Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
06-09-2011 om 14:50
Onze zoon is versneld (groep 3 overgeslagen). Dit is op onze school uitzonderlijk. Hij is niet getest maar eigenlijk gaat IB-er en wij er van uit dat hij HB is (precieze etiketje met een getalletje voegt weinig toe). IB-er spreken wij regelmatig ivm ander kind.
Vorig jaar heeft zoon in groep 4 gewerkt in plusschrift voor rekenen, nu met dezelfde juf krijgt hij een gewoon rekenschrift. "Zoon moest eerst laten zien dat hij het goed kon, en daarna werd er een plusschrift uit de klas gehaald". Juf weet dat hij eind vorig schooljaar met weinig plezier naar school ging en dat de oorzaak waarschijnlijk verveling is (qua rekenen viel dat vorig jaar mee omdat hij het plusschrift had, voor taal/spelling was er nog niet gecompact en dat vond hij vreselijk 'saai'.)
Wat moet ik hier nu mee? Vorig jaar heeft hij inderdaad een B gehaald voor rekenen (was in januari, enkele maanden na versnelling, een A) maar juf gaf aan dat dat allemaal snelheidsfoutjes waren behalve klokkijken want dat heeft hij in groep 3 gemist.
Hoe pak ik dit aan? Is dit op enige manier logisch?
06-09-2011 om 16:47
Bij ons
ook een versneld kind in groep 5. Zij werkt met routeboekjes bij rekenen. dus eerst toetsen en bij voldoende, verrijkingsmateriaal. Bij niet halen beperkter compacten en verrijken. (ze had trouwens een D voor de cito).
Bij taal werkt ze met slimme taal, maar eigenlijk is dit niet voldoende uitdagend.