Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Anne

Anne

02-03-2019 om 22:34

Vmbo omgeving Hoofddorp

Mijn zoon heeft een advies vmbo-kader gekregen, waardoor in onze woonplaats (Hoofddorp) weinig keuze is. Hij staat voor komend jaar aangemeld op het Hoofdvaart, waar wij al geen heel goed gevoel over hadden. Door de media-aandacht afgelopen week hebben we besloten dat het toch een andere school gaat worden. Gelukkig hebben we nog een kleine twee weken de tijd, al willen we komende week de definitieve keuze gemaakt hebben.

Wij overwegen nu een van deze scholen:
- Herbert Vissers College in Nieuw-Vennep
- Fioretti College Hillegom

Eventueel dachten wij ook aan Haarlem College in Haarlem. Maar we begrepen dat dit, net als een willekeurige school in Amsterdam, door een loting heel lastig kan worden?

Is er iemand met ervaring op het Herbert Vissers of het Fioretti?

Venniper

Venniper

03-03-2019 om 13:10

HVC

Ik zou omwille van deze toestand geen switch maken van school. Dat is het helemaal niet waard. Had overal kunnen gebeuren.

Mijn zoon heeft op het HVC gezeten, vmbo basis. Prima school, geen klachten, heeft ook heel veel leerlingen uit Hoofddorp. Fioretti daar wilde onze zoon eerst naar toe maar die wilden hem niet hebben, die deden toen aan cherrypicking omdat de school toen net nieuw was en iedereen daarheen wilde omdat HVC nog moest gaan verbouwen.

Tulpenbol

Tulpenbol

03-03-2019 om 13:23

Beide

Wij zijn naar beide open dagen geweest. Bij het Herbert Vissers hadden we dat snel gezien. Het was slecht georganiseerd en de docenten hadden eigenlijk geen aandacht voor de leerlingen. Gezien onze woonplaats was Fioretti Hillegom ook een logischer keuze. Dat is het uiteindelijk niet geworden omdat ons kind toch een tl-advies kreeg en liever naar Fioretti Lisse wilde. Ik ken wel veel kinderen op Fioretti Hillegom en die ouders zijn er allemaal heel tevreden over.
Haarlem College zou ik echt niet doen. Wij hebben daar familie op school en het schijnt wel een ‘harde’ omgeving te zijn, getuige ook dat incident met het personeelslid van een paar weken terug. Dat is toch wel hoe het gaat daar.

Venniper

Venniper

03-03-2019 om 14:06

Klopt

Wij waren ook naar de open dag geweest op het HVC toen mijn kind eigenlijk al naar Fioretti wilde. Wat een chaos daar en ik vond ook dat als ze een open dag nog niet eens goed kunnen organiseren het ook gewoon niet goed kon gaan. Gelukkig klopte dat niet. Mijn zoon heeft later zelf aan de open dagen meegewerkt en hij nam echt de tijd voor iedereen.

Tulpenbol

Tulpenbol

03-03-2019 om 14:15

Venniper

Dat heb je ook wel eens verteld toen wij een school zochten. Mijn kind was echter zo afgeknapt op die open dag, dat ik haar er met geen 10 paarden heen zou krijgen. Bij Fioretti was de open dag echt een perfect georganiseerd feestje. Dat kunnen ze wel. Maar mijn kind gaat er met veel plezier heen, ik heb eigenlijk geen klachten.

Venniper

Venniper

03-03-2019 om 14:43

Klopt

Mijn kind wilde er ook niet heen maar uiteindelijk moest hij dus en ja dan zit er ook niets anders op. Ik ben blij dat de school dan maar open dagen verprutst en het verder goed doet in plaats van andersom.

Hoofdvaartcollega had ook een prima georganiseerde open dag overigens.

C

C

03-03-2019 om 15:31

Haarlem College

Ik weet niet precies wat je bedoelt met "media-aandacht", om welk aspect het precies gaat. Bedoel je dat je niet wilt dat je kind naar een school gaat waar de klasgenoten "inshallah" roepen en dat het daarom gaat? In dat geval zou ik ook niet voor het Haarlem College kiezen. Allereerst zijn er betere (vmbo)scholen in Haarlem, daarnaast staat de school op een locatie in Haarlem (Schalkwijk) waar ik zelf niet van denk: daar zijn prettige kinderen waar ik mijn kind tussen wil hebben.

Anoniem

Anoniem

27-03-2019 om 17:24

Wist je dit niet?

Wat mij verbazing schept is dat pas na aandacht in de media voor de schorsing van een instructeur zonder onderzoek je besluit dat je kind niet naar het Hoofdvaart gaat.

In Hoofddorp e.o. heeft de school al langer geen goede naam en kampt de school al jaren met een jaarlijks sterk afnemend leerlingaantal. Het is steeds vaker dat ouders van vmbo-leerlingen in Hoofddorp besluiten een school elders te zoeken. Mede daarom is er onlangs een nieuwe directeur gekomen op het Hoofdvaart.
Wist je dat echt niet?

De school was in 2014 al negatief in de media bij RTL of SBS wegens grove pesterijen waar de school wegkeek. De schorsing van de leraar omdat een groep jongens wat roept staat niet op zichzelf.

Herbert Vissers in Nieuw-Vennep is van wat ik hoor wel een goede, degelijke school. Fioretti en Haarlem ken ik niet.

juf Ank

juf Ank

28-03-2019 om 19:01

ik ken

Het Hoofdvaartcollege van binnenuit; heb daar stage gelopen. Ik zou deze school niet aanraden. Denk ook eens aan Aalsmeer: dat is kwa afstand ook nog heel goed te doen.

Helaas toch bij deze van mijn kant een verzoek in dit iets oudere topic.

Ik heb een zoon in 3 kader zitten op een vestiging van het Yuverta dat goed bevalt. Flink eind fietsen maar hij doet het goed en ik vind het een goede school. Mijn dochter zou er dan zeker niet heen willen.

Dochter zit in 1 vmbo-t waar het helemaal fout gaat. Ze is nog niet NIET over, maar de kans dat dat na de toetsweek wel het geval is is nihil.

Mijn zoon zat eerder op een andere vmbo-school (niet Hoofdvaart) waar mijn dochter al niet heen mag.

Hoofdvaart is de andere optie dichtbij. Ik ken het incident van de leraar met de profeet. Dat was in 18/19 dus de laatste betrokkenen zijn na de vakantie van school af. Ik heb de indruk dat het toch geen goede school is. Buren zeggen dat ik mijn dochter op Haarlemmermeer Lyceum moet zetten maar die heeft geen vmbo kader (gemengd kan niet als TL niet lukt. Of wel? Ik begrijp het niet)

Dus bij deze: wat zijn de laatste ervaringen met Fioretti Hillegom en Herbert Vissers College?

Anoniem schreef op 27-03-2019 om 17:24:

Wist je dit niet?

Wat mij verbazing schept is dat pas na aandacht in de media voor de schorsing van een instructeur zonder onderzoek je besluit dat je kind niet naar het Hoofdvaart gaat.

In Hoofddorp e.o. heeft de school al langer geen goede naam en kampt de school al jaren met een jaarlijks sterk afnemend leerlingaantal. Het is steeds vaker dat ouders van vmbo-leerlingen in Hoofddorp besluiten een school elders te zoeken. Mede daarom is er onlangs een nieuwe directeur gekomen op het Hoofdvaart.
Wist je dat echt niet?

De school was in 2014 al negatief in de media bij RTL of SBS wegens grove pesterijen waar de school wegkeek. De schorsing van de leraar omdat een groep jongens wat roept staat niet op zichzelf.

Herbert Vissers in Nieuw-Vennep is van wat ik hoor wel een goede, degelijke school. Fioretti en Haarlem ken ik niet.

Dit is op sommige vmbo-scholen in Amsterdam en Haarlem net zo. Ik heb de indruk dat die leerlingen vandaar wegvluchten naar onder meer Hoofddorp. Waar leerlingen weer wegvluchten naar scholen elders.

Ik zat de eerste twee jaar op het Fioretti in Lisse (Sportlaan) en ik heb er echt een ontzettend leuke tijd gehad! Dus als Fioretti HIllegom nu minstens zo leuk is moet je er zeker gaan kijken.

Daarna zijn we verhuisd en ben ik helaas naar een andere school gegaan.

Klasgenootjes gingen meestal naar Fioretti Lisse (Sportlaan of MVO Lucia) of de school in Nieuw-Vennep. Maar ook scholen in Hoofddorp. Ik heb over geen een van die scholen vervelende verhalen gehoord.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.