Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
26-01-2010 om 14:23
In navolging van de eerdere draadjes bij deze de vraag: wie kan iets vertellen over de voors en tegens van de VO scholen (VWO) in Breda en omgeving? Voor onze oudste is de keus al beperkt tot het Newman College of het Markland College (in 7^^), omdat hij persé technasium wil. Het Markland zijn we al geweest, het Newman gaan we nog kijken komende zaterdag. Over beide hebben we van andere ouders goede maar heel verschillende verhalen gehoord. Meer info is welkom.
Ook voor jongste (groep 7) zijn we al aan het orienteren, en dat wordt waarschijnlijk wat anders. Die is veel meer op aktie (sport/muziek) gericht, dus we denken (en gaan ook zeker kijken) aan het Graaf Engelbrecht of misschien het Markenhage. Daar hebben we nog maar beperkte info van, maar tot nog toe wel positief.
Kan iemand misschien iets meer vertellen over het Dalton-systeem (Markenhage), met lessen van slechts 40 minuten? De meeste scholen hanteren toch de 'klassieke' lesduur van 50 minuten, en het Newman heeft zelfs 70 minuten.
Alvast bedankt, Marjoleine
26-01-2010 om 17:43
Duurt nog even maar toch.....
Ik kan je weinig info geven. Dwz Ik ben zelf destijds naar het OLV (Onze Lieve Vrouwe Lyceum gegaan) oa VWO. Prima school! Mocht mijn ene dochter het halen (duurt nog 2 jaar dan zal ik daar zeker voor kiezen. Ik hoor gunstige verhalen over het Newman. Markenhage heeft tegenwoordig speciale cultuurklassen voor beeldende kunst en musical. Wat VWO betret het het Mencia de Mendoza en het Stedelijk Gym beide een goede naam. Op het Mencia kun je ook tweetalig onderwijs krijgen. Er zijn id speciale sportklassen bij Graaf Engelbrecht. I lees even mee met eventuele reactie want ook al duurt het og even. Ik kan het alvast maar weten..... Succes met je keuze. Laat je het nog even eten?
Groeten,
Nancy
27-01-2010 om 08:43
Markenhage
Ik heb zelf 180 jaar geleden op Markenhage gezeten, daar heb je natuurlijk niks aan, want sindsdien is de school zo veranderd.
Ik zou het echt niet weten, wij wonen in de buurt zoals je weet maar ik laat bij voorbaad zoons maar kiezen uit scholen hier in woonplaats. Terwijl breda maar klein stukje verder is. Wij fietsten het tenslotte ook....
groet, pol
27-01-2010 om 14:39
Polly
Hoi Polly,
180 jaar geleden, zoheee. Zal ik je wel herkennen zaterdag als je al zo'n respectabele leeftijd hebt
Groeten,
Niny