Rosa van der Zanden
17-06-2012 om 17:53
Vo en ggd
Wat is nu het meest handig? Niet gaan, alleen voor het weeg- en meetgedeelte gaan, alles sociaal gewenst invullen? Ik ben (om een andere reden) even de kluts kwijt. We hebben wel netjes de oproepbrief en de vragenlijsten met tijdstip van onderzoek gekregen.
Rosa van der Zanden

Vic
17-06-2012 om 18:43
Wat is het meest handig?
Dat hangt er een beetje vanaf hoe je in elkaar zit, en of je van het brave soort bent of een beetje obstinaat. De algemene mening op OO is dat je de formulieren niet invult en hooguit laat meten en wegen, en luid en duidelijk bij de GGD verkondigt waarom je dat zo doet. Zelf ben ik van het brave soort, dus ik vul het gewoon in (indien nodig enigszins sociaal wenselijk).

Leen13
17-06-2012 om 19:31
Risicotaxatie
Lees eerst even of je een risicogeval bent aan de hand van de volgende lijst en beslis dan of je zonder risico die lijsten in kunt vullen.
http://www.nji.nl/Kindermishandeling-profs/download/signalenkm4tot12.pdf

Fiorucci
17-06-2012 om 20:51
Hier...
Ik heb mijn zoon helemaal niet laten gaan. Hij komt regelmatig bij de kinderarts en ik heb ook nog een huisarts. Overbodig dus, vind ik. GGD heeft zelfs zoon niet gebeld.

Rosa van der Zanden
17-06-2012 om 22:55
Bedankt
Het meetgedeelte laat ik doen, de rest niet. Zoon kan dingen heerlijk ongenuanceerd weergeven. Jongste heeft MCDD, dingen lopen bij ons thuis vaak net even anders en onze keuzes zijn voor een buitenstaander niet altijd te begrijpen.
Rosa van der Zanden

Pennetje
17-06-2012 om 22:58
Ook niet laten gaan
Mijn dochter komt voor haar longen ook bij een arts en ik heb al vanaf haar geboorte erg slecht ervaringen met de ggd. Meeleven met persoonlijke drama's en je de volgende keer keihard aanvallen omdat je 'de opvoeding de vorige keer niet aan leek te kunnen'. En waar waren jullie toen?
Ik heb dus keurig gebeld dat dochter niet bij het ggd onderzoek zou komen. Wij zijn op papier wel een risicogezin (gescheiden, ex heeft in de bak gezeten) dus dat viel niet lekker. Dochter kreeg vervolgens een nieuwe oproep, aan haar persoonlijk geadresseerd. Kwaaier kan je me bijna niet krijgen! Ik heb de ggd EN school laten weten dat ik niet wilde dat dochter meedeed aan het onderzoek en dat er geen gegevens mochten worden uitgewisseld. Vervolgens heb ik na een paar weken een vriendin van mij die bij de ggd werkt in dochters dossier laten kijken. Er stonden allerlei twijfelachtige uitspraken in, maar ook dat dochter niet meer moest worden opgeroepen. Aangezien dochter naar de 3e van het VO gaat ga ik ervan uit dat het hiermee is afgelopen.

Ingmyr
20-06-2012 om 09:06
Ze gaat niet
Onze dochter gaat niet en waarom niet? Omdat ze zelf het nut er niet van inziet en wij al helemaal niet.
Als er wat is hebben we een huisarts.....
Ben wel benieuwd wat ze gaan zeggen als ik netjes afbel (want ja dat doe ik wel). Paar jaar gelden geweest met onze zoon groep 7 geloof ik en ze vonden dat hij niet hard groeide. Waardoor we na een half jaar een nieuwe oproep kregen. Wij hoogst verbaasd want toen ik belde was de reden we willen nu weten of hij is gegroeid. Nou ik kan u zeggen dat is zo want inmiddels broeken in 2 maten groter moeten kopen. Vond het dus niet nodig, zij wel. Want dat hadden we afgesproken? nou echt niet ik wist van niks. Na een maand werd ik weer gebeld om te vragen waarom we niet kwamen...ja duh!!! ik was dacht ik duidelijk genoeg.
GGD van mij hoeft het niet....

Genista
20-06-2012 om 15:18
Niet
In groep 7 al niet en straks op het VO ook niet. Er is hier weliswaar niet een "iets" waardoor er alarmbellen zouden kunnen gaan rinkelen - althans, ik denk van niet. Maar de ervaring met het duidelijke probleemzoeken (een paar jaar geleden) en de manier waarop die onderzoeken tegenwoordig gaan, hebben ons doen besluiten er niet meer aan mee te doen. Inderdaad, we hebben een prima huisarts.