Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Studiedagen basisschool, hoe lang te voren bekend?


hobbyhorses

hobbyhorses

24-08-2021 om 22:19 Topicstarter

Bloem75 schreef op 24-08-2021 om 11:21:

wij krijgen de jaarplanner voor volgend schooljaar altijd in de laatste week voordat de grote vakantie begint. Daar staat alles op van vakantie tot rapportdag tot studiedagen en luizencontrole. Zelfs schoolreis en inloopdagen staan erop.

Heb je die misschien gemist en zit het ergens in je mail? Of is niet elke school zo georganiseerd?

Helaas niet gemist. 

Ik was niet de enige die er schijnbaar over viel. Want nog voor ik kon mailen werd deze studiedag weer ingetrokken. 

Dus nee ze zijn hier niet zo georganiseerd. Zucht

SuzyQFive schreef op 24-08-2021 om 18:04:

Hier ook vlak voor de vakantie voor het hele jaar. Ze zijn meteen begonnen met twee margedagen. Ze gaan morgen pas voor het eerst naar school.
Natuurlijk kan er door omstandigheden iets wijzigen.
In het VO is het vaak wel een verrassing, althans wat betreft de kinderen. Van mijn eigen VO heb ik wel een jaarplanning.

Maar dan hoef je er als ouders niet voor thuis te blijven. 

aan het begin van het schooljaar. Dus sommige inderdaad een week van te voren, andere een jaar van te voren. 

Als middelbare hebben we die dagen ook in de jaarplanning staan. Die staat op de site. Er komt niet een briefing dat dan en dan studiedag is. 

Wat wel nog weleens gebeurt is dat, wegens mondelingen 6e klas of kampen ofzo, heel veel docenten niet beschikbaar zijn voor les en dat de roostermaker een gunstig rooster maakt met zo min mogelijk tussenuren en dat een leerling plots een dag geen les heeft. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.