Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Uitslag eindtoets binnen, valt tegen.

Nou, de uitslag is binnen. Ik had er al een draadje over geopend pas geleden omdat ik bang was dat ze uitslag tegen zou vallen en ja hoor, het valt tegen. Ze wil graag naar TL en haar rapporten zeggen dat ze dat aan moet kunnen, maar uit de eindtoets komt KB/TL voor de kennistoets en de NIO geeft zelfs BBL/KB aan, die heeft ze heel slecht gemaakt. Haar rapporten zijn steeds allemaal B`s en een enkele keer een C en haar cijfers zijn tussen de 8 en de 10in voor geschiedenis, aardrijkskunde, natuurkunde en dat soort leervakken. Ze heeft geen problemen met taal of rekenen en wil zelf nog steeds graag naar TL, maar ik ben bang dat ik dat nu niet meer voor elkaar krijg met deze uitslag.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hillary

Hillary

12-02-2010 om 18:21

Begrijp het niet helemaal

Werken ze bij jullie op de rapporten nou met abc of met cijfers 1 t/m 10? Of bedoel je met die letters het cito leerlingvolgsysteem? Als dat zo is lijkt me dit wat laag advies inderdaad. Maar volgens mij wordt het zo wel lastig. Ik zou op zoek gaan naar een vmbo-k/vmbo-t brugklas, dan kan ze zich alsnog bewijzen.

Melleke75

Melleke75

12-02-2010 om 18:48 Topicstarter

Letters

Die zijn van de cito`s van het leerlingvolgsysteem inderdaad. Een KB/TL brugklas hier hier niet, daar had ik met de open dagen al naar gevraagd. Het is een BBL/KB brugjaar of een aparte TL brugklas, andere opties zijn er niet.

kaatje43

kaatje43

13-02-2010 om 12:30

Laag advies

Mijn zoon heeft een HABO/VWO advies gekregen en hij heeft ook bijna altijd B soms een C of een A. Lijkt mij in jouw geval dan een vrij laag advies. Ook als zijn methodecijfers ook hoog zijn. Ik denk dat als het VO in gesprek gaat met jouw basisschool dat ze dan ook naar de LVS cijfers kijken. Zeker als er zo'n verschil in uitkomst is. Als ik jou was zou ik naar de leerkracht gaan om te bespreken wat hier de gevolgen van zouden kunnen zijn.

kaatje43

kaatje43

13-02-2010 om 12:33

Nog even

Welke eindtoets is dat dan waaruit blijkt dat ze Kader/TL heeft gescoord. Wellicht zou ze op grond hiervan in een TL brugklas kunnen komen.

Melleke75

Melleke75

13-02-2010 om 13:11 Topicstarter

De eindtoets..

Het is een combinatie van de NIO en een GPC eindtoets, die laatste is een toets die speciaal ontwikkeld is door Gereformeerde scholen en ook goedgekeurd is als eindtoets. Op de NIO had ze BBL/KB advies en op de andere KB/TL, deze toetsen zijn in 3 dagen afgenomen en de uitslag staat op 1 formulier. Haar rapport die ze vorige week meekreeg was ook weer goed, 2 keer een C, 3 keer een B en alle andere cijfers varieerden van 8 tm 10. Rapport er voor waren 4 B`s.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.