Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Sangho

Sangho

25-03-2020 om 13:46

Verplicht thuis: veel lezen. Welke kinderboeken zijn leuk voor je kinderen?

Nu we steeds minder naar buiten mogen, wordt het steeds lastiger om de tijd te doden. Lekker in een goed boek duiken, kan natuurlijk altijd. Tenminste, als je weet welke boeken leuk zijn. Ik spreek uit ervaring met mijn jongens. Ze willen wel lezen, maar weten niet zo goed wat.

Vandaar dat ik ze ben gaan helpen. Het idee is dat kinderen elkaar vertellen welke boeken ze leuk vinden en waarom. Om hiermee te starten, heb ik een vragenlijst uitgezet waar kinderen hun top-5 kunnen invullen. Van die top-5 boeken ga ik een top-10 of 20 maken. Hopelijk doen er heel veel kinderen van alle leeftijden mee zodat ik de lijstjes ook heel relevant kan maken. Dus bijv. een top-20 voor meisjes tussen de 8 en 10.

Het zou heel tof zijn als jullie kinderen ook meedoen. Hoe meer kid, hoe beter de lijst! Alle leeftijden zijn welkom!

Linkje naar de vragenlijst:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe8UY6o4Q62LJmOtl059hCO3KQMX2qjkAmM1sYOExv9fNPudA/viewform?usp=sf_link

Link naar een YouTube filmpje:


https://www.youtube.com/watch?v=q3egNDF2X9E&t=3s

Groet,
Sangho

nee hoor

verplicht thuis dus veel gamen, appen en tv-kijken zul je bedoelen!

Maar veel succes (ik meen het hoor)

Groeten,

Temet

Adelaide

Adelaide

25-03-2020 om 14:50

Podcasts

De waanzinnige podcast waarin kinderen zelf hun boeken bespreken
De grote vriendelijke podcast ken ik niet, maar gaat ook over kinderboeken.

Yaron

Yaron

25-03-2020 om 22:26

Ingevuld

Maar had niet goed gelezen, heb van alle vier kinderen hun favoriet gemeld. Dus niet speciaal voor een jongen of meisje, wel rond 10 jaar.

Sangho

Sangho

27-03-2020 om 11:59

Dank!

Dank allemaal!

Ben nu bezig met een site waar de top-10 uiteindelijk komt te staan. Zit er over te denken om ook per boek een stukje voor te lezen. Kunnen kinderen een soort voorproefje van het boek luisteren.

To be continued!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.