Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

SVPO Hoorn


M Lavell schreef op 27-08-2021 om 12:30:

[..]

Het is de essentie. Vrijheid van onderwijs mag kennelijk volgens u en volgens minister Slob wel leiden tot het op tamelijk grote schaal (minstens 170 scholen) toepassen van discriminatie, privacy schendingen en het in gevaar brengen van lhbt leerlingen, terwijl onderwijs zonder franje in kleine klassen te vuur en te zwaard bestreden moet worden.

U kunt niet volhouden dat u daarmee het belang van leerlingen zou willen dienen.

Wat heeft het een met het andere te maken?

Aafje1 schreef op 29-09-2021 om 15:18:

[..]

Wat heeft het een met het andere te maken?

Het korte antwoord: vrijheid van richting, stichting en inrichting.

De anti homo scholen hebben er bestaansrecht door en beroepen zich erop. 
Datzelfde geldt natuurlijk voor scholen van no nonsense onderwijs.

Meer uitleg vind je bijvoorbeeld hier

https://pure.uva.nl/ws/files/1129362/99035_11.pdf

ik ben zelf een leerling en ik begon met 16 leerlingen in 1 klas en eindigde het schooljaar met 8 leerlingen want het is echt geen leuke school, er is nu in leerjaar 3, 1 klas minder omdat er zo weinig leerlingen zijn en ik weet zelf van veel schoolgenoten dat ze allemaal na dit schooljaar weggaan (of eerder) en er waarschijnlijk bijna niks meer overblijft van leerjaar 4. Zelf ben ik ook van plan weg te gaan want ik trek dit niet.

Kan je misschien iets meer vertellen over wat er precies allemaal niet leuk is ?

https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/brieven_regering/detail?id=2022Z02205&did=2022D04676

De taal vanuit deze nieuwe mini’s over SvPO is al wat harder van toon. Hij neemt het serieus, en terecht.

Stinksok schreef op 06-02-2022 om 19:55:

ik ben zelf een leerling en ik begon met 16 leerlingen in 1 klas en eindigde het schooljaar met 8 leerlingen want het is echt geen leuke school, er is nu in leerjaar 3, 1 klas minder omdat er zo weinig leerlingen zijn en ik weet zelf van veel schoolgenoten dat ze allemaal na dit schooljaar weggaan (of eerder) en er waarschijnlijk bijna niks meer overblijft van leerjaar 4. Zelf ben ik ook van plan weg te gaan want ik trek dit niet.

Graag hoor ik van je wat je niet trekt. Wat is niet leuk aan deze school?

Het Noordhollands Dagblad schrijft vandaag dat de Onderwijsinspectie van oordeel is dat SvPO ouders ‘op het verkeerde been zet’ wat betreft de ouderbijdragen. Deze worden niet besteed aan de taalreizen, maar aan vastgoed, in handen van een private stichting voorgezeten door de oprichter van SvPO.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.