Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Marielle65

Marielle65

28-08-2012 om 10:27

Tussenuren bovenbouw

Hoeveel tussenuren heeft jullie kind in de bovenbouw van het VO? Mijn oudste dochter zit nu in V4 en heeft 6 (of 7) tussenuren. 1 dag heeft ze er zelfs 3 achter elkaar. Ze is 39 uur aanwezig op school.
Wij hebben verder geen ervaring hiermee maar is dit normaal? Volgens school wel ivm beperkingen aanwezigheid docenten, wensen schoolleiding etc. Ze heeft verder geen raar pakket of zo met extra vakken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rin

Rin

28-08-2012 om 15:14

Ja hoor

dochter, nu 6e heeft al heel haar schooltijd veel tussenuren. In het begin verbaasde ik me daar wel eens over. Werd ook opgevuld met kletsen. Het laatste jaar is ze slimmer en heeft dan haar huiswerk al gemaakt.
Dus ja, ik vind het heel normaal. 3 achter elkaar komt dan wel weer zelden voor, 2 is heel gebruikelijk.

Lieke

Lieke

28-08-2012 om 22:54

Geen

Dochter zit in 3de en heeft nog nooit tussenuren gehad, tenminste dat die standaard in het rooster zaten. Wel heeft ze net als vorig jaar 1 dag in de week het eerste uur vrij, maar dat vindt ze helemaal niet erg

Marije

Marije

29-08-2012 om 08:10

Lieke

Het gaat om tussenuren in de bovenbouwklassen. Door profielkeuzes staan er niet voor alle vakken even veel uren en zijn roosters veel moeilijker te maken.
Zoals hier op school gezegd wordt hebben de brugklassers het mooiste rooster en daarna minder.

rosa

rosa

29-08-2012 om 08:47

Niet zo veel

Vorig jaar (4e) 3 uur en nu weer. Op de ene dag 1 en op de andere dag twee uren achter elkaar. Ze worden meestal gebruikt om huiswerk te maken. Daarnaast heeft ze sinds de bovenbouw veel eerste uren vrij, dat is een groot succes natuurlijk.

Dochter

4VWO heeft nu ook 3 tussenuren maar ook 2 keer gelukig het eerste uur vrij, dus het valt nog mee. Vriendin in andere klas heeft bv op vrijdag al 3 tussenuren en zit toch van het 1ste tot en met het 8 ste dan dus op school te kijken.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

29-08-2012 om 09:46

Bijna niets

Zoon (nu 4gym) heeft vrijwel nooit tussenuren. Wel eens incidenteel natuurlijk, maar in het rooster heeft in al die jaren nooit meer dan 1 tussenuur gestaan. Maar meestal geen enkele.

Geen

Dochter (vijfde klas) heeft gister haar rooster gekregen. Geen tussenuren, twee ochtenden het eerste uur vrij, vier dagen om kwart voor vier uit en een dag half vijf. Zij had liever haar eerste uren vrij omgeruild voor iets eerder uit, maar ik vind het toch weer knap dat ze voor de bovenbouw met al die verschillende vakkenpakketten zo'n sluitend rooster kunnen maken.

skik

Jolijt

Jolijt

29-08-2012 om 14:36

Heel tevreden!

Drie eerste uren vrij, maar 2 dagen tot half 5 en maar 2 tussenuren. (5TVWO)

Moet zeggen dat we hier erg tevreden zijn met de roostermakers; alle jaren al. Natuurlijk heb je soms liever een ander rooster (geen eerste uren vrij en dan eerder uit zijn bv) maar de roosters zijn altijd zo aansluitend mogelijk.

Marielle65

Marielle65

29-08-2012 om 15:14

Het kan dus wel

Het is dus mogelijk om toch een rooster in de bovenbouw te hebben dat redelijk aansluit. Volgens de roostermakers bij dochter op school is dit vrijwel onmogelijk. 3 aaneensluitende tussenuren is een uitzondering volgens hen maar helaas, het is niet anders. 39 uur aanwezig op school en 6 tussenuren, tja, ik vind het van de zotte, het hoeft dus niet, zie andere scholen, maar ja, wat koopt dochter ervoor? Volgens de roostermakers bij dochter op school kan het niet anders. Doorbijten dus.

Mama 5

Mama 5

29-08-2012 om 23:14

Hangt van het pakket af

Voor zover ik kan beoordelen hangt het enorm van het pakket af. Als de school heel flexibel is met het kiezen van extra vakken en er 'onlogische' combinaties gekozen worden, dan kan het heel lastig worden om een sluitend rooster te maken.
Onze dochter heeft vier ingeplande tussenuren en is drie keer tot het laatste uur op school. Heel rot, maar ze heeft zelf gekozen voor wiskunde d. En dat is een vak dat maar een klein groepje doet. Het wordt dus vroeg of laat op de dag ingepland.
Andere kinderen uit haar jaar hebben veel betere roosters en als zij wiskunde D uit haar pakket zou halen, zou haar rooster er ook een stuk beter uit zien.
Wat ik wel begrijp, is dat het roosteren echt een enorm ingewikkelde som is. Je hebt zoveel variabelen om rekening mee te houden.

fryskdumke

fryskdumke

30-08-2012 om 07:36

Roostermaker

Roosters voor de bovenbouw hangen idd af van het vakkenpakket, de combinaties en het aantal leerlingen dat een vak kiest. Daarnaast heb je nog tijdwensen van docenten, parttime werkende collega's. Als er iets wel moeilijk is dan is dit het wel, nee ik ben blij dat ik geen basisrooster hoef te maken.

rosa

rosa

30-08-2012 om 09:32

Verzoek tot ruilen

Hier is het overigens ook mogelijk om de eerste week van school te vragen om roosterwisseling. Je moet dan wel zelf uitzoeken welke lessen je om wilt ruilen om de tussenuren te voorkomen, en uiteraard moet het kunnen.

Eh?

Blonde vraag: wat is er tegen op tussenuren? Ik had er vroeger heel veel en vond dat ontzettend leuk. De stad in, biljarten met een groepje, kletsen, roken (ja, toen nog wel), kijken bij het basketballen, tafeltenissen, kletsen; ontzettend gezellig.
Loes

Marielle65

Marielle65

05-09-2012 om 18:21

Op zich niets

Op zich is er niets tegen een paar tussenuren, wel als je er 6 vaste hebt (een hele schooldag) en daardoor iedere dag om half 8 van huis vertrekt en 3 x per week dan om 16.35 en 2 x per week om 15.35 thuis bent, standaard. En als de stad en een plek om te biljarten niet om de hoek ligt en als dat in de buurt zou zijn, is iedere week 6 uur biljarten/stadten etc wellicht wat veel van het goede.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.