Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Kiki

Kiki

02-07-2012 om 20:22

Tekening terugvragen aan de juf

De ene juf van mijn oudste nam vandaag afscheid van de kleuters en het verzoek was van de klassenmoeders om alle kinderen een tekening te laten maken.

Nou ja, prima natuurlijk. Ik installeer mijn kind aan tafel met kleurpotloden en papier en hij gaat enthousiast aan de gang en laat dat nou de eerste tekening zijn die hij tekent die ook echt wat voorstelt en dan gelijk ook uitgebreid
Hij wilde daarna niet meer een andere tekening maken en deze perse aan zijn juf geven, maar ik baalde een tikje

Ik heb namelijk hier drie dozen staan, met eerste lokje haar, eerste tandje (ja mijn jongste was met tand geboren, dus ik heb al een tandje) eerste schoentje, eerste pakje, eerste tekening enzovoort. Ik wilde dus eigenlijk die tekening ook in de doos, want "eerst keer tekening dat echt wat voorstelt"

Zou het raar zijn om morgen even de juf aan te schieten en die tekening terug te vragen. Zij komt waarschijnlijk om in de tekeningen na 5 jaar kleuterklas en zal die van mijn oudste (die ze sowieso pas vanaf februari in de klas heeft) echt niet missen. Misschien mikt ze ze wel bij het oud papier voor haar huis dichtslibt.

Nou ja, het zijn geen wereldproblemen natuurlijk Maar ik vroeg me af of ik dat kon maken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wel ja

Gewoon even vragen inderdaad. En als ze de tekening toch wil houden, er een kleurenkopie van maken (heb ik ook eens een keer gedaan)

Bucc

Bucc

02-07-2012 om 21:03

Ja en nee

Ik voor mezelf zou het toch wel een beetje vreemd vinden staan om die tekening terug te vragen. Als je er echt op staat zou ik het een beetje verkapt vragen. "Zou ik een kopie van de tekening mogen maken omdat er een speciale gedachte achter zit?" Als juf dan spontaan reageert met teruggeven zou je het dus inderdaad om kunnen draaien en haar de kopie geven en zelf het origineel houden.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

02-07-2012 om 21:35

Ook zoiets gedaan

Kind had tekening van de judojuf gemaakt. Juf in pak, vol in actie terwijl ze kind op grond werpt. Prachtig. Had hij voor de juf gemaakt. Toen hij sliep heb ik een kleurenkopie gemaakt en die de volgende aan de juf gegeven. Deze was te mooi en te bijzonder om weg te geven.

Rosa van der Zanden

Inge M

Inge M

02-07-2012 om 21:41

Kopie vragen

Ik zou dus niet de tekening terugvragen maar wel vragen of je er even een kleurenkopie van mag maken op school of een scan thuis.

En inderdaad morgen gelijk vragen, anders ligt de tekening over enkele dagen misschien al bij het oud papier en moet juf dat nog toegeven ook. "Sorry, ik heb de boel al weggegooid".

Tijgeroog

Tijgeroog

03-07-2012 om 00:24

Ik snap het

Mijn zoontje tekende het eerste dat wat voorstelde (een eenvoudige maar overduidelijk poppetje).......... Met stoepkrijt op het terras in de achtertuin. Die kon ik moeilijk in die doos erbij stoppen, dus ik heb er maar een foto van gemaakt. Het volgende poppetje was op een magnetisch tekenbord. Pas daarna kreeg ik m zo ver om het op papier te doen...

Kiki

Kiki

03-07-2012 om 07:50

Dank jullie wel.

Ben wel een tikje blond zeg, dat ik daar zelf niet aan dacht.
Dat is zo'n simpele oplossing, die had ik zelf ook wel kunnen bedenken

Ik ga een kleurenkopie maken en haar straks even aanschieten.

Dank je wel!

Lisa

Lisa

09-07-2012 om 22:32

Kiki

Is het gelukt? (nog niet weggegooid door juf?)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.