Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
29-01-2010 om 22:31
Zomaar even een flodder van mij. Wordt er op de scholen nou teveel gehamerd over sociale vaardigheden? Ik zie in mijn omgeving dat allerlei vreselijk leuke, maar iets bescheidener kinderen minder scoren op hun rapport op onderdelen die met SV te maken hebben.
Eigenlijk vind ik dat grotendeels geneuzel. Natuurlijk is het belangrijk om je goed te kunnen uitdrukken en voor jezelf op te komen. Maar moet dat gelijk op zo'n manier tot uitdrukking komen, alsof het "minder" is? Een beetje introvert is toch ook prima? Dat neemt namelijk weer andere vaardigheden met zich mee, dat je bv. iets doordachter kunt reageren. Slaan de scholen niet door op dit onderdeel?
05-02-2010 om 22:07
Mooi cobi
Dat hebben we lekker 2 termen waarmee we NADH-kinderen kunnen bestoken. Jij hebt zeker NADH? Nee? Nou, dán ben je een duidelijk voorbeeld van NT!
Heerlijk, zoiets een keer te kunnen zeggen als moeder van een ZK (zorgenkind).