Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
20-09-2012 om 09:40
Een week of 3 geleden stelde ik hier een vraag over de ndt toets.
Gisteren heb ik een gesprek op school gehad. De ndt toets word hier niet meer afgenomen.
Omdat ze de NIO voor onze dochter niet geschikt vinden krijgt ze binnenkort de WISC en een drempelonderzoek.
20-09-2012 om 14:09
Wisc
De WISC is een betrouwbare toets in het IQ-bereik 70-130, hij is wel heel talig, dus als je kind een taalachterstand of woordvindingsproblemen heeft moet je even uitkijken en overleggen met de psycholoog die hem afneemt. Over het algemeen geeft het een goede indicatie van de mogelijkheden van een kind, maar als er vreemde dingen uitkomen die niet stroken met wat jullie verwachten, ga dan wel praten over de uitslag, een IQ is namelijk ook voor een deel de vorm van de dag. En wat oefenen met het type vragen is nooit weg. Zeker als je een kind hebt wat toetsen maken eng vindt, is het heel handig als ze ongeveer weet wat voor soort dingen ze kan verwachten.
20-09-2012 om 16:55
Fransien
Onze dochter heeft geen taalachterstand.
Ik weet niet of er echt oefeningetjes voor de wisc te vinden zijn. We doen wel af en toe een oefeningetje van de nio toets.
Geen idee of de vraagstelling een beetje overeen komt.