An
28-05-2010 om 15:49
Tegengeluid
Allereerst, gefeliciteerd met de mooie scores.
Mijn kind is verre van HB, de uitslag van de entreetoets gaf een percentiel van 35. Ik verwacht dus niet veel van de CITO. Ik heb geen borstvoeding kunnen geven. Ik draag geen sjaaltjes, maar mooie halskettingen. Mijn jas is bruinkleurig. Genoeg tegengeluid lijkt me .

Brabantje
01-06-2010 om 09:36
En na de uitslag van entreetoets?
Hallo;
Als de uitslag van de entreetoets binnen is, wat gebeurt er dan? Krijgen wij als ouders dan een gesprek op school met de leerkracht over de uitslag?
En komt er een (voorlopig) schooladvies uit? Of een verwachte eindscore groep 8?
En, voorafgaand aan de entreetoets, krijgen wij als ouders daar nog informatie over, over het hoe en wat?
Mijn dochter zit in groep 7 en die krijgen de entreetoets over 2 weken, of misschien zelfs later.
Onze school wil de hele entreetoets in 1 week afnemen, heb ik begrepen, terwijl ik op de site van Cito las dat de meeste scholen er 3 of zelfs 4 weken over doen.
Alvast bedankt en groetjes van brabantje

Brabantje
01-06-2010 om 09:46
Nog iets vergeten
Ik wilde nog wat vragen: Mag er bij de entreetoets voor het onderdeel rekenen (klad)papier gebruikt worden?
En mogen de kinderen het blaadje met daarop het metrieke stelsel erbij hebben?
Alvast bedankt;
groetjes van brabantje

Rinkie
01-06-2010 om 22:01
Waar baseren ze dat percentiel op?
Het percentiel geeft, dacht ik, aan hoe het kind scoort t.o.v. leeftijdsgenoten in de rest van Nederland. Bij ons zijn ze nog steeds met die entreetoets bezig. Duurt allemaal eindeloos.
Welk ijkpunt is er dan? De resultaten van vorig jaar? Lijkt me ook lastig, want de toets is dit jaar aardig gewijzigd, als ik mijn zoon moet geloven die 'm in groep 6 heeft gedaan en nu weer in groep 7 doet.

Rinkie
01-06-2010 om 22:02
Sorry, mijn vraag is al gesteld
Excuses voor het niet lezen van het hele draadje...

Mam
02-06-2010 om 20:54
Hier ook 99
Onze zoon haalde ook 99. Als enige van de klas. Lag ook wel in de verwachtingslijn.
Wat ik wel raar vond dat er een aantal kinderen de toets op groep 6 niveau hebben gedaan. En die moeten dan wel volgend in groep 8 de Cito eindtoets doen. Vreemd wel. Het was wel heel zielig, want beste vriend, al sinds de kleutergroep, van mijn zoon scoorde 1%, echt waar. Ja, echt geheim houden werd er niet gedaan in de klas. Had best wel gekund eigenlijk. Mijn zoon vond het ook niet echt leuk dat iedereen dus wist dat hij het hoogst gescoord had. Hoe gaan ze daar op andere scholen mee om eigenlijk?

Bastet
03-06-2010 om 07:13
Mam
Wij krijgen de uitslag in gesloten envelop,en in de klas worden de scores niet besproken.Maar misschien wel door leerlingen onderling natuurlijk....
Bastet