Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
11-02-2026 om 19:45
Dag allen,
Ik wil graag even ventileren.
Ons oudste zoontje (4j) is een gevoelig kind. We wonen in België en moesten op 2j al kiezen voor een school.
We hadden 2 scholen op 4min wandelen.
Een hele grote nieuwe met veel steen en gigantische speeltuin en een kleintje met grote tuin, slechts deels vernieuwd.
We kozen bewust voor de kleine school. In se voelt ons zoontje zich wel goed. Wel opvallend is dat hij zich nog steeds enorm vasthoudt aan het enige kindje dat samen met hem in kinderdagverblijf zat dat ook voor deze school koos. Ze spelen voortdurend samen. We hadden bij inschrijven gedacht dat zijn 2 beste vriendjes van kinderdagverblijf ook voor kleinschaligheid zouden kiezen, maar die deden dit niet. Nu horen we de laatste tijd van de buurtkinderen de ene zorg na de andere over de school. Allemaal slechte ervaringen met de zorgcoördinator van de school, dat ze niet luistert, geen begrip toont, te laat Clb inschakelen. Het zou vooral de mindset zijn van sommige juffen over 'moeilijk gedrag' in combinatie met zorgcoördinator die niet luistert.
De inspectie kwam 2j langs, kort na zijn start en gaf voor zorg een negatief verslag. Ondertussen hebben ze echter wel een gunstig verslag.
We hopen nooit extra zorg nodig te hebben en willen ook niet veranderen van school, maar tegelijkertijd doet al die negativiteit ons wel twijfelen.
Hebben jullie al zoiets meegemaakt?
Alvast bedankt
11-02-2026 om 21:09
Hebben jullie al zoiets meegemaakt?
Ja, ik maak wel eens mee dat men negatief is over iets waarmee ik verder niet in aanraking kom. 😉
2 jaar geleden was er een negatieve beoordeling op het gebied zorg. Inmiddels hebben ze zich gebeterd. Ondertussen hebben jullie die zorg niet nodig gehad. Mochten jullie het in de toekomst nodig hebben dan is het wel fijn om te weten dat ze zich inmiddels gebeterd hebben.