Leen13
28-04-2012 om 20:04
Schoolwerk en toetsen inhalen
Natuurlijk zal ik het met scholen moeten oplossen maar wie heeft er een beeld bij de manier waarop je dat kunt doen? Mijn dochter is een week of 8 niet naar school geweest en start nu op een andere school in het samenwerkingsverand. Hoe moet ze die 8 weken compenseren? Het lijkt me voor haar heel lastig om naast de nieuwe school ook nog gedoe te hebben met de oude school. Mijn idee zou zijn om een paar topics bij de kop te nemen van de nieuwe school en haar daar huiswerk voor te geven in de zomervakantie en dan een toets als ze weer beginnen. Is dat een optie? Zeg maximaal 2 vakken. En dan vakken waar ze minder sterk voor staat. Verder had ze een mooi rapport.

sinas
28-04-2012 om 20:32
Snap het niet
als ze op een nieuwe school gaat starten heeft ze toch niks meer met de oude te maken, sowieso? Op de nieuwe school zullen ze dan wel kijken waar eventueel gaten liggen toch?

Leen13
28-04-2012 om 21:03
Sinas
Het gaat er mij om of er een eis is dat alle vakken van het hele jaar, die 8 weken dus, getoetst moeten worden om over te gaan of dat er een hiaat geaccepteerd kan worden om over te gaan. Tja, van mij hoeft ze helemaal niets in te halen, aan leren mankeert het haar niet en ze heeft nog lang haar huiswerk gemaakt als deed ze geen toetsen meer. En ja ze heeft nog wel met de oude te maken maar dat is een lang verhaal laten we het er op houden dat het een samenwerkingsverband is. Bovendien zijn ze er nog niet uit wie er dan verantwoordelijk is, blijft of wordt tot de zomer of later. Want wie wil er nou een zorgkindje in deze tijd.

sinas
28-04-2012 om 21:07
Volgens mij niet
het is toch een combi van de methode-toetsen en cito? Als ze verder voldoende staat is dat goed toch?

Annet
28-04-2012 om 21:11
Kan ze niet gewoon meedoen met de proefwerken van de nieuwe scho
Of heb je het niet over het VO?
Voor VO zou ik dus meedoen met de proefwerken. N.a.v. de resultaten kan school conclusies trekken over het wel of niet inhalen van stof.
Bij BO zou ik me nergens druk om maken. Dat komt bij een goede leerling vanzelf weer goed.

Leen13
28-04-2012 om 22:05
Annet
Inderdaad Annet, zou mogelijk al genoeg zijn als de volgende toetsen gewoon voldoende maakt.

Leen13
29-04-2012 om 14:59
Lara
Dankjewel Lara, het gaat gelukkig nog om de onderbouw en ja, ik hoop op een oplossing op maat.