Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Traktatie geweigerd


AnnaNiem schreef op 17-12-2018 om 16:59:

Kaaskopje

Of je 30 traktaties en de schoolfeesten hebt of alleen de schoolfeesten.... En gezond was bijzaak. Het liep hier de spuigaten uit. De traktaties werden steeds groter en niet eens meer alleen eetbaar, complete kadootje werden het. Niet iedereen kan of wil dat. Net zoals de een kaas gezond vind terwijl de ander dat niet vindt, want het, niet vegan etc. Zo hou je het in de hand, krijgt iedereen hetzelfde. Ik denk dat dit een prima compromis is.

Volgens mij mag niet eetbaar hier niet eens vanwege het klimaat. Ik zie het ook hier nooit voorbij komen. 

Gaap, deze heb ik al zovaak gelezen... 

JimButton schreef op 15-09-2021 om 15:15:

er mag door corona toch alleen al in de fabriek verpakt voedsel worden getrakteerd? Ik hoef iig geen chips meer te kopen, de kast puilt uit met zakken van school

Dit is een draad uit 2018. Pre-Corona dus.

Dat is ook schandalig. Je kunt moeilijk met dingen rekening houden waar je geen weet van hebt. Ook niet te doen om van 30 kinderen uit te gaan zoeken wat ze wel/niet mogen eten. 

Als het zo moet, dan schaffen ze traktatie maar beter af. Er is altijd wel iemand ergens allergisch voor. En waarom zou je als niet-moslim wel verwacht worden om halal te eten? Misschien wil je wel helemaal geen vlees eten van een dier dat onverdoofd is geslacht. 

A12345 schreef op 15-09-2021 om 15:51:

Dat is ook schandalig. Je kunt moeilijk met dingen rekening houden waar je geen weet van hebt. Ook niet te doen om van 30 kinderen uit te gaan zoeken wat ze wel/niet mogen eten.

Als het zo moet, dan schaffen ze traktatie maar beter af. Er is altijd wel iemand ergens allergisch voor. En waarom zou je als niet-moslim wel verwacht worden om halal te eten? Misschien wil je wel helemaal geen vlees eten van een dier dat onverdoofd is geslacht.

Ik vroeg altijd aan de juf of meester of er bijzonderheden waren in de klas qua eten. En dan hield ik daar rekening mee. Zelfs een keer het aantal koolhydraten vermeld bij een traktatie voor een kind met diabetes. Kleine moeite.

Ik vind het persoonlijk ook wel raar als je je kind iets laat trakteren waarvan je weet dat heel veel kinderen het niet mogen of lusten. Kon je echt niets geschikters bedenken dan worstjes?


Dat van die pot mosterd vind ik dan wel onzin. Het zat er toch nog niet op? En zonder mosterd is het toch ook lekker?

A12345 schreef op 15-09-2021 om 15:51:

Dat is ook schandalig. Je kunt moeilijk met dingen rekening houden waar je geen weet van hebt. Ook niet te doen om van 30 kinderen uit te gaan zoeken wat ze wel/niet mogen eten.

Als het zo moet, dan schaffen ze traktatie maar beter af. Er is altijd wel iemand ergens allergisch voor. En waarom zou je als niet-moslim wel verwacht worden om halal te eten? Misschien wil je wel helemaal geen vlees eten van een dier dat onverdoofd is geslacht.

De generatie beneden de 25 jaar reageert op sociale media fel als er weer eens iets is met dierenwelzijn, vlees eten, manieren van dieren slachten, containers uit China etc. 

De kinderen bij Zahara's zoon in de klas zullen over een paar jaar vast nog veel stelliger zijn in dat (onverdoofd geslacht) vlees eten niet meer kan.

Trol of niet, iets dergelijks is er wel eens gebeurd in de klas van een van mijn kinderen. Een traktatie van een klasgenootje werd geweigerd omdat hij niet gezond genoeg werd bevonden door de be-fit-gestapo. In dit geval ging het om een taartbodempje belegd met vers fruit (moet een kapitaal gekost hebben). Juf ging volledig voorbij aan de op zich best verantwoorde keuze en de prachtige gemaakte traktaties en viel over de suiker die wel in de koek eronder zou zitten. 
Het sneue was dat het ook nog om een kind ging dat niet goed lag in de klas en de ouders geen goede band hadden met school ....

troelahoep schreef op 21-09-2021 om 15:57:

Trol of niet, iets dergelijks is er wel eens gebeurd in de klas van een van mijn kinderen. Een traktatie van een klasgenootje werd geweigerd omdat hij niet gezond genoeg werd bevonden door de be-fit-gestapo. In dit geval ging het om een taartbodempje belegd met vers fruit (moet een kapitaal gekost hebben). Juf ging volledig voorbij aan de op zich best verantwoorde keuze en de prachtige gemaakte traktaties en viel over de suiker die wel in de koek eronder zou zitten.
Het sneue was dat het ook nog om een kind ging dat niet goed lag in de klas en de ouders geen goede band hadden met school ....

Dat is echt doordraven. Overgewicht heeft geen fuck te maken met incidentele traktaties maar met een langdurig ongezond voedingspatroon. Die koek lijkt me ook niet veel suikerrijker dan veel tussendoortjes die kinderen vaak mee naar school nemen. 

Gewoon niet trakteren. Moet je dan voor elk kind apart een traktatie gaan verzinnen? De juf van je kind vind ik niet jufwaardig. Of liever gezegd, kind-onaardig. Niet trakteren, dat zouden meer ouders moeten doen.

Tippex schreef op 22-09-2021 om 11:37:

Gewoon niet trakteren. Moet je dan voor elk kind apart een traktatie gaan verzinnen? De juf van je kind vind ik niet jufwaardig. Of liever gezegd, kind-onaardig. Niet trakteren, dat zouden meer ouders moeten doen.

Bij mij thuis werden verjaardagen niet eens uitgebreid gevierd. Maar de school beslist blijkbaar voor de kinderen welke gewoontes zij moeten uitoefenen en dat daar trakteren in de klas bij hoort want zo gaat dat in Nederland…

WickedCurlew89

WickedCurlew89

22-09-2021 om 11:41

JimButton schreef op 15-09-2021 om 15:15:

er mag door corona toch alleen al in de fabriek verpakt voedsel worden getrakteerd? Ik hoef iig geen chips meer te kopen, de kast puilt uit met zakken van school


Waarom haal jij een onzinverhaal uit bleeping 2018 omhoog?

Minouk schreef op 22-09-2021 om 11:39:

[..]

Bij mij thuis werden verjaardagen niet eens uitgebreid gevierd. Maar de school beslist blijkbaar voor de kinderen welke gewoontes zij moeten uitoefenen en dat daar trakteren in de klas bij hoort want zo gaat dat in Nederland…

Maar vervolgens mag je niet iets geven wat in Nederland altijd heel normaal is geweest.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

22-09-2021 om 12:00

Mensen het is een lulverhaal wat al jaren de ronde doet op diverse forums.
Maar goed, veel plezier ermee dan maar.  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.