Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
29-10-2011 om 21:17
Zoon pdd-nos heeft veel moeite met zijn tas inpakken maar wil het wel heel graag zelf doen, we hebben voor hem een lijstje wat wr per dag in zijn tas moet en dan lukt het aardig. Als alles ligt op de plek waar hij denkt dat het ligt en niet plotseling beneden omdat hij daar nog huiswerk heeft gemaakt.
Voorig jaar laatste periode ( telt dubbel) had hij eennatuurkunde proefwerk en een werkboekcontrole, die les was hij zijn werkboek en geodriehoek vergeten, hij wist het al voor het proefwerk maar kan zelf geen oplossing verzinnen, zelf niet naar de mentor gaan. Het resultaat was twee enen waarvan het proefwerk 3 keer meetelde( dubbel) hij stond hiervoor net een zes maar hierdoor zou zijn gemiddelde zakken tot onder de vier wat zitten blijven betekend.
Ik vind dit echt veel te ver gaan zeker voor een kind wat echt wil maar het gewoon niet kan.
De docent gemaild en hij vond dat dit zoon wel zou motiveren om zijn spullen voortaan op orde te hebben!!
Gelukkig werd de docent ziek en heeft de cijfers niet meer doorgegeven maar het zou toch niet zo zijn dat hij door zo iets blijft zitten.
Huiswerk en spullen in orde mogen toch niet zo'n grote invloed op de cijfers hebben, na blijven of eerder melden lijkt mij beter.
An mien
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
04-11-2011 om 12:05
Punt voor tafeltennis.......
Er wordt nu wel steeds teruggekomen op dat lage punt voor tafeltennis maar is dat misschien ook een kwestie van 'pick your battles'?
Ik denk dat ik mij er ook niet druk om zou maken als de rest van de vakken én de begeleiding/hulp daarin goed zijn, zeker als het geen bedreiging is om over te gaan.
Iedereen steigert er nu wel over maar eigenlijk doe je het met andere 'zorgen'kinderen precies hetzelfde.
Vera, zelf een 'blindje' en een 'zorgen'dochter.
05-11-2011 om 08:57
Precies p
Dat verwoord je helemaal goed. Dat bedoelde ik precies.
Mijn kind liep nu het risico te blijven zitten op een radslag. Nou sorry, naast alle andere problemen die hij heeft met school, vond ik dat de meest bizarre.
07-11-2011 om 22:32
Marjolein weet je het zeker
dat inzet niet beloond wordt. Hier wordt het als allerlaatste cijfer toegevoegd in dat blok.
08-11-2011 om 07:35
Kaatje,
zou kunnen. Volgens mij niet, maar ik ga er goed op letten. Ik kan nu ook zien per cijfer, waarvoor de cijfers gegeven zijn in het cijferoverzicht. Als je de cursor er op zet dan kun je nu ook zien voor welke stof, welke datum en de weging. Dat kon vorig jaar nog niet.
Dus ik zal opletten of er ook een cijfer voor "inzet" wordt gegeven. Voor dit jaar hebben de L.O.docenten nog niet 1 cijfer ingevoerd, misschien sparen ze ze op?