Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Kwali

Kwali

20-07-2010 om 08:49

University college, wie kan me daar wat over vertellen?

Dochter, nog wel een aantal jaar op het Vwo te gaan, is zich een beetje rond aan het oriënteren over de vervolgopleidingen. Keuzegids aangeschaft, bekeken en naast de evt studies die ze al voor ogen heeft(communicatie, talen, psychologie) hebben de University colleges ook haar interesse gewekt. Daarbij geven studies als communicaties weinig hoop voor de toekomst als je de keuzegids leest.

Nu heeft zij(en ook ik) er al veel over gelezen op het scholierenforum en de scholenwebsites maar nu ben ik nog benieuwd naar meningen van ouders die kinderen op deze scholen hebben.
Is het uiteindelijk gebleken wat je ervan verwacht? Voor welke university heeft je dochter/zoon gekozen(Utrecht, Middelburg, Amsterdam, Maastricht). Kunnen ze iets met dat brede profiel, niet dat ze vastlopen in de master? Mag ik vragen wat de kosten waren voor een jaar(boeken, schoolgeld, campus woning) want ik kom me toch wat bedragen tegen..en ik weet niet op dat wel allemaal ophoestbaar is.

Bedankt voor de info,
Kwali

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

20-07-2010 om 18:00

Kwali

Mijn dochter doet een UC, er zit wel verschil tussen de verschillende. Wij zijn er tot dusver (ze is het eerste jaar doorgekomen) zeer tevreden over. De kosten zijn niet hoger dan die van een andere universiteit, het collegegeld is precies hetzelfde - zo'n 1600 eu
Een jaar studeren en buitenshuis wonen kost je 10.000 eu, grofweg. Een gedeelte daarvan komt terug via zorgtoeslag en stufi, maar de rest zal toch echt ergens vandaan moeten komen.

Tirza

Kwali

Kwali

20-07-2010 om 23:51

Tirza

Welke UC doet ze Tirza, en waarom is de keuze daarop gevallen? Dochter heeft nu haar oog vooral op Utrecht gericht maar volgens mij is ook net Utrecht degene met de meeste aanmeldingen en daardoor ook meteen met de meeste afwijzigingen. RA Middelburg kom je sneller binnen maar daar vraag ik me dan weer af of ze hetzelfde kunnen bieden als Utrecht. Amsterdam heb ik nog weinig van gehoord. Maastricht heeft geen campus en dat trekt haar wat minder.

Een tijdje terug kwamen de UC´s nogal negatief in het nieuws als zijnde een stelletje verwende hb kinderen maar als ik de scholieren fora lees is dat geschetste beeld absoluut niet waar. Dochter is niet Hb, is alleen wel heel gemotiveerd met alles wat om het Engels draait en ziet ook dat brede van de UC heel erg zitten. Ik zou dan weer een beetje bang zijn dat ze met die brede opleiding net achterstand oplopen op een andere student die rond de drie jaar één richting heeft gestudeerd voor hij-zij aan de master begint.
Wat heeft je dochter gekozen als ik vragen mag?

Over de kosten..slik, daar moeten we dan even over nadenken maar zoals je schrijft zal het op ieder andere universiteit wel ongeveer hetzelfde kostenplaatje zijn.
Heeft jouw dochter, Tirza, er ook een baantje naast of is dat geen haalbare kaart?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.