Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Bloempot

Bloempot

15-07-2019 om 18:34

Tweedehands studieboeken ervaring gevraagd

Zoon gaat na de zomervakantie een HBO opleiding volgen. We hebben zijn boekenlijst ontvangen en hebben al een flink aantal boeken tweedehands aangeschaft. Bij twee boeken staat er op de boekenlijst een opmerking dat er alleen bij de aanschaf van een nieuw boek een toegangscode wordt geleverd . Hoe zit het met deze boeken als ik ze ook tweedehands aanschaf ? Kunnen we gewoon de toegangscode van de vorige eigenaar gebruiken? Heeft iemand hier ervaring mee ? Het zijn dure boeken dus het liefst wil ik de ook tweedehands kopen.
.

@Emma

@Emma

15-07-2019 om 20:36

Toegangscode

De code is gekoppeld aan een gebruikersaccount bij de uitgever. Je zal, om er gebruik van te kunnen maken, het account van de vorige eigenaar moeten gebruiken. Ik weet niet of het bij alle uitgeverijen zo is, wel bij veel.

Mila

Mila

24-07-2019 om 11:16

Hmm

Ik koop zelf zo veel mogelijk boeken 2de hands, maar die codes werken dan niet meer. Hier is het zo dat een code na registratie slechts 1 jaar geldig blijft, dus zelfs al zou ik de inlogcode van de vorige eigenaar hebben, dan nog zou het niet werken. Nu is het wel zo dat bij mijn dochter op school die codes helemaal nooit gebruikt worden, dus ik koop de boeken altijd 2de hands. Kleine opmerking, mijn dochter gaat in België naar school, misschien worden de codes in Nederland wel frequent gebruikt?

Groetjes
Mila

Hanne

Hanne

24-07-2019 om 14:25

Geduld

Ik zou wachten met de aanschaf tot de docent heeft aangegeven dat het noodzakelijk is om het boek aan te schaffen. En zijn hier in de loop van de jaren al teveel boeken zonder of met minimaal gebruik weer naar een nieuwe eigenaar gegaan aan het eind van een studiejaar.

Pabo moeder

Pabo moeder

29-07-2019 om 00:12

toevallig pabo boeken?

Die heb ik nog, zgan en een aantal de laatste editie. Mocht het om de pabo gaan en interesse hebben in de boeken, stuur mij een pb'tje. Mijn codes kun je desgewenst gebruiken (voor een deel), ik heb ze niet allemaal gebruikt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.