Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Corien

Corien

14-06-2011 om 09:29

Schrijftherapie door kinderfysiotherapeut

Wordt schrijftherapie door een kinderfysiotherapeut door de verzekering hetzelfde gezien als fystiotherapie voor bijvoorbeeld een gebroken been? Dus qua vergoeding?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ligt aan je verzekering

Fysiotherapie zit voor een belangrijk deel alleen in de aanvullende verzekering. Of schrijftherapie onder die aanvulling valt, hangt daarom vooral van je eigen verzekering (polisvoorwaarden) af.
Je kunt je verzekeraar bellen en het vragen.
Groet,
Miriam Lavell

Dat moet je dus vragen

"Ik weet alleen niet over schrijftherapie onder fysiotherapie valt."
Vraag het je verzekeraar.
Groet,
Miriam Lavell

Fiorucci

Fiorucci

14-06-2011 om 13:08

Ja, bellen

Mijn kinderen hebben/hadden alledrie schrijftherapie, een en ander hangt volledig van je verzekeraar af. Ooit moest ik elk jaar een verwijzing hebben van de ha en een nieuwe beschikking aanvragen, nu regelt de fysio het allemaal. Navragen dus!

ishtar

ishtar

14-06-2011 om 14:00

Zoon

is aangemeld voor ergotherapie, voor oa zijn schrijfmotoriek. Zit bij mij 'in de verzekering'. Wel een verwijzing nodig.
Even verzekering raadplegen.

mar

mar

14-06-2011 om 16:51

18x

Fysio onder de 18 jaar wordt tot 18 x vergoed uit de basisverzekering. Daarboven wordt er aanspraak gedaan op de aanvullende verzekering. De vergoeding daarvan verschilt per verzekeraar.

Schrijftherapie en een gebroken been is verschillend. Bij een gebroken been (=trauma) of bv een nieuwe knie (=operatie) heb je "recht" op een jaar fysiotherapie. Ik schrijf "recht" omdat er 1 jaar vergoed wordt, maar je dit uiteraard niet helemaal hoeft te gebruiken. Sommige mensen willen graag de maximale vergoeding (= maximale fysio) omdat ze er recht op hebben. Deze aandoeningen voor een jaar of zelfs onbeperkt fysio staan op de welbekende "lijst Borst".
Schrijftherapie valt daar niet onder, tenzij er een aangeboren aandoening/afwijking is, waardoor het eventueel wel langer vergoed wordt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.