Manon Bleijenberg
17-07-2010 om 16:46
Topografie en tafeltjes oefenen
Hallo,
Jongste mag door naar groep 7 maar ik kreeg bij de rapportbespreking wel te horen dat hij heel slecht is in tafeltjes en in topografie.
Nu wil ik dat extra met hem oefenen in de vakantie en daarvoor zoek ik computerprogramma's. Wie weet een aanrader?
Bedankt alvast.
Groetjes
Manon
Wilgenkatje-
17-07-2010 om 16:48
Tafels lijkt me erger dan topografie
want daar hebben we de tomtom voor.
de tafels niet beheersen is erg onhandig. Gewoon elke avond voor het slapen gaan even een paar rijtjes door-elkaar, schriftelijk en mondeling.
kwali
17-07-2010 om 18:28
Kijk hier eens
http://www.huiswerkweb.nl/leerling/groepwereldorientatie.htm
Guinevere
17-07-2010 om 19:17
Onlineklas
www.onlineklas.nl
Mijn zoon is iets jonger, maar die vindt het echt leuk.
Manon Bleijenberg
17-07-2010 om 22:16
Topografie
Bedankt voor de links 
Hij moet topografie oefenen omdat dit in groep 7 en 8 ook weer terugkomt én omdat het natuurlijk de basis is voor wat hij dadelijk in groep 7 gaat leren.
Ik wil ook het programma Ambrasoft Tafel Trainer kopen, ik zoek alleen nog zoiets maar dan voor de topografie.
Maxime.M
18-07-2010 om 13:03
Poster
Hier kregen ze op school een poster met alle tafels erop met het verzoek deze op de binnenkant van de toiletdeur te plakken. Iedere keer als kind naar het toilet ging moest ie er eentje oplezen. Hij heeft hier een paar jaar gehangen
Welicht een ideetje, je blijft er ook goed aan herinnerd op deze manier.
Maxime
Wiske
18-07-2010 om 14:16
Vraag over topo, groep 7
Door omstandigheden is de groep 7 van mijn dochter dit jaar niet toegekomen aan topo. Hoe rampzalig is dit? In principe gaan ze in groep 8 alles inhalen. Maar ik betwijfel of dit gaat lukken. Ik zal er zelf met haar aan geen werken. Ik ben dus erg blij met alle links die ik hierboven zie staan. Maar komt er veel topo terug in de toetsen en in De Cito?
Wiske