Vic
07-07-2009 om 22:05
Verkleedkleren strijken?
Ik heb net de verkleedkleren van de kleuterklassen gewassen. Het meeste spul is supersynthetisch dus dat komt glad uit de was. Er zitten helaas ook wat katoenen kleertjes tussen die best een beetje gekreukeld zijn. Normaal gesproken kijk ik niet zo nauw (lees: ik strijk nooit), maar nu was ik natuurlijk voor een ander. Zouden jullie die kleertjes gestreken terug geven? NB Het wordt natuurlijk op school gewoon weer in die kist gegooid.
Bastet
17-07-2009 om 08:48
Precies
Eens met Tirza,het is nu of nooit!Die kans krijg je nooit meer,you go girl!
Bastet
tonny
17-07-2009 om 10:17
Mislukte carriere
zozo, als het begeleiden van de afscheidsmusical en het koken tijdens het kamp de topfuncties markeren, dan kijk ik terug op een zeer miezerige carriere. Weliswaar jaren geleden, maar trauma's vreten door
Ik heb in de vier kleuterperiodes nu en dan speelgoed schoongemaakt / een bak duplo in een sloop in de wasmachine gekieperd.
Ik heb eenmaal het poppenhuis opgekalefaterd (en dat deed ik met vreugde)
Ik ben één seizoen leesmoeder geweest (oei, en dat bij VIER kinderen...)
Ik ben maar tweemaal met een schoolreis meegeweest.
Kamp heb ik aan me laten voorbijgaan.
De musicals heb ik uitsluitend als publiek aanschouwd. Hoe heetten ze ook alweer allemaal... Windkracht 8. Iets met een bejaardenhuis. Iets met geschiedenis en een reisje op de Rijn. Iets - tjonge ik weet het niet meer.
Oh ja maar liefst tweemaal heb ik meegeschilderd aan lokalen en deuren; maar dat was gezellig, herinner ik me.
En toen pen ik met pensioen gegaan: vier kinderen gingen om beurten richting VO en daar heb ik nooit iets gepresteerd. Op het schrijven van een verslag ik een of ander blad na, na een beslist inspirerende ouderavond.
Nu is iedereen van het VO af. Dus nu kan ik geheel mijn eigen zin doen. Hahaha.
tonny
Tijgeroog
17-07-2009 om 14:04
Afzien
Oei, het is zwaarder dan ik dacht, moeder van een basisschoolkind. Want met 2 kinderen, een rugtas vol met bakjes en bekers (continurooster), 2 dozen met ontwikkelingsmateriaal, een logeerbeer en de hele grote weekendtas vol met spullen, ook van de logeerbeer, op de fiets, dat past eigenlijk helemaal niet. Het is dus niet gelukt om voor de bel binnen te zijn. < bloos>
Maar ik doe m'n best hoor! In de eerste week dat ie op school zat was ik al meerijdmoeder voor het verjaardagsfeestje van de juffrouw.
Bastet
17-07-2009 om 14:41
Tijgeroog
Kijk,dan toon je ambitie,gelijk al meerijmoeder,wauw!En je hoefde niet eerst drie lokalen schoon te maken om zover te komen?Ik ben diep onder de indruk!
Bastet
Bastet
17-07-2009 om 14:42
Tonny
Je hebt het wel geprobeerd,dat is zeker.En dat schilderen,gezellig?Ja zeg,dát is niet de bedoeling..
Bastet
Tirza G.
17-07-2009 om 15:45
Dank je tonny
Ik weet dat het hartstikke moeilijk is, zo'n coming-out, ik wil je bedanken voor het vertrouwen in je mede-forummers. En het is echt niet persoonlijk bedoeld als je de juichende postings van Bastet en mij naar Tijgeroog leest. Het is echt niet zo dar wij van de schoolpleinmaffia zijn en jou er niet bij willen hebben. We waarderen jou óók. Maar ja, zo'n meerijmoeder in de tweede week al.......dát biedt perspectief.
Tirza
Plien
17-07-2009 om 22:43
Ojee
Ja dan kan ik het onderhand wel vergeten met mijn hulpmoedercarrière... Verder dan dozen speelgoed schoonmaken, 1 seizoen invalleesmoeder zijn (inval he, geen echte) en een incidenteel ritje voor een of andere kleuteractiviteit ben ik nooit gekomen.
Ik vond er meestal niks aan, dat dan weer wel