Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Maya

Maya

28-12-2018 om 21:25

VO Ypenburg/Nootdorp

Lieve forummers,

Mijn dochtertje bezoekt thans een basisschool in het buitenland. We zijn voornemens ons binnen korte tijd te vestigen in Den Haag, om precies te zijn in de wijk Ypenburg dan wel (gemeente) Nootdorp. Vooralsnog heeft mijn dochtertje havo advies.

Ik heb uw hulp nodig. Ik ben nu al weken intensief bezig om informatie te vinden omtrent het Montaigne Lyceum, Ypenburg Lyceum, 's Gravendreef en Stanislas Nootdorp. Dochterlief heeft ADHD en is nogal kwetsbaar voor pestgedrag. Maar als ze eenmaal haar draai heeft gevonden, gaat het leren haar redelijk makkelijk af (vandaar het Havo advies). Voorts was ik onlangs voor een korte week in Nederland, waardoor ik de kans heb gegrepen om een rondleiding te krijgen op Lyceum Ypenburg en Montaigne Lyceum. Waar ik eerst een voorkeur had voor Montaigne, moet ik bekennen dat na de rondleiding mijn voorkeur verschoof naar Lyceum Ypenburg. (Montaigne kwam rommelig over, heel veel kinderen die met jassen aan in de trappengangen zaten, heel rumoerig, het kwam allemaal een beetje chaotisch over. Ypenburg Lyceum daarintegen was heel rustig, heel geordend, grote mooie lokalen). Als ik de cijfers van de onderwijsinspectie moet geloven, staat het Montaigne Lyceum er echter veel beter voor dan het Lyceum Ypenburg, wat me weer aan het twijfelen brengt..

Mijn dochtertje heeft heel lang niet in Nederland gewoond (we emigreerden toen ze nog een baby was) en is dus totaal niet gewend om alleen te fietsen of om er alleen op stap te gaan, vandaar dat we specifiek een school zoeken met een kleine reistijd/afstand. Een school in de wijk dus. Nu ik begrijp dat er 5 scholen moeten worden ingevuld op het Bovo formulier heb ik mijn zoekveld vergroot naar Leischenveen (s Gravendreef) en Stanislas Nootdorp. Ik krijg een goed gevoel bij beide scholen, maar dit gevoel is puur gebaseerd op hun websites en enkele you tube filmpjes..Volgens mij zijn er op de onderwijsinspectie ook geen cijfers omtrent deze scholen gepubliceerd (hoe kan dat, ik dacht dat alle scholen gecontroleerd worden?)

Wie heeft ervaring met bovengenoemde 4 scholen en zou me nader kunnen adviseren voor een juiste school voor mijn kleine?
Aandachtspunten:
- oog voor persoonlijke ontwikkeling (adhd/pestprotocol) en persoonlijke aandacht en waar het kind de kans wordt gegeven zich (op eigen tempo) te ontplooien;
- fijne sfeer op school
- ICt mogelijkheden (mijn dochtertje is dol op Pc's internet, techonologie en dergelijke)

Bij voorbaat dank voor uw input!

Liefs,

Maya


Marieke

Marieke

29-12-2018 om 11:15

als je je zoekveld toch al vergroot hebt

kijk dan ook in Delft. Het Stanislas of CLD zijn dan wellicht ook goede alternatieven.

Yanea

Yanea

29-12-2018 om 16:59

LY of 's-Gravendreef

Onze kinderen zitten op het Lyceum Ypenburg en dat bevalt goed. Voor de onderbouw hebben ze talentklassen, zoals science en sport. Dat is een leuke aanvulling op de normale lessen.
Het 's-Gravendreef staat erg goed aangeschreven, maar daar hebben ze niet alle niveau's.

Scholen in Ypenburg

Dank voor de reacties
@Marieke: Ik hoor ook goede geluiden over de scholen in Delft.. Maar mijn dochtertje alleen zo ver reizen zie ik niet zo zitten...
@yanea: Mijn dochtertje heeft havo niveau geadviseerd gekregen, dus ik zoek niet persen een school die een vwo afdeling heeft. Ik heb ook een prettige indruk gekregen van Lyceum Ypenburg, heel geordend, school, open, ruim, veel licht.. Maar scoort onvoldoende voor een onderdeel volgens de schoolinspectie. Merkt u daar wat van tijdens de dagelijkse bedrijvigheden? En waar leest u dat SGravendreef erg goed staat aangescheven?

marie

marie

29-12-2018 om 17:47

dochtertje

Hoe oud is je dochter eigenlijk? Ze zit nu in een klas vergelijkbaar met groep 8 hier in Nederland?
Want je hebt het steeds over dochtertje, dan denk ik aan kind van 6 en niet aan een (pre-)puber van bijna 12 jaar.
Verder is het hier vrij gewoon dat ze pas grotere afstanden gaan afleggen met de fiets als ze naar de brugklas gaan. Ze kan gewoon gelijk daarin "meegroeien" als ze met klasgenoten gaat meefietsen.
Wanneer gaan jullie trouwens verhuizen? Als dat bijvoorbeeld aan het begin van de zomervakantie is, kan ze de hele vakantie nog leren met het Nederlandse verkeer om te gaan en "fietsvaardig" te worden.
Nog even over de inspectie. Het gaat dus maar om 1 onderdeel? Best kans dat daar nu aan gewerkt wordt en straks opgelost is.

Lente

Lente

29-12-2018 om 17:48

Marymar

Even een tip. Een meisje van die leeftijd noem je niet meer ‘dochtertje’ . Dat past meer bij een kleuter.
Dit meld ik omdat je contact hebt met scholen en met ‘dochter’ komt ze beter tot haar recht.
Dat geldt trouwens ook voor ‘ zoontje’.

V@@s

V@@s

29-12-2018 om 17:52

ypenburg ligt naast delft

Dat is niet ver fietsen.

Flavia

Flavia

29-12-2018 om 18:02

groep

fietsen doen ze na de eerste week meestal in een kolonne. Je kunt precies zien wanneer het eerste uur begint daar houd ik rekening mee als ik naar mijn werk loop.
Groepen van 30-40 kinderen is niet vreemd aan de doorgaande weg dicht bij school.

Wat Lente ook al schreef ik dacht dat je het over een kleuter had tot het om de middelbare school bleek te gaan.

Dochter van mijn collega was ook niet gewend te fietsen, moet nu 7 km en dat gaat al vanaf de 3e week prima. Kwestie van doen en als ouder er niet te veel drukte om heen leggen. Het hoort er gewoon bij.

Dalton Delft (vroeger Stanislas Reinier) is een heel kleine gemoedelijke mavo/havo school. Zet zich echt in om het beste uit de kinderen te halen.

Vrije school afdeling van het grotius is wat rommeliger en qua cijferbeleid wat onhandig. Wil je naar de havo afdeling moet je heel hoge cijfers halen omdat je cijfers op mavo niveau zijn, maar daar komen ze vaak pas aan het eind van het 2e jaar achter en dan kun je je cijfers moeilijk meer ophalen.

Yanea

Yanea

29-12-2018 om 18:39

Marymar

Ik zie van LY alleen een rapport uit 2013. Toen bleven de opbrengsten/resultaren op de havo wat achter. Hoe dat nu is, weet ik niet. Maar er is wel veel aandacht geweest voor het verbeteren van de doorgaande leerlijn, dus de aansluiting op de volgende leerjaren. Er afgelopen jaar is 91 % geslaagd van de havo.

Van het 's-Gravendreef heb ik niet gelezen, maar gehoord van buren en kennissen.

Maya

Maya

29-12-2018 om 18:51

@dames,

Ze is 11 en zit nu in groep 8. Excuses voor de benaming dochtertje.. Ze blijft mijn kleine grote meid. Het is alleen dat ze heel beschermend is opgevoed, en ik er een beetje tegenop zie om haar zomaar in het diepe te gooien (door alleen lange afstanden te laten fietsen). Maar ze zal het uiteindelijk wel moeten doen en ik heb er de volste vertrouwen in dat het op den duur zeker gaat lukken.
@marie: We emigreren in april dus ze heeft dan inderdaad tijd zat om alvast te wennen aan het er alleen op uit trekken. Ik zit alleen een beetje met de scholen gezien ik al mijn informatie van internet pluk en geen concrete feedback krijg van ouders van de reeds schoolgaande kinderen.
@Yanea, ja het betreft een onvoldoende (of onder de norm) voor 1 onderdeel, hopelijk wordt er nu aan gewerkt.
@flavia: dank voor de tip, ik zal meer informatie zoeken over dalton delft.

Heeft iemand nog informatie over Montaigne? Ik lees hele positieve dingen... maar toen ik daar was kreeg ik een hele rommelige indruk (in vergelijking met Lyceum Ypenburg)

Website

https://www.lyceumypenburg.nl/afdelingen

Natuurlijk is het het meest handig als je informatie hebt van ouders die kinderen op de betreffende school hebben maar op de website staat vaak ook veel informatie.

https://www.lyceumypenburg.nl/vacatures

Geen vacatures. Kan een positief signaal zijn. Leerkrachten werken er graag en gaan niet snel weg. Kan ook een bezuinigingsmaatregel zijn waarbij de gaten opgevuld worden met tijdelijke krachten.

Men werkt al langer met een electronische leeromgeving namelijk Magister. Gek alleen de opmerkingen dat het in de vakantie gesloten is voor ouders en kinderen. Wat kan daarvan de reden zijn? En werkt het ook echt goed, vult men tijdig het huiswerk en de cijfers in? Laat staan een voortgangsplanning van de stof die men beoogt behandeld te hebben.

https://www.lyceumypenburg.nl/nieuwe_leerlingen
Het is zaak tijdig aan te melden er geldt een maximum aanmelding. "Eerste aanmeldingsperiode: zaterdag 9 februari t/m 22 februari 2019"

Zijn er dure verre schoolreizen of vind je dat juist een aanbeveling? Is er sprake van additioneel 'schoolgeld' waar de afspraak is dat school geld primair kosteloos is en de eventueel gevraagde bijdrage vrijwillig?

https://www.omroepwest.nl/tag/Lyceum%20Ypenburg
Hoe komt men in het nieuws?

Samenwerkingsverband

http://www.swvzhw.nl/cgi-oic/pagedb.exe/show?no=824

Voor zover ik het kan zien zijn de door ts genoemde scholen deel van het Samenwerkingsverband Zuid-Holland West.

Op de website van het Ypenburg Lyceum kan ik niets vinden over Passend Onderwijs of meer zorg voor leerlingen dan een 'faalangsttraining', klinkt niet erg happig, als je ADHD hebt.

Daarentegen wordt met diverse goede scholen voor voortgezet speciaal onderwijs in het samenwerkingsverband samengewerkt.

Ben benieuwd of ze ook bij aanmelding vragen naar zaken als ADHD. Daar zou ik over nadenken of je dat wel opgeeft. Het is een medische diagnose en opgave daarvan is niet verplicht en zeker dit soort scholen dat niet open is over Passend Onderwijs wil ook nog weleens met kromme redenen dit soort leerlingen weigeren. Dus wees gewaarschuwd.

Dat de zorgstructuur niet makkelijk te vinden is wil overigens niet zeggen dat het er niet is, het is maar de vraag wat je er aan hebt als ouders en kinderen. Blijkbaar hier nog moeilijk vooraf achter te komen.

Als maar goed geregeld is, via de electronische leeromgeving, dat de gegevens door alle leerkrachten en overig schoolpersoneel, tijdig en correct ingevuld worden dan kun je als ouder zelf thuis wat bijsturen en aanleren Zo niet, heb je een eindeloos gedoe voor je.

Kort in Nederland eerder aanmelden

https://www.bovohaaglanden.nl/voor-ouders/passend-onderwijs-voor-uw-kind

"Praktijkonderwijs en EOA
Voor leerlingen met het advies praktijkonderwijs of voor leerlingen die korter dan twee jaar in Nederland zijn (Eerste Opvang Anderstaligen) begint de aanmeldperiode op zaterdag 26 januari 2019. Plaatsing is op volgorde van binnenkomst. Bij aanmelden voor deze scholen geldt dus: vol is vol.""

Maar misschien weet je dit al?

Kopklas

De jongedame is 11jaar jong; mogelijk een tussenlaag in een kopklas?
In link schoolwijzer diverse kopklassen op vmbo-gt/ havo niveau maar ook havo/vwo niveau.
Klas met 16 leerlingen kan zo een fijne opstart betekenen voor een leerling uit een ander land.

https://scholenwijzer.denhaag.nl/schooldetail/295-kopklas-vmbo-tl-havo

Caresse

Caresse

30-12-2018 om 08:41

Hier Montaigne

Mijn zoon zit in 5 Havo van het Montaigne. Wij zijn erg tevreden over de begeleiding van leerlingen en met name het pestprotocol. (was voor onze zoon nodig in de brugklas; pesters zijn goed aangepakt).

Yanea

Yanea

30-12-2018 om 08:58

Annej

Waarom vind je het raar dat Magister in de zomervakantie gesloten is? Dan hoef je toch niet op zoek nasr je huiswerk? En nieuwe cijfers zijn er ook niet.

Mijn kinderen vonden Montaigne te onoverzichtelijk en chaotisch. LY is wat schoolser. Maar ik ken ook kinderen die het daar juist super vinden. De resultaten van het Montaigne zijn goed.

Hoe het LY is met passend onderwijs, weet ik niet. Behalve met dyslectie, dan krijgen de leerlingen meer tijd voor hun toets.

Sas

Sas

30-12-2018 om 10:48

Yanea

In de onderbouw had mijn zoon de vakanties nodig om sommige vakken bij te werken of juist voor te bereiden. Dan is het wel handig als je bij de studiewijzers kunt en het huiswerk. En niet te vergeten de woordenlijsten, oefeningen, boekenlijst.

Yanea

Yanea

30-12-2018 om 10:59

Sas

Magister is alleen gesloten in de zomervakantie. Dan zijn de studiewijzers niet meer relevant, want van vorig jaar. De boeken heb je dan toch ook niet meer in huis?
Als je in de zomervakantie nog moet bijwerken, neem ik aan dat je een taak van de docent hebt gekregen omdat je anders blijft zitten.

Marie

Marie

30-12-2018 om 13:47

Basisschool?

Jullie verhuizen dus in april. Heb je al een basisschool uitgezocht voor de periode tot de zomervakantie, waar ze naar toe kan?

Anoniem

Anoniem

30-12-2018 om 16:37

Verplaatst Scholen bekijken

scholen bekijken?

Ik lees dat jullie in april terugkomen.

Zelf zou ik dan contact opnemen met de 2/3 scholen die jullie op het oog hebben om te vragen of jullie je dochter na april nog kunnen aanmelden. (Er zal vast ook wel een procedure zijn voor kinderen die na aanmelding deze kant op verhuizen en ik weet niet of je scholen op het oog hebben die altijd vol zitten na de toewijzingen).
Dan kan je namelijk vragen of je dochter zelf ook nog een keer de school mag komen bekijken als jullie in NL zijn, zodat ook zij kan meebeslissen hierin. Uiteindelijk is zij degene die er 5 jaar naar toe zal gaan. Wellicht ziet zij minder op tegen het fietsen als jij?

Verder weet ik weet ook niet van hoe ver jullie komen, maar wellicht is het ook nog mogelijk om een keer kort naar NL te komen en dan de scholen te bezoeken, als je toch voor maart wil inschrijven. Als je zelf contact opneemt met de scholen en de situatie uitlegt, is dit misschien ook zeer goed mogelijk buiten alle open dagen ed om.

Je zou ook nog contact op kunnen nemen met de basisschool waar je dochter naar toe gaat. Die kunnen wellicht ook wel in een gesprek aangeven wat zij van de scholen weten en wat het beste zou passen bij datgeen wat je voor je dochter zoekt.

Heeft je dochter nog extra begeleiding nodig voor het nederlands? Lijkt me ook iets om te kijken hoe de scholen bij een eventuele achterstand mee omgaan. Eindcito groep 8 is half april dus wellicht dat je dochter hier nog aan mee gaat doen. Lijkt me overigens ook iets om te bespreken met basisschool, want ik kan me voorstellen dat hier toch een vertekend beeld kan uitkomen. Resultaat zal misschien toch meegestuurd worden naar het VO bij de overdracht

Vrije School Delft

zie ik hier worden genoemd maar zou ik niet kiezen. Deze school is onderdeel van Grotius College Delft, wat een openbare school is.
In Heerlen is er ook een openbare school met een Vrije School afdeling. (Toevallig afdeling van een ander Grotius College, maar die staat los van die in Delft.)
De inspectie wil deze Vrije School afdelingen niet, omdat openbaar onderwijs neutraal dient te zijn. Dit is te vinden in het inspectierapport dat is gemaakt over de afdeling in Limburg omdat door VMBO Maastricht er op meerdere scholen in Limburg, waaronder VS Heerlen, onderzoeken zijn verricht
De school in Heerlen heeft de opdracht gekregen om het onderwijs op haar school neutraal te maken, wat niets anders betekent dan de Vrije School af te stoten of ermee te stoppen.

Kortom, de vrije school afdeling is binnenkort verleden tijd dus daar zou ik zeker niet voor kiezen.

Verder

Wat ik van andere ouders weet:

Stanislas College in Pijnacker (ik neem aan dat je die bedoelt) is op zich wel een goede school, maar de neuzen binnen de muren van de school staan niet allemaal dezelfde kant op. Ik ken veel ouders die hun kinderen daarom bv. naar Melanchton sturen in Bergschenhoek.
Ik hoor veel goede verhalen over die school, maar helaas ook veel negatieve. Dit geldt in meerdere mate ook voor Delft (Westplantsoen)
Het voordeel van Pijnacker is wel dat er altijd plaats is voor iedere aangemelde leerling.

Montaigne Lyceum hoor ik hele goede verhalen over, maar heeft een ander leersysteem dan andere scholen. Dat moet bij je kind passen.
Daarnaast is dit een erg populaire school die volgens mij veel leerlingen heeft moeten afwijzen in het verleden. Houd daar aub rekening mee.

Lyceum Ypenburg is op zich wel een prima school maar erg massaal. Deze school heeft volgens mij ook veel leerlingen moeten afwijzen. Net als Montaigne erg populair.

Dan noem je nog het 's Gravendeel. Daar hoor ik voornamelijk goede verhalen over. Helaas is er afgelopen jaar een jaarboek geweest waar klasgenoten iets negatiefs over hun klasgenoten moesten noemen. (Wie eindigt er in de goot en waarmee?) Ik weet dus niet of pestgedrag e.d. goed wordt aangepakt.

Ik kan je nog als tip meegeven om in Zoetermeer te kijken, of juist niet. Mijn kinderen zitten op het Alfrink waar ik zelf tevreden mee ben, de kinderen hebben het ook altijd naar hun zin gehad. Over de drie andere scholen hoor ik wisselende tot negatieve verhalen, helaas. (Picasso is van wat ik hoor wel een goede school met aandacht voor zorgleerlingen, maar helaas zitten daar ook veel zorgleerlingen wat in sommige klassen de sfeer negatief beinvloedt.)

Anoniem

Anoniem

01-01-2019 om 00:25

Picasso

Hier twee kinderen op Picasso in Zoetermeer en hier niets dan positiefs. Die verhalen over negatieve sfeer in de klassen herken ik totaal niet. Mijn kinderen zijn nog nooit met zoveel plezier naar school gegaan dan sinds ze daar zitten en hebben de reis er graag voor over. Beiden kennen veel kinderen uit Ypenburg die op Picasso zitten.

Denk dat Picasso zeker het kijken waard zou kunnen zijn, al moet het nieuwe systeem daar wel bij je passen. Tegenwoordig werken ze in de onderbouw op Picasso met gepersonaliseerd leren. Kinderen werken van doel naar doel en kunnen eventueel ook vakken op verschillende niveaus doen. Wordt wel heel goed in de gaten gehouden en ze krijgen absoluut geen vrij spel. Vond het hier bijvoorbeeld heen positief dat dochter een 6,5 voor wiskunde had, maar een bepaald onderdeel toch over moest doen, omdat ze in dat ene onderdeel teveel fouten had gemaakt. En dan kan het totaal van die toets wel voldoende zijn, je moet toch ook met dat ene onderdeel verder kunnen.

Yanea

Yanea

01-01-2019 om 09:30

Picasso

Over hrt Picasso hoor ik inderdaad ook goede verhalen. En die school is met de trein vanaf station Ypenburg goed te bereiken (handig met slecht weer).

Anoniem

Anoniem

01-01-2019 om 09:56

Trein

Oja, met de trein is dat inderdaad goed te doen, naar Picasso. School zit pal naast station Zoetermeer Oost.

Zoetermeer

Vanuit Den Haag is Zoetermeer zeker ook een goede optie. Alle scholen zijn goed bereikbaar met OV. Van iedere school bestaan er positieve en negatieve verhalen. Het beste is om de school het zelf te laten ervaren. Ga langs bij open dagen of kijk of er opties zijn om een proefdag mee te draaien. Scholen hebben tegenwoordig 1000+ leerlingen, natuurlijk zijn dus niet alle verhalen positief (of negatief). Mijn kinderen zitten ook op een Zoetermeerse school waar ik uiterst positief over ben. Ook over de andere scholen hoor ik wisselende verhalen, maar ik heb geen ervaringen met deze scholen, dus heb ik er ook geen oordeel over en ga ik ze om die reden ook niet aan of afraden.

Maya

Maya

02-01-2019 om 21:36

Dank u hartelijk

Dank u hartelijk voor alle bijdragen en reacties. U heeft me zeer geholpen!
Met uw input kan ik nu iets gerichter aan de slag.
Ik heb begrepen dat de inschrijvingen op 6 februari moeten plaatsvinden. Kennissen van mij zijn zo vriendelijk om naar enkele opendagen te gaan om zo een betere indruk te krijgen van de scholen. (Dank voor de Zoetermeerse scholen-tip ,ik zal Picasso toevoegen aan de opendagen lijst).

Veel liefs,

Maya

Evenzo

Evenzo

03-01-2019 om 17:36

Montaigne

Mijn zoon zit in 2 havo van het Montaigne. Wij zijn tot nu toe erg tevreden. De school is een stuk kleiner dan het Lyceum Ypenburg, dat vond hij groot en massaal. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Het Montaigne is een zgn Domeinschool, een soort Daltonschool. Ons bevalt dit goed omdat het meeste huiswerk op school gemaakt wordt.

Contact met de mentor is altijd makkelijk geweest en mijn zoon heeft ook wat zorgbehoefte en daar is Montaigne altijd goed mee omgegaan.

Over Lyceum Ypenburg hoor ik wisselende verhalen. Over het 's Gravendreef hoor ik eindelijk alleen maar positieve geluiden.

Ik zou als het mogelijk was een dag hierheen komen en de scholen op afspraak bezoeken met je dochter. Het is toch erg belangrijk dat zij zelf een goed gevoel heeft bij de school, daar zou ik meer waarde aan hechten dan aan de mening van kennissen. Zij moet zich er 5 jaar lang happy voelen.

sgdc

sgdc

10-01-2019 om 12:32

'S-Gravendreef

Hallo,

Mijn zoon van 15 met zorgindicatie zit in de 3e van het VMBO op het s-Gravendreef en wij zijn erg tevreden. Er worden veel mogelijkheden tot hulp geboden (dat is bij hem op veel vlakken wel nodig) en er is goed overleg met de mentor.

De school is "klein" (ik denk 800 leerlingen) en overzichtelijk qua indeling van het gebouw. De 3e klassen zitten tegenwoordig in een dependance 100 meter verderop.

Wijzelf hebben geen slechte ervaringen met het pestprotocol en ik vind dat er een goede sfeer hangt op school. Mijn zoon voelt zich wel veilig.

Qua IT wordt er niet zoveel gedaan, eerlijk gezegd. Deze school heeft al jaren een heel hoog slagingspercentage.

Voor VMBO adviezen is er wel een loting/selectie op postcode. Er worden jaarlijks best veel kinderen uitgeloot. Dit is volgens mij niet het geval op de HAVO maar dat weet ik niet zeker.

Succes !

Evenzo

Evenzo

10-01-2019 om 20:00

selectie

Vziw is de selectie op postcode komen te vervallen door de nieuwe aanmeldregeling die in Den Haag geldt. Er geldt alleen nog een voorrangsregel voor broers en zussen en verder kent alleen het Montaigne nog een voorrangsregel voor kinderen afkomstig van een vernieuwingsschool.

Alleen zou ik als immigrant niet vertrouwen op de standaard inschrijvingsprocedure, maar rechtstreeks contact zoeken met de zorgcoordinator. Als het goed is beschikken jullie nl ook niet over een Bovo aanmeldcode, jullie zijn immers niet bekend als basisschoolverlater

sgdc

sgdc

11-01-2019 om 08:52

'S-Gravendreef

ja sorry, de aanmeldregeling is natuurlijk veranderd.

Ik heb voor mijn kind destijds ook eerst een gesprek gehad met de directrice en de zorgcoordinator om de kansen te bespreken of hij werd toegelaten met extra zorg waarvoor budget nodig is). Hij kon nl direct geplaatst worden op de school waar zijn broer ook op zit (Dalton Voorburg, ook super school).

I

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.