P
30-11-2011 om 17:45
Topografie oefenen online: heeft er nog niemand dit bedacht?
Is er een site, zoiets als wrts, waar je gewoon plaatsnamen, wateren en gebieden in kan voeren die je dan kan oefenen?
Zonee: waarom heeft niemand dit nog bedacht?

Annet
30-11-2011 om 18:11
Je kunt geloof ik niets zelf invoeren. Op school van jongste leren ze precies de plaatsen e.d. van deze site.

Annet
30-11-2011 om 20:04
Herstel, je kunt wel zelf plaatsen invoeren
Je kunt gaan naar Mijn topo en dan zelf topo-oefeningen maken.
Ik herinner me nu dat zoon daar kon inloggen en dan precies de oefeningen kreeg die behandeld waren. Ze mochten alleen online de toets niet doen omdat die als eindtoets per onderdeel gebruikt werd.

Tango
30-11-2011 om 20:11
Hier
Zijn ze net dit schooljaar op een nieuwe methode overgegaan. Vorig jaar kon Tangodochter nog wel via een site oefenen die precies dezelfde plaatsen behandelde (weet niet zo gauw welke site). Nu hebben we eigenlijk nog niet gekeken.
Wat wel weer lastig was, was dat op de site die school vorig jaar gebruikte, de kaartjes onderverdeeld waren in een A, B en C deel. Tangodochter moest dan de eerste week deel A leren en de tweede week deel B, C hoefde niet. Op de site werden echter alle plaatsen uit alle delen tegelijk overhoord, zodat ze ze nooit allemaal wist. Maar ze kon er toch wel redelijk mee oefenen.

Picasso
30-11-2011 om 21:18
App
Ik heb een ideale app op de ipad waarmee je dacht ik heel de wereld kunt oefenen en zelf de plaatsen en rivieren ed kunt aanvinken die je moet oefenen. Toevoegen kan ook. Op internet heb ik niet zoiets kunnen vinden.

pooh bear
30-11-2011 om 22:04
App
Klinkt goed. Kan die app ook op de i phone of wordt dat te klein?
Hoe heet die app?
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Picasso
02-12-2011 om 20:13
Pooh bear
De app heet simpelweg Topografie. Vrees dat het voor een iPhone wat lastig is maar je kunt het altijd proberen.