties: vind ik ook eng; wie houdt in de gaten of ze goed zitten; wat als een kind in paniek raakt als ze opeens het te eng vinden en zo. Normaal ben je daar als ouder gewoon bij op die leeftijd (bijv. in de Efteling of op de kermis). Wat vinden jullie hiervan?
Kaatje

rutiel
26-04-2012 om 13:13
Zorgen bespreken
Kaatje, ik zou je zorgen gewoon bespreken op school. Wellicht hebben zij een goed systeem bedacht om in zo'n groot park toch de kinderen in de gaten te houden. Welke afspraken zijn er precies gemaakt? Mogen kinderen in alle attracties of worden er beperkingen opgelegd? Hoe worden de groepjes samengesteld en hoe worden ze begeleid? Dat zijn dingen die ik als ouder zou willen weten.
Wat betreft het postuur van je kind: ik ken moviepark niet, maar volgens mij is het gebruikelijk om in pretparken een minimumlengte voor bepaalde attracties te hanteren. In paniek raken tijdens de rit in een attractie kan natuurlijk, maar je moet hierin ook reëel zijn. Wat zou jouw aanwezigheid daar aan kunnen veranderen of toevoegen? Hier zal toch ingegrepen moeten worden door iemand die zo'n machine op dat moment stop kan zetten. Of je dochter moet haar paniek gewoon uitzitten met de steun van haar vriendinnetjes.
Kortom: ik begrijp je zorg, maar zou het ook even met de school overleggen. Als het een beetje meezit, hebben ze over dit soort dingen zelf ook wel nagedacht
n@nny

amk
26-04-2012 om 13:45
Ander punt
hoe doen ze dat met al die paspoorten en andere identiteits bewijzen die moeten, net als ouderverklaringen dat die kinderen mee mogen?
Ik vind het geen goed idee om een 9 jarige de hele dag met een paspoort in haar tas te laten lopen.

wil40
26-04-2012 om 15:19
Niet te voorzichtig
Ik vind je niet te voorzichtig. Ik vind groep 6 leerlingen ook te jong om alleen door zo`n pretpark te struinen. Ongeacht hun postuur. Ik vind een dierentuin bijvoorbeeld waarbij je het grut loslaat in de speeltuin nog net te overzien. Ik zou zelf niet bang hoeven zijn dat mijn zoon in paniek zou raken in een "wilde" attractie, want hij stapt sowieso niet in zo`n apparaat...Er zijn in Movie park overigens wel leuke attracties die prima geschikt zijn voor kinderen die niet overal in durven/mogen. Ik zou ook even navragen op school hoe deze schoolreis ongeveer gaat verlopen en hoe "los" de kinderen worden gelaten.

Guinevere
26-04-2012 om 17:21
Nou, liever niet
Daar zou ik ook niet blij van worden. Ik vind dat kinderen van die leeftijd begeleiding nodig hebben. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat een school ze alleen door zo'n megapark laat struinen. Als dat niet zo is, zou ik mijn kind dus niet laten meegaan. Navragen dus.
PS en off topic: ik ben nog niet klaar met scannen!

Sancy
26-04-2012 om 19:27
Prima
Hier is zoon vorig jaar met groep 5 naar dat park geweest. Prima verlopen, leuk park.

Tango
26-04-2012 om 20:59
Ja maar, sancy
Gingen de kinderen van groep 5 dan ook zelfstandig door het park of in groepjes.
Hier is Tangodochter, groep 7, vandaag met groep 6/7/8 op schoolreis naar de Efteling geweest. Vooraf was er ook onduidelijkheid over of ze in groepjes gingen of zelf door het park mochten lopen. Dat laatste zag ik echt niet zitten. Ik zag al voor me hoe Tangodochter 5 minuten voor vertrek nog aan de andere kant van het park zou lopen.
Gelukkig gingen ze hier gewoon in groepjes, 5 kinderen per ouder dus heel overzichtelijk.
Gewoon dus even naar school gaan en navragen hoe het zit. Vaak roepen de kinderen vooraf ook maar wat en blijkt het dus heel anders geregeld te zijn.

Emilie16
28-04-2012 om 08:24
Ga zelf mee!
Ga zelf mee als begeleiding! Mijn kind ging in groep 6 en 7 naar de Efteling, dat vond ik overigens van te voren ook doodeng, maar alles verliep prima, de kinderen liepen in groepjes onder begeleiding van ouders door het park. Ze vonden het geweldig.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Sancy
28-04-2012 om 09:41
Nog even gevraagd
Ik heb zojuist nog even met zoon gepraat. Aanvankelijk liepen ze in groepjes maar later op de dag mochten ze zelf het park rond lopen. Er stonden allemaal kaarten in het park met de plattegrond van het park en zoon had een plattegrond op papier bij zich. Ze hadden allemaal een t-shirt van school aan voor de herkenbaarheid. Zoon raadt je dochter vooral aan droge kleding mee te nemen omdat er een leuk iets is waarbij je erg nat kunt worden.

albana
28-04-2012 om 10:31
Ik persoonlijk
Ik ben wel een paar keer in moviepark geweest (3 keer denk ik) en ik herinner me het juist als een heel overzichtelijk park. En helemaal niet als de Eftelin dat voor mij net een doolhof is. En mijn richtingsgevoel is nou niet bepaald goed ontwikkeld....Mijn jongste (goed richtingsgevoel) overtreft mij daarin vele malen en heeft me al vaak weer retour moeten brengen. Maar moviepark daar kan ík zelfs de weg vinden....En er zijn wel grote attracties, maar in het 'gewone park' liggen die niet vlak bij elkaar. Je kan dus niet van grote attractie in grote attractie. Daartussen en rondom liggen de kleinere attracties, van klimtoren t/m olifantjes. Op zich zou ik persoonlijk me geruster voelen bij moviepark dan bij efteling als het mijn erg jonge kind was.
groeten albana

Wilma
01-05-2012 om 17:02
Schoolreisje naar het buitenland?
Hier wordt al een paar jaar gezegd dat schoolreisjes naar het buitenland niet meer mogen ... Hm, wel dus? Wij wonen dichtbij de grens en hier gaan ze met school al een paar jaar naar hetzelfde ding in Nederland omdat schoolreisjes naar het buitenland niet meer zouden mogen. Bij jullie wel dus ??

Tinus_p
02-05-2012 om 12:53
Id-bewijs
Wilma:
"Hier wordt al een paar jaar gezegd dat schoolreisjes naar het buitenland niet meer mogen ... Hm, wel dus?"
Vziw is er geen formeel verbod, maar lopen veel scholen ertegenaan, dat kinderen officieel een eigen ID-bewijs nodig hebben. Truuks zoals kopieen en lijsten met namen worden nog steeds soms gebruikt en gedoogd, maar mogen officieel niet.

Wilma
02-05-2012 om 15:43
Tinus, bedankt
Dankjewel voor je reactie. Ga ik hier dan toch eens voorzichtig polsen. Hier zeggen ze dat een paar jaar en echt vlákbij liggen zoveel leukere schoolreisbestemmingen, maar dan wel dus nét over de grens.
Bedankt!