Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
13-10-2011 om 19:14
Hallo,
Onze zoon zit sinds dit jaar op het VSO, VMBO tl. Hij had een HAVO indicatie maar we kregen het advies hem iets lager te laten beginnen, VMBO dus. Onze zoon zou toch graag overstappen naar de HAVO. Wie weet welke regels daarvoor gelden, is het mogelijk om b.v.na 2 jaar al over te stappen zoals vroeger toen de brugklas nog bestond? Ik kan hier geen informatie over vinden en het is wat voorbarig om hier al bij de school mee aan te kloppen.
Bedankt
Gerdien
13-10-2011 om 19:39
Ja, mijn zoon had nu naar de havo gemogen maar koos ervoor op het vmbo-t te blijven. Nu doet hij dus de tweede klas vmbo-t, als hij weer met hoge cijfers eindigt krijgt hij nogmaals de kans om over te stappen.
13-10-2011 om 19:50
Dat kan wel
Zit hij op een scholengemeenschap? Als zijn cijfers ernaar zijn kan hij aan het eind van de eerste of de tweede overstappen. Na de derde kan het niet meer, want dan hebben ze al vakken laten vallen.
Als hij na de mavo door wil stromen dan moet hij wel een extra vak doen.
Toch zou ik je adviseren om rustig af te wachten en te kijken of je zoon deze ambitie volhoudt. Het is nog maar het begin van het schooljaar en er kan nog zoveel gebeuren.
13-10-2011 om 20:20
Onze schoolregels
Tussen een 6,5-7,4 krijg je één compensatiepunt.
Hoger dan 7,5 is twee compensatiepunten.
Compensatiepunten haal je alleen voor de belangrijke vakken. Niet voor gym, techniek, tekenen etcetera.
Bij 10 of meer compensatiepunten mag je in principe een nivo hoger maar met een 5,4 of lager haal je negatieve compensatiepunten die dus afgetrokken worden van die positieve en voor gymnastiek etcetera kun je wel negatieve punten halen.
Dit staat bij ons in de schoolgids, misschien bij jou ook wel?