Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Vossenjacht ideeen

Vrijdag a.s. ben ik 'vos' op school en ik heb weinig inspiratie. Ik wil er zo onopvallend mogelijk uitzien, zodat leerlingen twijfelen of ik een vos ben.

Mijn man en ik hebben beide geen uniformdragend beroep.De politie, glazenwasser en verpleger worden al door andere ouders vertegenwoordigd.

Ik zit zelf te denken aan een hobbyschilder die een stilleven in 't park maakt of iemand die handtekeningen probeert te werven voor een 'onnozel' doel. Zijn er nog andere leuke ideeen?

Met groet,
Mobylette

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

16-07-2012 om 12:17

Omaatje

Een rollator lenen en voor omaatje spelen?

Henriette123

Henriette123

16-07-2012 om 12:32

Visser tuinman

visser,tuinman met hark en schoffel in het park aan het werk

Claudia B

Claudia B

16-07-2012 om 12:38

Hier

Dit jaar was er 1 vos bij die aangezien werd voor "gewone" mensen. het waren een vader en moeder die hun auto hadden opgekrikt op een parkeerplaats en met die auto zogenaamd bezig waren. Toen wij er als andere vossen langs liepen dachten we in eerste instantie ook dat het geen vos was. totdat we zagen wie het waren hahaha, heel veel leerlingen hadden ook het idee dat ze geen vossen waren. Het is wel een wat bewerkelijker idee, met een auto en opgekrikt.
Vorig jaar was er ook iemand als schilder en die was een schuur aan het verven, viel ook niet echt op.
Veel plezier alvast!!

Groetjes,
Claudia

Schilder

Ooi was ik schilder in zo'n wegwerp schilders overal. Ik stond met een droge kwast een regenpijp te schilderen. Ik heb ook wel eens in een etalage gezeten, achter een buro in een meubelzaak en als groentekoopman op de markt. Als moeder met wandelwagentje doet het ook altijd goed. Zo onopvallend mogelijk. Kijk ook wat er gedaan wordt in de buurt, wordt er gestraat? Ga meehelpen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Brianna F

Brianna F

16-07-2012 om 13:31

Even denken

Collectant, heb je wel een collectebus nodig.

Fiorucci

Fiorucci

16-07-2012 om 13:33

Een zeer overdreven poetsvrouw die de ramen lapt, met theedoek om haar hoofd geknoopt en schort aan.

Rafelkap

Rafelkap

16-07-2012 om 13:39

Ik zag

een ouder als occupy-demonstrant. In een tentje met bordjes als: wij eisen zon, weg met de regen.

Een "lekke" fietsband plakken

op iemands garagepad, even toestemming vragen.

Levend standbeeld?

Maar de leukste vind ik nog altijd de vossen in etalages van winkels. Heb je een brutaaltje nodig in de groep om het te vragen.
Verder: visser bij een vijver, schoffelaar in openbaar groen, zonaanbidder inclusief zonnebril/parasol/ligbed, of hardloper/dribbelaar/voetballer/skater/skeeleraar.

Haha

skee-leraar? Ik bedoel iemand die skeelert.

Toke

Toke

16-07-2012 om 21:02

Tuinman, zwerver, bruidspaar

uit vroegere vossenjachten:
-een tuinman die bij willekeurige mensen tuin gaat aanharken
-zwerver die hele dag op bankje ligt met een fles wijn
-bruidspaar, gezellig wandelend, of alleen een bruid op zoek naar haar bruidegom
Ik ben jaloers op je. Zooooo leuk, een rol in een vossenjacht. Kinderen die maar om je heen draaien, niet durven te vragen of je een rol speelt, want stel je voor dat je echt bent. Of nog erger: de vos. Heerlijk. Veel plezier.

Grappig

Ik heb hier nog nooit van gehoord.
Wat is het voor een spel? Ik heb gezocht op het internet maar heel veel wijzer ben ik nog niet geworden.

Toke

Toke

16-07-2012 om 23:12

Er zijn verschillende varianten, maar zo speelden wij het:
In een zo bewoond mogelijke omgeving lopen vossen rond; mensen die al dan niet opvallend vermomd aanwezig zijn. Op een vaste plek of rondlopend. Kinderen gaan in groepjes op zoek naar deze vossen en laten daar hun kaart aftekenen. Wie als eerste alle vossen heeft gevonden, heeft gewonnen. Maar pas op: als je de boswachter tegenkomt ben je je kaart kwijt en moet je met een nieuwe kaart opnieuw alle vossen gaan zoeken. Daarom is het dus leuk als de vossen zich verplaatsen, en daarom is het ook leuk als er heel opvallende en heel onopvallende vossen zijn.
Je kunt het ook in een bos spelen, maar dan is het obvious wie de vossen zijn, dus dan ligt veel meer de nadruk op de rol van de boswachter(s) en het verstoppen van de vossen.

mobylette

mobylette

17-07-2012 om 17:56 Topicstarter

Hartelijk dank

voor alle ideeen! Omdat ik een plek toegewezen krijg en die pas vlak van tevoren hoor, moet ik iets doen wat 'overal' kan. In de etalage lijkt me echt geweldig, maar geen etalage te bekennen in ons deel van de wijk. En om nou achter een gewoon raam te gaan zitten.. (alhoewel, we hebben een rode lamp..).

Ik kies tussen kunstschilder die een stilleven schildert, collectant of een occupy-demonstrant. Het doel van mijn actie zal ik nog bedenken.
Hopelijk is het eisen van mooi weer niet nodig en schijnt de zon ons vrijdag tegemoet.

Mobylette

Leuk!

Nou, wij hadden het afgelopen vrijdag. Het heeft de hele ochtend geregend, maar was toch nog prima te doen. Bij ons waren de vossen allemaal sprookjesfiguren. Met dat weer vond ik dat Mary Poppins het het beste had getroffen...(zag er ook superleuk uit trouwens)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.