Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Fatima

Fatima

08-09-2009 om 13:30

Stabilo potlood

Zijn er hier ervaringen met het stabilo potlood in groep 4 toevallig? Ik begrijp dat je die ook moet slijpen? En er zitten vullingen bij? Gaan die vullingen er niet snel doorheen als een kind wat te enthousiast slijpt?

De juf van mijn kind heeft ze me aangeraden voor het schrijven namelijk.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ilva

Ilva

08-09-2009 om 14:14

Met puntenslijper

Als je een stabilo koopt dan zit er zo'n puntenslijper bij in het doosje. De vullingen kan je los erbij kopen. Misschien moet je wel met school overleggen om het vergoed te krijgen. Voor mijn zoon kregen we namelijk de pen en de vullingen gewoon vergoed. Het heeft er in groep drie meegeschreven en nu schrijft hij met een gewoon potloot echt prachtig. Zijn pengreep is nog niet normaal maar hij schrijft wel netjes.

marie

marie

08-09-2009 om 14:38

Alternatief - gripper?

hallo
Wellicht is een gripper/schrijfhulp ook een goed alternatief? Die past namelijk om alle pennen/potloden.
http://www.grippers.nl/Nederlands/
Stetro schrijfhulp
succes

Hier

Hier 3 hardnekkige foute pengrip schrijvers. Vandaar alle 3 en een stabilo potlood en een stabilo pen, mede op advies van school en ergotherapeut. Grippers hebben ze ook gehad, maar die wisten ze te omzeilen, vraag me niet hoe maar bij de stabilo lukt het hun niet.
Met een pakje potloodvullingen doen mijn kinderen iets langer dan een schooljaar en van penvullingen hebben ze iets meer nodig. De slijper voor het potlood zit erbij, maar ze slijpen anders dan normale potloden, het is meer scherp maken van de punt, dus een heel potloodstiftje opslijpen is lastig.
Ze schrijven soepeler, minder verkrampt, met stabilo is hun grip beter en hun handschrift is wat verbeterd. Ze zullen nooit een schoonschrijfwedstrijd winnen, maar ja, hun beide ouders hebben ook nooit hoger dan een 6- voor schrijven gehad. Maar dat het schrijven soepeler en minder verkrampt gaat met stabilo is wel fijn.

Janeway

Janeway

08-09-2009 om 21:00

Hier..

Hier krijgt zoonlief het voor elkaar om toch zijn potloodstiften op te slijpen. Hij heeft in groep 3 in een week zijn potlood weten te reduceren tot een stompje,(eerste week) dat heeft het hele schooljaar geduurd en juf kreeg van hulpsint een pakje podloden om het leed te verzachtten . Zoonlief kreeg van ons een stabilo maar ook daar blijft hij mee slijpen, we worden er een beetje kriegel van. Hij zit onder tussen in groep 4 met een juf met iets minder humor, jammer de juf van groep 3 zei nl dat ze wel iets wist al voor zijn afscheid in groep 8 hahahaha...

Niet slijpen maar breken!

Zoon heeft ook een Stabilo potlood gehad om zijn pengreep te verbeteren. De vullingen laten zich niet zo heel gemakkelijk opslijpen hoor en toch presteerde mijn zoon het om er een heel pakje doorheen te jassen in 2 weken tijd. Hoe? Door de stift/vulling te ver naar buiten te klikken en dan het stiftje/vullinkje te laten breken. Errug leuk om mee te spelen als je een friemelaar bent.
Jammer genoeg zijn die vullingen en pennen toch behoorlijk aan de prijs dus het Stabilo potlood is nu weer weg. Vooral ook omdat hij er al 3 kwijt is geraakt. Deze zijn kwijtgeraakt op school en ondanks het feit dat zijn naam er op staat nooit meer terug gevonden. Ook de pennen raken regelmatig kwijt en komen niet meer terug. De stabilo's moet ik zelf aanschaffen van de school en heb nu in totaal al meer dan E100,- aan stabilo's uitgegeven, ik ben er nu mee gestopt. De pengreep is er helaas ook niet beter op geworden maar hij schrijft nu eindelijk wel een stuk netter.

Jolijt

Jolijt

09-09-2009 om 09:40

Stabilo fan

maar dan alleen van de pen en niet van het potlood. Ik vond de stift veel te dik om leesbaar meer te kunnen schrijven en slijpen is best een karwei voor een 6/7 jarige (je slijpt nl alleen de stift), en een geslepen punt heb je maar voor heel even.
Wij hebben hele dikke driehoekige potloden gebruikt; niet zo 'dwingend' als de stabilo, maar toch net genoeg om een beetje pengreep te houden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.