Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
+ Brunette +

+ Brunette +

18-12-2011 om 22:23

Te streng gestraft (gymles)?

Ik weet niet hoe het in Nederland gaat, maar in Spanje wordt gym op de basisschool door een aparte leerkracht gegeven. De huidige juf heeft een reglement opgesteld waarin staat wat voor kleren je aan moet, dat je netjes met het lesmateriaal om moet gaan en altijd enthousiast moet doen, zelfs al vind je er niets aan. De leerling en de ouders moesten dit aan het begin van het schooljaar ondertekenen. Vind ik op zich al wat overdreven, pfff, het is maar gym hoor. Afgelopen vrijdag (kwam ik achteraf achter) mochten de kinderen rolschaatsen, skateboards, ballen e.d. meenemen als feestelijk intermezzo vanwege de naderende kerstvakantie. Behalve mijn sippe dochter, die had straf omdat ze het "contract" niet bij zich had, kennelijk moet dat altijd in haar schooltas zitten. Ik vind het een belachelijke straf voor dat stomme paperas. Heb ook een beetje het gevoel dat ze de pik op mijn dochter heeft maar kan dat niet bewijzen. Ik twijfel of ik deze actie van die gymjuf moet aankaarten bij school, misschien werkt het averechts en wakkert het een eventuele hekel aan mijn dochter alleen maar aan. Andere neiging die ik heb is om gezellig solidair met mijn dochter te mopperen over dat stomme mens, dat gym helemaal niet belangrijk is (in een ander draadje hebben ze het over dat boek van Midas Dekkers) en er verder geen aandacht aan te besteden. Wat is wijsheid?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik zou lekker meemopperen

Heb ook bloedhekel aan dat soort papieren.
School van kids heeft er ook een handje van, elke keer als ze een wandelingetje buiten het hek maken moeten er formulieren ondertekend worden.

Dus geef ik ze aan het begin van het jaar een brief, ondertekend door beide ouders, dat de kinderen alles mogen doen en overal heen mogen gaan, dat we dat plechtig verklaren. En komt er dan een briefje mee, dan verwijs ik naar dat document.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.