Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Vera*

Vera*

05-03-2012 om 16:42

Uitslag cito

Dochter is er helemaal beduusd van. Ze heeft een score van 543. Ze had bijna alle fouten in taal zitten, en dat met haar taalstoornis (dysfasie (en dyslexie)).
Ik ben zo blij voor haar!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Fijn!

Fijn voor jullie!

Ahrendzoon

Hier heeft Ahrendzoon 542 gehaald met een voorlopig Havo/vwo advies in november. Definitive adviezen zijn volgende week.

Ben wel benieuwd naar de rest....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

groep8mama

groep8mama

05-03-2012 om 19:28

He?

Hoe kan het dat jullie het al weten? Hier nog helemaal niks en volgens de school wordt het pas op 6 maart vanaf cito verzonden naar de scholen. Ik verwacht het dus pas eind van de week.....mmmmmmm. Ik baal, ben zo nieuwsgierig!

Tanja

Tanja

05-03-2012 om 19:57

Dit

werd ook bij zoonlief op school verteld.
En ook ik ben zo nieuwsgierig........
Waarschijnlijk horen we het pas donderdag volgens zoon.
Want de leraar had nog geen uitslag.

Tanja

Tanja

05-03-2012 om 19:59

Vera

super gedaan door je dochter.
Gefeliciteerd!!!!

Uitslag

De uitslagen zijn hier in ehv op meerdere scholen bekend gemaakt..

koekoek

koekoek

05-03-2012 om 21:46

Internet

Hier heeft de juf de uitslagen via internet (ze wist dus niet het aantal fouten).
Zoon zit in een niet-zo-gemiddelde klas. Hij was 1 van de 4 met 550, er was er ook nog 1 met 549.
Top gedaan bij jou thuis vera!

Super

Koekeoek dat is super..

bertje1

bertje1

05-03-2012 om 22:54

Tjeee 550?

betekent dat eigenlijk automatisch 0 fout of niet??
vanaf wanneerga je naar vwo?
hier nog geen uitslag en morgen staken dus dan vast ook niet...

Vwo

550 kan ook zonder fouten zijn ja... of tot 6-7 fouten, ligt er een beetje aan hoe ze berekenen.
Volgens mij is vwo vanaf 545, ik moet er wel bij zeggen dat het advies van de basisschool ook zwaar meeteld. Ze kunnen toch ook het eerste jaar in een gemengde klas komen en het tweede jaar gewoon vwo doen. Tenmiste... daar hopen wij stiekem op als het geen vwo advies word.

koekoek

koekoek

05-03-2012 om 23:22

Geen nul fout

550 wil zeggen dat je tot de 1% hoort die de cito het best gemaakt heeft. In heel nl zijn er meestal maar een paar die nul fout hebben.
VWO is vanaf 545, met 543 of 544 kan soms ook.

Vwo

Onze dochter kreeg gisteren te horen dat ze 546 heeft gescoord. Het schooladvies was Havo/Vwo of Vwo, nu met deze uitslag kan ze dus gelijk op het vwo beginnen. De uitslag was gisterenmorgen digitaal in te zien door de school, om 9.00 had zij dus haar uitslag al binnen. Vreemd dat dit niet landelijk zo is?
We hebben er even een gebakje op gegeten (hadden we met elke uitslag gedaan hoor, we 'vieren' gewoon alle hoogtepunten!)

Conference

Conference

06-03-2012 om 12:12

Geen feeststemming

Zoon vindt zijn CITOscore van 521 slecht en is helemaal niet in een feeststemming. Ik vind het sneu voor hem, de score is veel lager dan de prognose hij eerder dit jaar heeft gekregen van CITO, zijn verwachting lag daardoor hoger. Voor mij is het geen verrassing, zijn LVS toets en rapport waren dit jaar ook al stukken minder dan we zijn gewend. Jammer dat het precies in groep 8 niet lukt om het beste uit hem/ zichzelf te halen.

Hier nog niks

Ik dacht ook dat de scores pas 6 maart bekend zouden zijn? In ieder geval hier nog geen nieuws. Vandaag staking, dus het wordt vast morgen. Eerlijk gezegd is het voor ons niet zo spannend: zoonlief hoort tot de besten van zijn klas (okee, van een achterstandswijkschool, dat dan weer wel)
Een heel ander verhaal dan dat van jou, Conference, dus. Jeetje wat een teleurstelling! Maar als hij verder altijd goed gescoord heeft, kan het schooladvies dan niet toch positief uitpakken? Het hangt toch niet uitsluitend op de citoscore?
n@nny

Conference

Conference

06-03-2012 om 14:20

N@nny

Dat klopt, volgens mij hangt het niet alleen op de CITOscore, en telt het schooladvies ook. Maar een ondersteunende score is natuurlijk wel meegenomen. Het is dus nog even afwachten wat school zegt en dan kijken we wat de mogelijkheden zijn.

Ilva

Ilva

06-03-2012 om 16:01

Fijn hier al een draadje

Ik zat al bij basisschool leeftijd te kijken maar hier is al een draadje over de cito-score. Zoonlief krijgt hem morgen. De meester had 'm net binnen. Een meisje uit de klas had stiekem gespiekt en zei dat mij zoon bovenaan stond en ze had iets met 55 gezien. De verwachting was 548 maar misschien heeft hij dus wel 550 gehaald. Dat zou ik echt knap vinden. Zelf zegt hij dat dat niet kan omdat hij er zeker van is dat hij meer dan 10 fout heeft. Maar goed, als het maar minstens 544 is dan kan hij naar de school van zijn keuze.
Spannend is het he. Ik hoop maar dat iedereen de score haalt die ze graag willen zodat ze naar de school van hun keuze kunnen.

kastanjet

kastanjet

06-03-2012 om 16:48

Hier 545

Volgens verwachting trouwens. Zoon had al vwo-advies van school. Misschien had hij hoger kunnen scoren, maar hij had griep.

koekoek

koekoek

07-03-2012 om 08:18

Aantal fout

Ik dacht dat de CITO rechtstreeks vergelijkbaar was met de entreetoets die in percentielen wordt uitgedrukt, vandaar mijn 1%.
Maar goed, dat maakt verder niet uit. Zoon had trouwens in totaal maar liefst 15 fout en toch 550. Niet gek dus dat wij zelf aan 548 hadden gedacht.
Dank voor je info P.

Hier krijgen ze vandaag de uitslag

En ik ben heel benieuwd. Toch gek dat een gedeelte al zeer vroeg hun uitslagen had.
Op school is het gisteren binnengekomen maar ze hadden een dansdag gisteren (DansInSchool, heel leuk) dus krijgen ze vandaag de uitslag.
Dochter vind het niet zo spannend geloof ik, ik hoor haar er niet over.

Coco

Coco

07-03-2012 om 08:56

Koekoek

Had je zoon misschien veel fouten in Wereldoriëntatie? Want dat telt niet mee voor de score. Of had je die vragen al buiten beschouwing gelaten?

koekoek

koekoek

07-03-2012 om 09:05

Coco

Ja, WO had ik er al buiten gelaten (daar had hij volgens verwachting ook slechter op gescoord), hij had dus net het max aantal fout voor 550.

Heidi

Heidi

07-03-2012 om 11:41

En mijn zoon....

had met zijn entree toets vmbo kader (add en pddnos) en dit schooljaar is begonnen met ritalin, en met de proefcito scoorde hij 526 en hoor ik vanmorgen van de juf dat hij maar liefst 537 heeft gescoord...Ik ben zo blij voor hem !!!!wat als hij jaren eerder de diagnose en de ritalin had gekregen denk ik dan....dan weet ik zeker dat de score nog hoger was geweest, maar ik ben er van overtuigd dat hij komt waar hij wil zijn !! Dan doet hij er maar wat langer over, of via een omweg !

Marieke

Marieke

07-03-2012 om 13:20

Maandag al

Hier was de uitslag er maandag. Zoon heeft ondanks dyslexie (en computeruitval) 545 gescoord, dus wij zijn apetrots en zelf loopt hij naast zijn schoenen
Donderdag definitief advies en inschrijving van middelbare school. Dat gebeurd hier via de basisschool. Dus dan is het hele circus voor deze ronde weer achter de rug.

Marieke

Marieke

07-03-2012 om 13:30

Conference; cito-gekte

Ik vind het heel sneu dat je zoon zo teleurgesteld is. Dit is de keerzijde van al die quasi objectieve cijfers; het kan een kind opbeuren maar ook naar beneden halen. Voordat de dyslexie bij mijn zoon bekend was is hij erg down geweest over het feit dat iedereen letters kon lezen en zijn naam schrijven en hij geen idee had. En het is zo naar om te zien dat je kind zich zo slecht voelt over zijn eigen prestaties. Ik hoop echt dat je hem snel kunt opbeuren.
Het is leuk hoor een mooie cito score, maar uiteindelijk moet het daarna echt gebeuren en dan gaat het om andere vaardigheden.
En zo'n score van 550 is met name voor jongens ook weer een risicofactor; deze groep levert een bovengemiddeld aandeel in de afzakkers en afhakers in het middelbaar onderwijs.

toto1

toto1

07-03-2012 om 13:40

Hier ook uitslag

Dochter heeft 547! Hele goede score uiteraard, maar jammer genoeg niet één puntje hoger. De school waar ze naar toe wil, laat kinderen met een score van 548 of hoger direct toe. Met een score daaronder moet ze eventueel loten, indien nodig. Met 1 punt hoger hadden we nu al geweten of ze toegelaten is, nu moeten we nog 2,5 week wachten.

En wij balen

Nog geen uitslag terwijl de kinderen gisteren is beloofd om de uitslag vandaag mee te geven. De leraar heeft besloten om de NIO score eerst nog af te wachten en morgen (middag) de score pas mee te geven! Beloof die kinderen het dan niet.....

Ilva

Ilva

07-03-2012 om 15:06

545

Zoonlief had 545, geen 550 dus maar dat maakt niet uit want hij had 544 nodig voor de school van zijn keuze en daar kan hij dus heen (als hij niet uitgeloot wordt). Gelijk aangemeld en een afspraak gemaakt. We zijn helemaal blij. Helaas hebben twee andere aan zijn klas die naar dezelfde school wilde 541 en 542 gehaalt. Jammer, maar zoonlief vind het niet erg dat hij alleen naar deze school moet.

Vriendje heeft heel goed zijn best gedaan en heeft met 532 een hele goede score neergezet.

groep8mama

groep8mama

07-03-2012 om 17:25

Ook 545

Zoon had 542 nodig om naar gymnasiumafdeling te gaan op school van zijn keuze. Dat is dus ruim gelukt! Helemaal goed.
Ik vind het allemaal wel goed van de kinders hier wat ik zo lees op OOL.

Juliea

Juliea

07-03-2012 om 20:22

542 genoeg voor gymnasium?

Wat een verschillen zeg, hoe komt dat? Hier heb je minimaal 544 nodig voor VWO maar een 542 al genoeg voor gymnasium heb ik nog nooit gehoord.

toto1

toto1

07-03-2012 om 21:40

Even op sites gekeken van vwo's hier in de buurt

Het VWO waar mijn dochter heen wil, hanteerd een ondergrens van 543. Bij een ander vwo 542, en bij weer een andere 540-544 in overleg en vanaf 545 plaatsbaar. Bij andere scholengemeenschappen staat niet een aparte score voor vwo vermeld op de site.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.