Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
annoniem

annoniem

10-03-2020 om 16:57

sfeer tussen leekrachten verpest

Op de school van mijn kinderen is er een negatieve sfeer tussen de leerkrachten. De juf van mijn buurmeisje groep 8 is per direcht overgeplaatst naar een andere school binnen de stichting vanwege een conflict. Ze vertelde tijdens het afscheid van haar klas dat meester p en juf d haar hebben wegepest. Vind deze situatie niet fijn aangezien juf d de de juf is van mijn zoon. Wat kunnen wij hier als ouders aan doen? Of moeten wij hier als ouders ons buiten houden?

@Emma

@Emma

10-03-2020 om 17:01

Niks

Bijzonder onprofessioneel dat jullie dit überhaupt weten. Als je zoon erover begint zeg dan dat leraren ook wel eens ruzie maken en dat anderen daar niets mee te maken hebben. Leer je zoon dat hij zich erbuiten houdt.

rutiel

rutiel

10-03-2020 om 17:12

Bronnenonderzoek

Eerste vraag die je je denk ik moet stellen is: klopt dit verhaal? Hoe weet je wat de juf van het buurmeisje tegen haar klas heeft gezegd? Heeft ze dat zelf tegen jullie gezegd? Of heeft bijvoorbeeld het buurmeisje dit tegen haar moeder gezegd??
En als ze het gezegd heeft (wat zeer onprofessioneel zou zijn), bedenk dan dat in een conflict een verhaal altijd gekleurd is. Er is ook een andere kant van het verhaal: hoe klinkt die?
Er is een negatieve sfeer zeg je. Speelt dit op meer terreinen dan alleen het conflict met de juf die vertrekt? Zo ja, dan zou ik mijn kind goed in de gaten houden en kijken of hij eronder lijdt. Zo niet, dan zou ik mij als ouder er beslist buiten houden. En ik zou mijn kind duidelijk maken dat ook grote mensen wel eens ruzie hebben.

Annoniem

Annoniem

10-03-2020 om 19:29

@emma en rutiel

Deze juf heeft het gezgd tegen haar klas. En buurmeisje en ook de andere kinderen hebben het ook tegen hun ouders verteld En wat ik ook heb begrepen is dat de kinderen verhaal hebben gehaald bij de juf en meester die deze juf zou hebben wegepest. Het is natuurlijk best heftig voor een groep 8 als hun juf plotseling weg moet. Het gerucht is dat het conflict gaat over een relatie tussen de meester en de juf. Maar goed dat is ook maar een gerucht. Het is ook de laatste jaren onrustig geweest directeur die weg moest nu is er een interim directrice. Maar over de juf van zoon heb ik geen klachten het is ook een fijne juf.

Geen idee

' Maar over de juf van zoon heb ik geen klachten het is ook een fijne juf.'
Geen idee waarom je dan iets zou willen met het verhaal over een andere juf dat rondzingt op school.

Tsjor

Donreroosje

Donreroosje

18-03-2020 om 15:21

Niet professioneel

Kinderen en ouders horen zich niet bezig te houden met relationele problemen tussen personeel op school onderling.
Mogelijk wilde de juf van buurmeisje openheid creeëren over haar overplaatsing, maar zoals je zelf al merkt heeft ze nu onrust onder de leerlingen veroorzaakt.

Daarnaast weet je niet of de juf daadwerkelijk heeft gezegd dat ze weg is gepest van de huidige school.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.