Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Astrid

Astrid

02-07-2009 om 20:34

Spoed! afscheids kado juffen groep 8

Morgen avond is de musical + afscheid van groep 8. Ik heb begrepen dat velen dan een afscheids kadootje geven aan de juffen. Zoon heeft 2 juffen en hij heeft dit schooljaar (en daarvoor) meer begeleiding gekregen dan andere kinderen door dat hij een zorgen kind is. Hij is echt intensief begeleid. Dus het kadootje mag net iets meer zijn dan normaal. Maar wat???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

02-07-2009 om 21:26

Bijv

Een lieve kaart waar hij zelf iets in schrijft, daar zijn juffen altijd blij mee!

Uk

Uk

02-07-2009 om 21:55

Inderdaad

Een persoonlijk berichtje maakt mij ook het allergelukkigst!
Een cadeautje is evengoed ook leuk, natuurlijk. Zal wel per juf verschillen wat het meest gewaardeerd wordt. Mij maak je blij met alles, maar zeker met een boekenbon, een plant (geen bloemen, want zonde als je de dag daarna op vakantie gaat), een hele lekkere bonbon van de bakker (als chocoholic waardeer ik alle andere chocola ook), een fles rosé.
Maar nogmaals, het allermeest gewaardeerd worden de persoonlijke woorden!

ijsvogeltje

ijsvogeltje

03-07-2009 om 09:02

Taart

Een lekkere taart (of een kadobon voor taart, hebben ze ondermeer bij de MultiVlaai). Is ook erg leuk als gezamenlijk kado voor meerdere leerkrachten.

Rina

Rina

03-07-2009 om 09:04

De juf van groep 8 is een vriendin van mij.
Ze wordt elk jaar weer verwend met kaarten en kadootjes. Ik weet dat ze het altijd weer een feest vindt ze in ontvangst te nemen, maar dat ze de persoonlijke kaarten en brieven het meest waardeert.
Ze heeft inmiddels mappen vol met brieven en kaarten van haar (oud)leerlingen.

Weet je

wat denk ik ook leuk is bij de action verkopen ze nu graveer pennen voor 1,80, koop een leuke vaas(niet te dun) of spiegeltje en op deze met een stift zelf iets laten schrijven, zodat eigen handschrift erop staat. Je kunt dan graveren en als het klaar is met een nat doekje erover zodat de stift weg is, is erg leuk, wij hebben dat gedaan met 2 collega's die weggingen.
suc6 krulleke

Papier!

Juist bij mensen die dit soort dingen regelmatig en in grote hoeveelheden krijgen is het denk ik inderdaad handig om een kaart of brief te geven. Die kan namelijk in een foto-album worden bewaard. Spiegeltjes, muismatten, mokken etc verdwijnen uiteindelijk absoluut in de prullenbak, anders wordt Jufs huis een uitdragerij.

Bij afscheid van collega's ligt dat anders, want die krijgen dan misschien eens in de 5 jaar één zo'n kleinigheidje, dat is nog wel te doen.

Dus cadeautjes voor juffen: imho iets wat kan worden ingeplakt of iets dat opgegeten/gedronken kan worden. De rest is verspilling van grondstoffen

Groeten,

Temet

Julia64

Julia64

03-07-2009 om 12:13

Tuinfakkels

Ik koop bijna elk jaar tuinfakkels bij Xenos als afscheidscadeautje. In leuke felgestreepte uitvoering of smaakvol wit, afhankelijk van type juf..
Leuk inpakken in doorzichtig folie, kaartje eraan, klaar.
Ideaal cadeau want; past bij het seizoen, én gaat "op" (want iedereen heeft toch wel een tuin of balkon).

groet
Julia

Ellen Wouters

Ellen Wouters

03-07-2009 om 17:05

Kaart

Als "juf" in het HBO krijg ik niet zo vaak cadeautjes natuurlijk, maar die incidentele fles wijn vond ik zeer genietbaar.
Het allerleukst zijn de uitgesproken waarderingen, in mail of in een brief of kaart, waarin iemand me echt bedankt en vertelt waarom hij/zij mij een fijne docent vond. Dat is het allerleukst.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.