Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Rembrand

Rembrand

24-05-2010 om 17:36

Uitslag entreetoets.

Ik wist wel dat onze jongste zoon ( 11 1/2 ) best wel slim was, maar nu kwam hij thuis met de uitslag van de entreetoets. 99 percentiel.
Is er hier iemand die weet wat hier voor advies uit zal gaan rollen volgend jaar ( met de cito dus )?
Ik denk zelf atheneum, maar ik kan het mis hebben.
M.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ellen

Ellen

24-05-2010 om 18:40

Rembrand

Gefeliciteerd met zo'n goede score!

Ik denk dat je wel vast een plaatsje op het gymnasium kan reserveren.
Mijn zoon scoorde voor zijn entreetoets 98. Zijn leerkracht van groep 8 zei vlak voor de citotoets (dit jaar) dat de citoscore bijna altijd overeenkomt met de score van de entreetoets.
Mijn zoon scoorde 550 op de cito. Ik denk dat jouw zoon dit ook gaat halen.

Hihi rembrand

Gefeliciteerd natuurlijk.
Dat voorop.

Maar klopt het dan toch dat iedereen hier bv geeft en dat iedereen hier hb kinderen heeft zoals op de laatste meeting werd gesuggereerd?

Ik wacht op tegengeluiden

Wiske

Wiske

24-05-2010 om 18:46

Hb?

Neu, dat denk ik niet. Mijn dochter is niet dom, maar ook niet HB. Maar goed, zoals jullie in mijn draadje bij basisschoolleeftijd kunnen zien is de entreetoets bij ons nog niet af. "Wij" moeten nog twee dagen. Dus over uitslagen denk ik nog niet na!
Enne Rembrand, VWO lijkt me inderdaad geen probleem

Wiske.

Wiske

Er lopen hier ook flessekinderen rond hoor... dus het is allemaal niet 100% natuurlijk...

Astrid

Astrid

24-05-2010 om 19:29

Vwo lijkt mij

Mijn zoon had een percentiel van 100% bij de entreetoets in gr. 7. Het jaar daarop had hij bij de eindcito 548. Zit nu in een gymnasium brugklas.
Met een percentiel van 99% krijg je echt geen Havo advies. Of je overige schoolwerk en je werkhouding moet normaal gesproken een stuk lager liggen.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

24-05-2010 om 21:22

Natuurlijk vwo

Maar daar twijfel je toch zelf ook niet aan Rembrand?

Heirthe

Heirthe

24-05-2010 om 22:45

Flessekind

hier maar zit wel op het VWO hoor
We wachten nu op de uitstlag van onze tweede zoon, die zal binnenkort wel komen. Ben heel benieuwd wat hij er van heeft gemaakt. HIj is heel anders dan zijn broer, veel lakser, maar wel heel slim. Hoop dat het eruit gekomen is.

Mama

Mama

24-05-2010 om 22:56

Is dit niet

vragen naar de bekende weg??

Tirza G.

Tirza G.

24-05-2010 om 23:39

Lieverd

Wie denk je dán dat er naar het VWO gaan? Die met een percentiel van 150???
Mijn dochter had 79 geloof ik. En die deed het fluitend Zoon zat hoger (errug, maar ik weet zijn score niet meer uit mn hoofd, die van dochter wel) en doe thet ook fluitend. Is wel HB, dochter ook, maar dat is ook regelmatig een handicap Ik zie dochter nu pas beginnen los te komen qua leerwerk. Op de uni

Tirza

Rembrand

Rembrand

25-05-2010 om 00:00

Grijns.

Als ik mijn posting zo overlees lijkt het inderdaad vragen naar de bekende weg.......
( ik heb zelf maar twee weken borstvoeding gehad, en bleek toen aan stille ondervoeding te lijden (
Mijn jongste is het kind wat langer borstvoeding kreeg dan de andere twee mannen. Overigens had de oudste de laagste score ( drie maanden borstvoeding ), daarna de middelste ( negen maanden borstvoeding ).
Nog even over de uitslag. Hij wil in ieder geval geen gymnasium want hij wil geen grieks en latijn. Wel baal ik ervan dat de juffen mij niet geloofden toen ik in groep 3 aanstuurde op een klas overslaan. Hij zit zich al jaren te vervelen in de klas en heeft neiging tot onderpresteren.
M.

Hoho

..ik claimde op geen enkele manier een causaal verband.

Het ging ons bij de meeting juist om de pure coïncidentie. Dat we het hier altijd lekker met elkaar eens zitten te wezen omdat we allemaal in hetzelfde potje staan te roeren.

Bastet

Bastet

25-05-2010 om 11:01

Rode beuk ot

Mijn dochter kreeg geen bv,en haalde ook dergelijke prcentielen bij de entreetoetsen van groep 5..
Bastet

Bastet

We kwamen er op dat veel mensen hier bv geven of slimme kinderen hebben en er waren ook nog andere dingen die overeenkwamen.... uiteindelijk bleek het hier een stuk minder divers te zijn dan je op het eerste gezicht zou denken. Ik kom even niet op die andere dingen die overeenkwamen.. die houd je tegoed.

Maar ik bedoel dus niet dat kinderen slim worden van melk. Dat wilde ik niet zeggen.

margje van dijk

margje van dijk

25-05-2010 om 12:38

Oooh, was dat het

Gefeliciteerd, Mieke! Leuk voor 'm.

Er valt bij mij nou ook een kwartje. Onze gymnasiumbrugklasser kreeg vrijdag een brief dat hij in oktober naar de Vrije Universiteit mag komen voor de finale van de junior wiskunde olympiade. Hij had bij de voorrrondes (op de scholen gehouden) een score gehaald die bij de dertig hoogste van Nederland zat.

Man en ik zijn allebei niet dom, maar we keken elkaar wel even aan van: Oh, is het zó erg?

Maar nu weet ik het. Drie jaar borstvoeding gehad, dat kind!

Margje

Vic

Vic

25-05-2010 om 14:55

Komt die score overeen met de uitstroom vwo?

Volgens mij gaat zo'n 15% van de leerlingen naar het vwo. Kun je dan ook concluderen dat leerlingen met een score vanaf ca. 85 vwo-advies krijgen? Ik heb overigens geen kaas gegeten van statistiek, dus als ik nu de domste vraag van iedereen stel...
Ik heb mijn dochter overigens nog niet gehoord over de entreetoets. Ga dat volgende week toch eens aan de leerkracht vragen, want vorig jaar heeft groep 7 hem wel gedaan.

Rembrand

Rembrand

25-05-2010 om 15:46

Margje!

Wauw, je bent toch zeker best trots op hem !
( volgens mij mag dat tegenwoordig niet meer dat je trots bent als je kind het goed doet..........).
Ik ben zelf niet bovenmatig slim op school geweest ( en wellicht nu nog niet ), maar ik troost mijzelf met de gedachte dat dat de schuld van mijn moeder is haha.
EQ is minstens zo belangrijk toch haha.
Liefs M.

Terpi

Terpi

25-05-2010 om 17:42

Rodebeuk

Ongetwijfeld het niet uit pakjes koken hahaha!

Wiske

Wiske

26-05-2010 om 00:07

Hoho rode beuk

Ruim een jaar borstvoeding hoor! Maar ik ben helaas onder mijn stand getrouwd, IQ technisch gesproken. Kan borstvoeding dat goedmaken? Hahaha! Nou, we zullen het nog wel zien. Ze heeft wel twee vragen moeten gokken vandaag, omdat ze te moeilijk waren.

Wiske

Het zat zo

..en dan houd ik er over op.

We liepen naar buiten en bleken dezelfde kleur jas en dezelfde kleur sjaal te dragen.. ongeveer.. en toen hadden we het erover dat we hier wel lekker zitten te discussiëren met zijn allen met "hoe doe jij dat nou" en "hoe gaat dat bij andere gezinnen"- maar een aantal dingen komt wel erg veel voor bij OOL-gezinnen. Allemaal puur toeval natuurlijk. Maar wel erg geestig. Slimme kinderen, lang bv, niet uit pakjes koken, een bepaald type soort vakantievoorkeur, nou ja en nog meer van die dingen. En niet iedereen is een soort "Henk en Ingrid", dus we zijn niet allemaal spatgelijk. Maar Rembrand heeft nu al dat bv aan zich hangen, door haar beroepskeuze ook, en daar kan dan nu "slim kind" bijgestopt worden. Hoe ze kookt en welke kleur haar sjaal heeft moet je me even kado doen.

Dus, vooreensenvooraltijd, ik claim geen verband tussen melk en hersens!

Wiske

Wiske

26-05-2010 om 17:22

Haha rode beuk

We hadden heus wel door dat dit als grap bedoeld was en dat er geen borstvoedingsmaffia aan te pas is gekomen

Wiske.

Rembrand

Rembrand

26-05-2010 om 18:59

Rode beuk.

Ik gebruik steeds minder pakjes en kook over het algemeen vrij gezond en bewust ( ik bak ook zelf mijn brood bijv. ).
Ik heb verschillende soorten sjaals. Vooral bruin en groentinten, maar ook een kobaltblauwe.
M.

Yta Chalne

Yta Chalne

26-05-2010 om 20:17

0h oh, rembrand(t) (waarom toch geen t?)

Dat is dus de foute kleur sjaal. De juiste OO-combi is sjaal in een roodtint en antracietkleurige jas Denk je er even aan de volgende meeting *grijns*?

Kobaltblauwe sjaal, die zoek ik al jaren

..sinds ie volgens het kleuradvies bij mij moest passen.
Echt! Eerlijk! (Dus Yta, het had zomaar kunnen zijn... voorlopig ook nog rood en roze idd.)

En brood bakken doen wij ook zelf.

Maar in de winkel is het toch vaak te pastel of te petrol, die kleur blauw die in de jaren 80 in was ... gaap...

Asa Torell

Asa Torell

26-05-2010 om 20:39

Yta! (ot)

Vergeet niet dat een beetje OO-ster ook een kleuradvies heeft laten doen... dus de sjaals moeten daar wel bij passen .

Rembrand

Rembrand

26-05-2010 om 22:25

Yta.

Ik heb maar kort borstvoeding gehad, en toen ik een nieuwe nick uitkoos heb ik impulsief Rembrand zonder t gebruikt. ( tja, spelling is niet mijn sterkste punt, maar dat weten de meesten hier wel haha ).
Je zult mij niet snel zien lopen in een antracietkleurige jas. Ik heb nog geen kleuradvies laten doen, maar ik denk niet dat het mijn kleur is haha.
M.

Rembrand wanneer was jullie cito entree?

ha Rembrand,

Jullie hebben dus al de uitslag van de entreetoets,..wanneer was de toets bij je zoon?
Hier inmiddels 5 weken geleden en nog geen uitslag en zoon (en ikke natuurlijk) is zoooo benieuwd

grtzz
Lucette

citootje

citootje

27-05-2010 om 18:21

Apart

Wat raar dat jullie al de uitslagen hebben en hier nog toetsen gemaakt worden. De percentielen worden toch berekend n.a.v de toetsen van alle kinderen?
Wie kan me dit uitleggen?

soepstengel

soepstengel

27-05-2010 om 19:54

Ja dat snap ik ook niet goed?

Vandaag de eerste dag hier, zoon vond het best moeilijk.
Maar inderdaad hoe weten ze de percentiel al, naar aanleiding van het aantal goede antwoorden,los van de resultaten van anderen?

ijsvogeltje

ijsvogeltje

27-05-2010 om 20:43

Bovendien...

"Dat doen ze met een controlegroep en niet met de HELE groep."

En bovendien wordt een aantal jaren achter elkaar dezelfde entreetoets gebruikt.

janneke2421

janneke2421

27-05-2010 om 22:42

Dit jaar nieuwe entreetoets

Dit jaar heeft Cito een nieuwe entreetoets gemaakt; dat gebeurt, meen ik, elke 5 jaar en dit jaar dus ook.
Onze dochter, groep 7, heeft hem nog niet gehad, daar beginnen ze mee in de week van 14 juni of zelfs later, want van 9 tot en met 11 juni gaan ze op schoolkamp, dus om die reden wil de leraar de entreetoets misschien later afnemen.
Deze week hebben ze al wel 2 keer een stukje rekenen moeten oefenen van de entreetoets.

Groetjes van janneke2421

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.