Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Marjolein

Marjolein

17-10-2011 om 23:43

Tussenstand bij de herfstvakantie op het vo?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
elsje78

elsje78

23-10-2011 om 22:30

K. heksenvet

Mag ik vragen of je dochters competentie gericht onderwijs volgen op het mbo? Zo ja, is hen dat systeem duidelijk? Ik werk op voortgezet speciaalonderwijs maar werk met mbo samen.ik zie veel (oud) leerlingen vastlopen in dit systeem omdat ze het zo ingewikkeld vinden. Vandaar mijn vraag...

Groetjes

Tineke

Tineke

24-10-2011 om 10:33

Elsje

Dochter 1 heeft competentiegericht onderwijs, zij heeft het verbazingwekkend snel door. De eerste keer zat ze echt een hele avond te zweten op POP en PAP en dat soort gedoe, maar nu vult ze de schemaatjes binnen vijf minuten in. Maar het is inderdaad een heel andere manier van onderwijs, waarbij je de bedoeling van de docent heel goed moet begrijpen.
Het is op zich niet ingewikkeld, maar het geeft wel nieuwe termen, nieuwe maniertjes die je je eigen moet maken.

elsje78

elsje78

24-10-2011 om 13:16

Hoi

Ja het is denk ik vooral het schakelen naar een andere vorm van onderwijs met hele nieuwe termen. Dat is voor pro leerlingen ook heel veel nieuws ineens...

Bedankt!

Annejet

Annejet

01-11-2011 om 22:45

Tussenrapport

Dochter heeft alle cijfers van de proefwerkweek en voor het 'tussenrapport' binnen. Het gaat best wel goed. Ze heeft twee zessen, en de rest is allemaal hoger.

Marjolein

Marjolein

02-11-2011 om 16:03

Klinkt goed annejet! hier 1 goed en 1 megadip

Fijn zo'n mooi tussenrapport.
Hier doen ze niet aan tussenrapporten. Brugpieper gaat nog steeds goed. Nog steeds geen onvoldoende gehaald ! Vandaag weer een 8,6 binnen, meeste cijfers rond de 7.
Oudste staat nu een 5 voor wiskunde, een 5 voor ak en als klap op de vuurpijl 2,5 gemiddeld voor Frans, we hopen dat hij Frans mag laten vallen (de dispensatieaanvraag is al ingediend) Gelukkig zijn er ook zevens binnen, maar de paniek wordt steeds groter. Jammer, hoor. Ik zit weer volop in de begeleiding. Mentorgesprek aangevraagd, dat verliep goed, wie weet gaan ze wat doen, maar er gebeurt nog weinig vanuit school.
Op naar de kerstvakantie, ik hoop dat we het een beetje ongeschonden en met plezier halen...

Hier

gaat het nu goed, zoon heeft nog steeds wel moeite met wiskunde( haalde een 5,1 5,8 en 5,3) maar de begeleidng van zijn leraar is SUPER!!
Hij mailt ons en zoon wat de vorderingen zijn, hoe hij kan oefenen etc. Zoon mag langer over de proefwerken doen om zo de druk weg te halen en te kijken of het dan beter gaat. De eerste 6,6 voor wiskunde was binnen gisteren! Nu heeft hij zijn vragen af en dat geeft hem de rust om de rest van de toets af te maken zonder te stressen.

De andere vakken gaan super, hij haalt hoge cijfers, af en toe een miskleuntje. Hij is nu meer op zijn gemak op school, weet redelijk wat er verwacht wordt etc.

Stenna

Stenna

16-11-2011 om 00:20

Hier niet goed

rare dip ineens, begin van dit schooljaar. Vorig jaar (havo 3) op alle vier de rapporten gemiddeld een 7 en geen enkele onvoldoende. De jaren daarvoor eigenlijk ook altijd zo. Nu (havo 4) ineens 4 zware onvoldoendes. Toetsweek is ook slecht gegaan, twee vieren. Weet niet wat er aan de hand is, gaan met mentor praten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.