Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Tienie

Tienie

23-02-2019 om 09:14

visueel leren/ beelddenken

hoi,

Ik heb een zoon die in 3 havo zit. Hij heeft dyslexie. Voor de meeste vakken staat hij er goed voor maar hij gaat volledig onderuit op Engels en Nederlands. Terwijl hij voor Duits goede punten haalt.
Sinds vorig schooljaar hebben we bijles geregeld voor hem voor Engels. Dat zorgde ervoor dat zijn punten voor Engels toen voldoende waren. Dit jaar gaat het echt mis. Ondanks herhaaldelijke uitleg kan hij de werkwoordspelling niet goed toepassen. Woordjes leren lukt wel goed, dat doet hij met WRTS.
Ik heb op internet informatie gevonden over visueel leren. Ik heb hier ook iemand over gesproken en die vertelde me dat bepaalde mensen beter leren vanuit het beeld. Ze zien een totaal plaatje en vanuit daar leren ze dan bijvoorbeeld de Engelse grammatica. Ik kan me hier echt iets bij voorstellen. Sowieso lijkt het me een goed idee om de stof eens op een andere manier aan het te bieden omdat de manier van nu blijkbaar niet werkt.
Heeft iemand hier ervaring mee? Vanuit school willen ze echt meedenken wat goed is voor hem.

@Emma

@Emma

23-02-2019 om 09:35

Engels

Ik heb ooit deze cursus gedaan. Ik vond het bijzonder verhelderend. Het vraagt alleen veel als ouder om je kind zo te begeleiden, maar als de school wil meedenken is dit een hele goeie.

https://www.balansacademy.nl/cursus/cursus-dyslexie-en-engels

Milcham

Milcham

23-02-2019 om 17:03

Die cursus

Van Balans is top, heb ik ook gedaan. Beelddenken is inmiddels naar het land der kwakzalverij verbannen.

Tienie

Tienie

23-02-2019 om 17:46

ouder cursus

Ik had deze gezien en ik heb Carolien Poels ook gesproken. Ik vraag me af of ik mijn zoon hierin zou kunnen begeleiden omdat ik precies hetzelfde heb. Maar hij heeft bijles dus ik wil deze vrouw ook vragen.
hartelijk dank voor jullie reacties.

@Emma

@Emma

23-02-2019 om 19:56

Beelddenken

Milcham klopt. Je kunt beelddenken en plaatjes kijken wat je wil, je leest er geen teksten mee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.