Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
ACJ

ACJ

28-09-2011 om 19:35

Vo scholen in en om arnhem

Hallo,

Vanwege werk gaan we verhuizen van het westen naar de regio Arnhem. We zijn voor onze zoon die nu op het VWO zit op zoek naar een leuke en goede school. We willen voor hem met de keuze van een nieuw huis, ook rekening houden met een leuke school en verenigingen in de omgeving.

Op de site van het ministerie ben ik best geschrokken van de soms zwak maar ook slechte beoordeling van sommige scholen in Arnhem en omgeving.

Hebben jullie ervaring met een leuke school waar je ook vanuit het westen (met een positieve instelling) geaccepteerd wordt?

Helaas hebben we totaal geen kennissen en familie in die buurt dus we starten echt van nul

Alvast bedankt!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Duifje

Duifje

28-09-2011 om 21:46

Hoi

Ik woon in de omgeving van Arnhem, maar heb zelf nog maar jonge kinderen, dus ben zelf nog niet op zoek naar de middelbare scholen. Er zit wel veel ja, maar veel is ook van alle kanten gefuseerd. Ik heb zelf in Arnhem op school gezeten op wat nu Arentheem College heet (maar ik geloof niet dat dat zo verbeterd is). Ik kwam toen ook uit het westen (nou ja, vooruit, randje westen - utrecht), en ik heb daar wel veel moeite mee gehad, de mentaliteit was toen (weet niet hoe dat nu is) wel heel anders, al kan ik er niet zo de vinger op leggen waar dat dan precies in zat. Een stukje zat ook wel in mijn karakter trouwens (niet zo makkelijk contacten leggen). Ik heb dus niet zo'n hele leuke middelbare schooltijd verder gehad, maar goed, een overstap op je 15e is gewoon niet echt leuk. (al snapte ik de noodzaak van de verhuizing, bij ons dan, wel heel goed).

Mijn jongste broer en zus hebben op het Candea College in Duiven gezeten, mijn ouders hebben daar wel goede ervaringen mee, maar het waren geen vwo'ers, dus ik weet niet of dat nog wat uitmaakt. Het is een vrij grote school met verschillende gebouwen, zodat de brugklassers niet direct bij de bovenbouw zitten. Heeft een regiofunctie, er komen met name kinderen vanuit duiven,z zevenaar en westervoort. Willen jullie echt in Arnhem gaan wonen of ergens er om heen? Kan natuurlijk erg uitmaken.

Voor de rest heb je denk ik niet zoveel aan mij, ik hoop dat er nog meer reageren voor je, want schoolkeuze is al lastig genoeg (zelfs als je in de buurt woont!)

Duifje

evenzo

evenzo

28-09-2011 om 21:56

Duiven

candea college. groot, maar goede naam. anders van lingen college arnhem
nog interesse in eenhuis?? de onze staat te koop! geweldig huis, 2-1 kap, grote tuin, best ruim, rustige buurt... ik kan je alleen niet mijn mailadres geven zo 'online'... heb je hotmail?

ACJ

ACJ

28-09-2011 om 22:17 Topicstarter

Duifje en evenzo

bedankt voor jullie snelle reacties.

We gaan eerst ons huis hier in het westen verkopen, staat net te koop. Het is een lastige tijd dus we kijken pas naar een nieuw huis als deze verkocht is. Zolang heen en weer rijden. Dus als je huis dan nog te koop staat evenzo, dan kom ik bij je langs! Hoop voor jou dat het voor die tijd verkocht is .

Ik vind het voor mijn zoon belangrijk dat hij straks kan aarden in de nieuwe omgeving. Vandaar dat we eerst willen kijken naar een school en verenigingen en daar dan het nieuwe huis bij zoeken.

We hebben al een keer rond gereden en sommige wijken in Arnhem spreken ons niet zo aan, anderen wel maar daar hoort gelijk een ander prijskaartje bij

Een dorp in de omgeving is zeker een optie, bijvoorbeeld Elst. Duiven ken ik niet, kom je daar ook een beetje tussen? Ik gun mijn zoon een fijne omgeving als puber, hoop dat ik kan voorkomen wat jij hebt meegemaakt Duifje. Nu is hij gelukkig niet echt moeilijk in de omgang maar toch, het is een heel grote stap!

Annet

Annet

28-09-2011 om 22:19

Olympus college

Via via heb ik goede ervaringen gehoord over deze school.
Geen persoonlijke ervaring.

Duifje

Duifje

29-09-2011 om 09:00

Hoi

Elst, daar wordt veel gebouwd, o.a. westeraam. Daar zit het westeraamcollege, ik weet niet hoe die bekend staan, maar het is ook een enorme school (wel vrij nieuwe gebouw).
Ik ben 18 jaar geleden in duiven komen wonen, met mijn ouders dus. Dat was toen echt een groeikern, alles werkte in arnhem of verder. Er werd toen heel veel nieuw gebouwd. Ook nu wordt er nog wel gebouwd, maar niet meer zo veel als toen. Nog steeds veel forensen vind ik. Het is een groot dorp, 25000 inwoners of zo, dus tis niet een hele kleine gemeenschap. Of je er tussen komt, hangt denk ik af van hoe je zelf bent als persoon, of je makkelijk contacten opdoet. Ik denk niet dat het een probleem hoeft te zijn (ben zelf ook maar 'import'). Heb overigens niet echt veel vrienden in duiven zelf, mogelijk nu dat er wat contacten gaan komen door de school, maar mijn vrienden wonen ook in de omgeving van (dus arnhem, zevenaar en verder). Candea staat voor zover ik weet wel goed aangeschreven, van mijn ouders weet ik dat ze er wel aardig bovenop zaten bij mijn zusje (gepest, vmbo), maar dat is ook al wel weer een paar jaar geleden (jaar of 7 dat ze eindexamen deed).

Succes met de verkoop van je huis. En ben benieuwd waar je terecht gaat komen!

Groetjes, Duifje

Duifje

Duifje

29-09-2011 om 09:01

Ps evenzo

ben benieuwd waar je dan woont hahahaha

Duifje

Jet

Jet

29-09-2011 om 11:39

Ede

Hier ervaringen met Ede. Oudste zoon heeft Marnix college gevolgd, grote VWO en gym afdeling. Jongste zit op het Pallas, ook goed VWO onderwijs. In Ede zijn wel veel verenigingen en in bepaalde wijken kom je er wel goed tussen, ivm veel import bewoners. Op deze beide scholen zou er naar mijn idee niet een probleem moeten zijn om er tussen te komen. Op het Streek lijkt me dat een groter probleem.

Open dagen

Ik weet niet hoeveel haast je hebt met het zoeken van een school, maar in februari zijn er weer de open dagen van alle middelbare scholen. Dat is een mooie gelegenheid om verschillende scholen te bezoeken.
n@nny

ACJ

ACJ

29-09-2011 om 15:52 Topicstarter

Graag eerder

Graag willen we eerder dan februari bij scholen kijken.
Onze herfstvakantie valt net een week eerder dan in de omgeving van Arnhem. Voor ons een goede kans om dan bij een aantal scholen langs te gaan als dat mogelijk is.

De keuze van een school is ook (mede) bepalend voor het zoeken naar een huis, daar willen we ons ook een beetje op kunnen gaan concentreren.

Jet, Ede hadden we nog niet aan gedacht maar we nemen de twee scholen mee!

Ise

Ise

29-09-2011 om 22:52

Rondom arnhem en elst

Dorenweerd College in Doorwerth (tegen Oosterbeek aan). Onze zoon gaat hier naartoe en we zijn er erg over te spreken. Hebben ook een tweetalig VWO.
Veel kennissen van ons wonen in Elst, maar doen hun kinderen juist niet daar naar school. Die gaan juist weer naar Nijmegen (Canisius College) en Citadel in Lent.

mirreke

mirreke

30-09-2011 om 04:39

Nijmegen

Veel mensen forensen tussen Arnhem en Nijmegen op en neer. Is dat geen optie? Mijn kinderen zitten in Nijmegen op school (wij wonen in Duitsland) en ik kom er regelmatig. Ik vind Nijmegen een heerlijke stad. Verder weet ik wel dat er in Zevenaar een Leonardo College zit.

evenzo

evenzo

30-09-2011 om 14:16

Haha

ja je raadt het al.
gelukkig staan er heeeeeeeeeeeeel veel huizen te koop..
het is inderdaad hel en duivel nu, met de verkoop, maargoed. duiven is handig vanwege het treinstation, maar dat heb je ook in westervoort; arnhem is gewoon 'stad', afh. van waar je woont meer dorps (arnhem zuid). ook succes.

Duifje

Duifje

30-09-2011 om 21:37

Lol evenzo

Je loopt wel erg op de zaken vooruit haha...westervoort heeft nog geen station ze zijn er wel druk doende mee, dat dan weer wel
arnhem zuid, tja, daar moet je van houden, hangt echt van de wijk af. In schuytgraaf zou ik zelf niet willen zitten (hangt vast van het gedeelte af) en sommigen delen van arnhem zuid wil je al helemaal niet. Maar er zijn zeker leuke stukjes.

Sterkte met de verkoop hopelijk gaat het snel.

groetjes, Duifje

evenzo

evenzo

01-10-2011 om 13:25

En jij dan duifje

is wel een opvallende naam he

Duifje

Duifje

01-10-2011 om 22:01

Haha

Ja...het is dan ook een gelegenheidsnick Ik weet het, verre van origineel, maar ja

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.